2021-03-03, 10:47
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plexigear
De har gjort DNA match redan och ändå inte kunnat knyta fyndet med deras databas - än.

Jag tror de gjorde matchningen med DA som prio nr 1, såklart vilket är förståeligt.

Så det här är nog inte DA.

Vilket på ett sätt känns sjukt.

Så många olika mord det sker just inom Stockholmsområdet att man på slumpen hittar något annat mord när man söker efter en annan människa... Då kan man undra hur många flera kroppar som finns är ute som man inte hittat än?

Menar du att du TROR att ” De har gjort DNA match redan och ändå inte kunnat knyta fyndet med deras databas - än ” ????

Dvs att det du skriver är endast din spekulation, din teori?

Du anger inget som helst underlag för detta påstående,

Alltså för det ses som FRIA FANTASIER

Om inte du han hänvisa till någon källa, en liten länk duger ...
Citera
2021-03-03, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hagen
Det är många teorier i den här tråden. Många mycket bra och många är av praktiska själ helt omöjliga att utföra. Jag ser folk skriver att någon skulle dumpa en kropp där. ni vet väl att folk som vill göra sig av med en kropp max orkar dra in kroppen runt 30 meter. att dra runt på en kropp dit skulle ta veckor av heltidsarbete.

gissningsvis och lite luddigt omkring så sägs det att han sprängt sig. och att det är svårt att identifiera kroppen. ja, han lär ju inte ha sprängt sig frivilligt längst ner på kroppen. det kan bli svårt att hitta ett snabbt tandavtryck när inget sådant finns kvar.

Om detta är ett självmord så är det svårt att hitta en mer fridfull plats att befinna sig i.

förövrigt vill jag skicka mina varma tankar till familjen som är drabbade av detta hemska öde.

Det är ju en traktorväg som leder nästan hela vägen upp. Den polisen använde sin ATV på. Man kan också hota nån till att ta sig hela vägen upp dit tillsammans, och sen döda denne på plats eller nästan på plats. Knark-kriminella gör så i Brasilien hela tiden. Går iväg med dem under pistolhot eller annat hot, och skjuter dem i djungeln eller nåt öde hus..
Citera
2021-03-03, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xxrudeacidxx
Jag har för mig att det är väldigt björnaktigt beteende att släpa byte till skrevor eller grott liknande tillhåll för att slippa undan andra rovdjur för att äta ifred.
Ett citat som jag hittade från en hemsida,
The bear has a very special way of storing the carcass. It places the carcass in an appropriate spot and buries it under several cubic metres of moss, sprigs and soil-http://www.largecarnivores.fi/species/brown-bear/bears-diet-and-hunting-behaviour.html

Jag tror inte risken för Björn strax söder om stockholm är så stor att du behöver ta det i beaktning!
Citera
2021-03-03, 10:52
Medlem
varför babblar folk om att någon skulle sprängts?
Citera
2021-03-03, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hnes1983
Jag tror inte risken för Björn strax söder om stockholm är så stor att du behöver ta det i beaktning!
Björn har dock setts till i sthlm området.
https://www.mitti.se/nyheter/sakra-spar-av-bjorn-norr-om-stockholm/lmrgd!4056603/
Senast redigerad av Xxrudeacidxx 2021-03-03 kl. 10:55.
Citera
2021-03-03, 10:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
WHAT??
Har du du något som helst belägg för detta???

Av det du skriver - hävdar- framgår det inte att det är en spekulation, utan ett konstaterande

Annars är det inget annat än en teori.
Som du då lite slarvigt råkar göra till en trådsanning.

KÄLLA tack på att ett familjegräl ens skett, tack
Jag berättade om en bekant till mig, inte om DA.
Citera
2021-03-03, 10:57
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salta_killen

Stora avspärrningar, bombtekniker på plats, man har hittat någon "elektronik" ej intakt kropp.
Finns en hel del som talar för att något har spritt ut kroppsdelar.
Troligast är väl djur.
Citera
2021-03-03, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salta_killen

Det här undrar jag också, vad det kommer ifrån?

Har det att göra med att tidningarna rapporterat att bombgruppen varit på plats? Kan de ha behövt ta hjälp av bombgrupp av några andra orsaker tro? Jag tänker ifall de har nån utrustning som är till hjälp i den oländiga terrängen tex.
Senast redigerad av Hnes1983 2021-03-03 kl. 11:02. Anledning: stavfel
Citera
2021-03-03, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xxrudeacidxx
Björn har dock setts till i sthlm området.
https://www.mitti.se/nyheter/sakra-spar-av-bjorn-norr-om-stockholm/lmrgd!4056603/

Dock fortfarande en skaplig bit norr om Stockholm... Inte omöjligt förstås, att de rört sig längre söderut, men kanske inte jättesannolikt heller.
Citera
2021-03-03, 11:06
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag berättade om en bekant till mig, inte om DA.

Aha! Tack.

Men där ser man man hur lätt en trådsanning kan uppstår :-)
Citera
2021-03-03, 11:07
Avslutad
Jag tror att det är Deniz. Kvarlevorna är hittade i ett område som skulle kunna vara aktuellt för honom. Det är inte heller vem som helst som tar sig ut i skogen på en så avlägsen plats. Hittar man kvarlevor i en sjö så kan det vara vem som helst som har drunknat (simmat, fiskat, ramlat i full etc), men att befinna sig på en så avlägsen plats i skogen gör bara den som har ett ärende dit.

Om det är en olyckshändelse eller självmord får utredningen visa. Jag gissar att kroppen är i så dåligt skick pga djurens härjningar samt ev att det förekommit nån sprängning av nåt slag. Medvetet gjort eller en olyckshändelse.
Citera
2021-03-03, 11:07
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
De har inte fått svar på analyserna än. Jag håller med om att de säkert testar mot DA först men det låter inte som att de uteslutit någon i det här skedet. Svar har inte kommit från SKL:

AB 10:03 idag. Ja. Fortfarande inget analys-svar.

AB framhärdar i att tala om de mänskliga kvarlevorna snarare än om en död person. Det skulle man nog inte göra normalt om personen var i ett stycke. Eller om man fått tillräckliga informationer av polisen...

SVT.se uttrycker sig åt ett snarlikt håll, mycket vagt.

Kan va media som trollar lite förstås. Eller polisen som vart för stränga.

”Kvarleva” kan ju upplevas som en förbättring gentemot alternativen i media men det pekar ju fel om man försöker använda det som nåt helt neutralt — om en död person som bara legat ett tag. Då uttrycker det ju att kroppen är skingrad. Att det är gränsfall om det går att avgöra om det är en person.

Det troligaste är kanske ändå att det här helt enkelt uttrycker att polisen inte velat meddela något alls om i vilket skick kroppen påträffats. Och att media får famla.

Svar borde väl komma inom kort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in