2021-03-03, 11:10
Medlem
Citat:
Ingen identitet på mänskliga kvarlevorna
Polisen har ännu inte kunnat fastställa någon identitet på de mänskliga kvarlevorna som hittades i måndags i Tyresta nationalpark.

Polisen har gjort en rad åtgärder för att försöka fastställa identiteten. Bland annat ett dna-prov.

Citat från Aftonbladet.
Citera
2021-03-03, 11:17
Medlem
HolySimons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xxrudeacidxx
Björn har dock setts till i sthlm området.
https://www.mitti.se/nyheter/sakra-spar-av-bjorn-norr-om-stockholm/lmrgd!4056603/

För fyra år sedan, drygt åtta mil norr om den aktuella platsen. Mellan Riala och Tyresta är det tättbebyggt, men vad vet jag, den kanske knatade E18, hittade rätt avfart inne i city och tog sig ut på 73:an. Allt är möjligt i denna tråd
Citera
2021-03-03, 11:17
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crackmove
Jag tror du har missuppfattat hur en urskog ser ut. Urskog (eller väldigt gammal skog) är normalt gles och lättframkomlig. Däremot kan så kallad urskog finnas i terräng som av geologiska skäl är svårframkomlig, men då är detta helt frikopplat från att skogen i sig är gammal. Planterad ungskog på hyggen (tät sly) är däremot svår att ta sig fram i. Och det är motsatsen till urskog. Tips är att bild-googla urskog för att få en uppfattning av hur det ser ut, om du aldrig varit i en urskog själv. Karaktärsdragen är relativt gles öppen skog med stora träd samt mycket liggande mossbeklädda stammar. Bästa skogen att gå i är just urskog, enligt min erfarenhet, om vi snackar skog utan leder/stigar.

Just för att det ligger en massa träd och inte är röjt av skogsbolagen, inte heller någon markberedning som görs i odlad skog för att skogsmaskinerna skall komma fram. Men det kan säkert vara lite olika.
https://mlf3xrcqfxib.i.optimole.com/Qv8YFh4-U83CTgDg/w:1000/h:750/q:75/https://malinstoryteller.com/wp-content/uploads/2016/05/image-13-e1462546819580.jpeg
Citera
2021-03-03, 11:19
Medlem
Enligt källa ifrån aftonbladet: det ska röra sig om någon typ av elektronik, men Anna Westberg på polisen vill inte gå in på vad som har hittats.

Det är sådant som kan leda identifieringsarbetet framåt och förklara vad som har hänt.

Kan ju va så att klockan hittats och de ska kunna identifiera personen på det sättet.
Citera
2021-03-03, 11:20
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Elitsoldat eller inte. Utan vatten klarar du dig inte och blöder du från skallen (eller inuti) efter ett fall så är du körd ganska snart.
Visst för du utan vatten, men jag förutsätter att han hade med sig hyfsat med vätska om han tänkte springa ett extremlopp.
Men visst, är det nu Arda och han ramlat utför ett stup och slagit sönder skallen så var det nog godnatt jord direkt, elitsoldat eller ej.
Citera
Medlem
Enligt tråden på FB där de söker efter DA så har en person letat med drönare över området och bett allmänheten att kolla ut en exat plats som han visar med karta, där han inte kom fram med drönaren/fick bättre bild.
Vet vi om det är samma plats?
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag tror att det är Deniz. Kvarlevorna är hittade i ett område som skulle kunna vara aktuellt för honom. Det är inte heller vem som helst som tar sig ut i skogen på en så avlägsen plats. Hittar man kvarlevor i en sjö så kan det vara vem som helst som har drunknat (simmat, fiskat, ramlat i full etc), men att befinna sig på en så avlägsen plats i skogen gör bara den som har ett ärende dit.

Om det är en olyckshändelse eller självmord får utredningen visa. Jag gissar att kroppen är i så dåligt skick pga djurens härjningar samt ev att det förekommit nån sprängning av nåt slag. Medvetet gjort eller en olyckshändelse.

Det är folk som vandrar där då det ligger nära Stockholm så det är inte bara han som kan tänkas gå dit.
Citera
2021-03-03, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salta_killen
varför babblar folk om att någon skulle sprängts?
Då polisens bombgrupp varit på plats.
Citera
2021-03-03, 11:27
Medlem
Jag tror inte det är DA, det fallet kommer förbli ouppklarat.
Att kroppen hittades på en så pass avlägsen plats gissar jag på något djur som dragit in.

Ingen av oss i tråden vet men vissa borde höja nivån ett snäpp i sina spekulationer.
Citera
2021-03-03, 11:30
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ms.Pineapplepizza
Citat från Aftonbladet.

Ja de har väl vikarier på nyhetsflödet eller så har avdelningen förlorat kontakten med redaktionen. Sånt som kan hända. Felet kan ligga på flera punkter också.

Läser man en mening till så blir bilden lite mindre mystisk men så som ditt citat ser ut så ligger DA utspridd som en fin hinna över omgivningen. Det är förstås onödigt makaber journalistik — hoppas jag.
Citera
2021-03-03, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Det är ju en traktorväg som leder nästan hela vägen upp. Den polisen använde sin ATV på. Man kan också hota nån till att ta sig hela vägen upp dit tillsammans, och sen döda denne på plats eller nästan på plats. Knark-kriminella gör så i Brasilien hela tiden. Går iväg med dem under pistolhot eller annat hot, och skjuter dem i djungeln eller nåt öde hus..

Det går stigar med spånspår och vanliga stigar runt området. det tog polisen 30-40 minuter att gå från ett av dessa spår för att ta sig till platsen.

att han skulle råkat ut för något kriminellt ser jag som högst osannolikt. hela hans liv och karriär har han kämpat sig till alla dessa utbildningar. sen har jag svårt att se några adidas riddare från förorten ens skulle sätta sin fot där. dom får ju frossa såfort dom lämnar betongen och skiter ju ner sig av rädsla av en hund.
Citera
2021-03-03, 11:35
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av got2bfree
Jag tror inte det är DA, det fallet kommer förbli ouppklarat.
Att kroppen hittades på en så pass avlägsen plats gissar jag på något djur som dragit in.

Ingen av oss i tråden vet men vissa borde höja nivån ett snäpp i sina spekulationer.
Och du som tror att något djur släpat in en kropp sänker tråden åter igen till bottennivå. Det finns inga djur där som har människor som byte och kan släpa kroppar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in