2021-03-03, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HolySimon
För fyra år sedan, drygt åtta mil norr om den aktuella platsen. Mellan Riala och Tyresta är det tättbebyggt, men vad vet jag, den kanske knatade E18, hittade rätt avfart inne i city och tog sig ut på 73:an. Allt är möjligt i denna tråd

Exakt...! Jag läste nåt om "björnaktigt betéende" bland björnar i Nordamerika, så det är troligtvis en Björn som gjort detta, i Tyresta strax utanför Stockholm...! Det går nog att applicera rakt av...!
Citera
2021-03-03, 11:40
Medlem
shrimpflavors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av got2bfree
Jag tror inte det är DA, det fallet kommer förbli ouppklarat.
Att kroppen hittades på en så pass avlägsen plats gissar jag på något djur som dragit in.

Ingen av oss i tråden vet men vissa borde höja nivån ett snäpp i sina spekulationer.

Dragit in? Vilket djur i stockholmstrakten brukar dra iväg människor?
Citera
2021-03-03, 11:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
AB framhärdar i att tala om de mänskliga kvarlevorna snarare än om en död person. Det skulle man nog inte göra normalt om personen var i ett stycke. Eller om man fått tillräckliga informationer av polisen...

Det verkar vara polisens ordval:

Citat:
Vad som bedöms vara mänskliga kvarlevor har anträffats på en central plats i Tyresta Nationalpark.

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2021/mars/2/02-mars-0855-antraffad-dod-stockholms-lan/
Citera
2021-03-03, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plexigear
De har gjort DNA match redan och ändå inte kunnat knyta fyndet med deras databas - än.

Jag tror de gjorde matchningen med DA som prio nr 1, såklart vilket är förståeligt.

Så det här är nog inte DA.

Vilket på ett sätt känns sjukt.

Så många olika mord det sker just inom Stockholmsområdet att man på slumpen hittar något annat mord när man söker efter en annan människa... Då kan man undra hur många flera kroppar som finns är ute som man inte hittat än?
De har INTE matchat DNA. Media skriver ju klart och tydligt att polisens uppgifter är att man INTE kunnat identifiera kvarlevorna än, och INTE fått några analyssvar. Vem skulle man matchat DNA:t med? De har skickat DNA på analys, men inte fått svar.
Citera
2021-03-03, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ov1382
Enligt källa ifrån aftonbladet: det ska röra sig om någon typ av elektronik, men Anna Westberg på polisen vill inte gå in på vad som har hittats.

Det är sådant som kan leda identifieringsarbetet framåt och förklara vad som har hänt.

Kan ju va så att klockan hittats och de ska kunna identifiera personen på det sättet.
Du tänker att de ringer in bombgruppen för att kvarlevorna har en garminklocka på sig? Hmm.
Citera
2021-03-03, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hnes1983

Exakt...! Jag läste nåt om "björnaktigt betéende" bland björnar i Nordamerika, så det är troligtvis en Björn som gjort detta, i Tyresta strax utanför Stockholm...! Det går nog att applicera rakt av...!
Ni dock som hoppar på dessa försök för förlöjliga andra då när det inte är totalt uteslutet att blanda in djur på grund av plats och omständigheter, visst ni vill rida på vågen som många andra gör för att göra er större. Låt oss spekulera och komma in med andra infallsvinklar än dessa barnsliga påhopp. Jag har sett er så länge bara gå fram tillbaka och redan diskutera det som har sagts så stanna kvar i tråden och upprepa nya infallsvinklar med barnsliga undertoner som råkar vara "alternativa" då till er barnsliga kostnad. Till skillnad från dig kommer jag med något nytt än att vara en barnslig idiot.
Senast redigerad av Xxrudeacidxx 2021-03-03 kl. 11:48.
Citera
2021-03-03, 11:48
Medlem
"Vad som bedöms vara mänskliga kvarlevor" som är polisens ordval pekar på att det är något som är äldre. Troligtvis är det skelettdelar man hittat annars brukar det vara relativt "lätt" att avgöra om det är mänskligt eller ej.
Att platsen undersöktes relativt kort tid pekar också på ett äldre fynd då man drog slutsatsen att eventuella spår i närområdet redan är förstörda och inte gjorde några större avspärrningar och sök i området.
Vad exakt det rör sig om kan man ju spekulera vilt i men högst osannolikt att sig om fynd från försvunna DA.
Citera
2021-03-03, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Och du som tror att något djur släpat in en kropp sänker tråden åter igen till bottennivå. Det finns inga djur där som har människor som byte och kan släpa kroppar.

Det är min åsikt och du har din. Du kan säkert mer om naturens djur mer än mig det betvivlar jag inte.
Citera
2021-03-03, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jarkoonsi
"Vad som bedöms vara mänskliga kvarlevor" som är polisens ordval pekar på att det är något som är äldre. Troligtvis är det skelettdelar man hittat annars brukar det vara relativt "lätt" att avgöra om det är mänskligt eller ej.
Att platsen undersöktes relativt kort tid pekar också på ett äldre fynd då man drog slutsatsen att eventuella spår i närområdet redan är förstörda och inte gjorde några större avspärrningar och sök i området.
Vad exakt det rör sig om kan man ju spekulera vilt i men högst osannolikt att sig om fynd från försvunna DA.
Jag tror som du. Gamla kvarlevor. Att man bedömer det som "misstänkt mord" är nog rutin. Men det blir intressant att få en lösning på detta. Om jag får spekulera vilt så kan jag tänka mig en kriminell uppgörelse som har några år på nacken. Någon blir utlurad i skogen och där blir mördad. Eller möjligen mördad nån annanstans och styckningsdelar utspridda - och djur släpat runt på samt ätit av dessa. Men som sagt: vild spekulation.
Citera
2021-03-03, 11:53
Medlem
Vet nån om dem är fortfarande på plats?
Citera
2021-03-03, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hagen
Det går stigar med spånspår och vanliga stigar runt området. det tog polisen 30-40 minuter att gå från ett av dessa spår för att ta sig till platsen.

att han skulle råkat ut för något kriminellt ser jag som högst osannolikt. hela hans liv och karriär har han kämpat sig till alla dessa utbildningar. sen har jag svårt att se några adidas riddare från förorten ens skulle sätta sin fot där. dom får ju frossa såfort dom lämnar betongen och skiter ju ner sig av rädsla av en hund.

OK, men jag utgick inte ifrån att det är DA man hittat, för det är ju inte alls säkert..
Citera
2021-03-03, 11:57
Medlem
Skaraborg2s avatar
Försvunnen under 2019?

Har inte följt den här tråden hela tiden men fanns det inte en person som försvann 2019 någonstans i dessa trakter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in