2021-03-02, 23:32
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av home-sapiens
Om DA nu mördats, varför skulle mördaren välja just Tyresta för att dumpa kroppen. Bara för att DA tänkte spring där? Makes no sense...

Jag säger inte att det är DA, men någonstans måste man ju dumpa en kropp i något skede om man inte är dum nog att lämna den på brottsplatsen.

Jag tror inte att du läst mitt inlägg.

Varför Tyresta säger du, varför inte säger jag?

Jävligt dumt inlägg (av dig så vi är tydliga)
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2021-03-02 kl. 23:40.
Citera
2021-03-02, 23:32
Medlem
sixgorillions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Min undran är ju vad gjorde personen som hittade kroppen i den svåra terrängen
Letade efter Deniz?

Går ofta i skogarna där omkring, jag undviker spåren alla hundratals människor plöjer så viker av på stigar och irrar mig omkring. Det är folk överallt i skogarna där, hundfolk, naturmänniskor, fågelskådare, scouter, allt
Citera
2021-03-02, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Är det du som är jag? Jag tänkte skriva en sammanfattning ur mitt perspektiv, och den bygger på precis samma scenario.

Halt och jävligt. Jag föreställer mig att han halkat ned för branten, hamnat i skrevan, brutit flera ben och sedan inte klarat livhanken.

Jag har sprungit där ofta och det är väldigt märkligt om Deniz gjort sig illa. Så obändigt är det inte.
Citera
2021-03-02, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
tack- försvann hon i anslutning till en badplats så kanske den där Täby- våldtäktsmannen borde förhöras om hennes försvinnande, han attackerade kvinnor vid badplatser.
Och är helt klart farlig o våldsam.

Sandra hittades ju död, självmord.
Citera
2021-03-02, 23:58
Medlem
Lär ju inte vara första eller sista gången någon tar sig själv av daga med hjälp av sprängmedel.
Citera
2021-03-02, 23:59
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Jag har sprungit där ofta och det är väldigt märkligt om Deniz gjort sig illa. Så obändigt är det inte.
Frågan är ju vad han skulle upp på klippan och göra. Sprang han nära kanten kan han ha halkat, som jag ser det. Det var i november, halt, blött och pissigt. Sedan är det ju väldigt brant precis ovanför fyndplatsen. Han gled väl ned och hamnade bland klippblocken nedanför.
Citera
2021-03-03, 00:03
Medlem
Känns inte sannolikt att någon skulle ha "dumpat" en kropp där.
Platsen mellan Bylsjön och Stensjön ligger djupt inne i skogen. Oländig, svårnavigerad och ofta stiglös Södertörnsterräng. Typ en timmes vandring från någon parkeringsplats. Det torde krävas flera personer samt stundom även någon sorts terrängfordon. Dessa är för övrigt förbjudna där. Man får inte ens cykla på gångstigarna.
Citera
2021-03-03, 00:10
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iptrix
Jag håller med. Inom militären kan inte valfri basse släpa hem handgranater för det är roligt. Eller så brister hela min syn på hur organisationen ser ut, såklart.

Däremot verkar hela klabben invandrarorganisationer har fullt med vapen som smugglats in, från pistoler via handgranater till automatvapen. Därav dessa sprängningar hela tiden t.ex nere i Malmö. Det är inga dynamitgubbar från Peab.

Så att en handgranat innebär att det skulle vara en militär har jag avvikande åsikt om.
Allt som inte inventeras på grammet kan snos, enstaka handgranater räknas noga. Däremot snos ammunition, sprängdeg m.m hela tiden. Under räder i grannlogementen hittade de skarp ammunition, övningshandgranater, tändhattar till handgranater och annat. Det var en jävla shitshow. Har läst i tidningen om en vpl som 'tappade sin ak5a' i skogen, för att senare försökt att ta hem den. Kommer inte ihåg detaljer.

Men det är helt rimligt att kunna sno handgranater m.m, beror på hur bra koll ansvarig har.
Citera
2021-03-03, 00:17
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Frågan är ju vad han skulle upp på klippan och göra. Sprang han nära kanten kan han ha halkat, som jag ser det. Det var i november, halt, blött och pissigt. Sedan är det ju väldigt brant precis ovanför fyndplatsen. Han gled väl ned och hamnade bland klippblocken nedanför.

En i mitt sällskap blev hängande mellan en trädstam och en bergvägg och kom inte loss.
Man får tänka på att det blir snabbt mörkt i skogen vid den tiden på året.
Citera
2021-03-03, 00:17
Medlem
för 10-15 år sedan hittade man en annan kropp precis i skarven Svartbäcken/Tyresta. Jag hade själv lite kontakt med den situationen. Han låg i en bäck bland en massa videsnår. Det var en sannolik öststatare som mördats och dumpats ca 25 meter från vägen. Trots att det var så nära vägen, promenadstråket och radhusbebyggelsen blev han liggande där i uppskattningsvis ett kvartal.
Citera
2021-03-03, 00:18
Medlem
Nu är jag norrlänning men för mig låter det inte som en speciellt svår eller otillgänglig plats för en dagsutflykt. Svallad morän från istiden. Inslag av blockmark. Och lite gammelskog.
Citera
2021-03-03, 00:37
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
En i mitt sällskap blev hängande mellan en trädstam och en bergvägg och kom inte loss.
Man får tänka på att det blir snabbt mörkt i skogen vid den tiden på året.
Undvik ställen som skogen i Tyresta på eftermiddagen sent på året. Det är nog bäst.

Rätt obehagligt ställe i utkanten av brandområdet. Och jävligt långt från vägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in