Citat:
Du har i alla fall en sund ton och sunda åsikter, det uppskattas.Det är möjligt att det är så. Jag vet inte, man kan spekulera om det. Han är säkert ensam och kanske uppskattar lite sällskap och få samtala med någon. Men vi ska komma ihåg att han avböjt tidigare lägre bud.
När det gäller huset förstår jag inte varför han skulle vilja behålla det till varje pris. Han är som du skriver 82 år, vistas han där ens regelbundet? Det verkar inte som han har brytt sig om fastigheten på mycket länge. Vore jag i hans ställe skulle det bara bli skönt att bli av med det och sälja, eller skulle jag skänka bort det till arvinge/ar.
Visst känslomässigt har Ebba svårt att vinna över Esb pga dennes ålder. Hade han inte den åldern till sitt skydd skulle nog de flesta tycka att han agerade ohederligt.
Rent faktamässigt så verkar Ebba inte gjort något fel (såvida inte nya uppgifter framkommer), priset är inom rimlighetens ramar, hon har inte stressat fram affären, Esb har full rättshandlingsförmåga.
Men känslor slår tyvärr ibland fakta. Visst är det så.
När det gäller huset förstår jag inte varför han skulle vilja behålla det till varje pris. Han är som du skriver 82 år, vistas han där ens regelbundet? Det verkar inte som han har brytt sig om fastigheten på mycket länge. Vore jag i hans ställe skulle det bara bli skönt att bli av med det och sälja, eller skulle jag skänka bort det till arvinge/ar.
Visst känslomässigt har Ebba svårt att vinna över Esb pga dennes ålder. Hade han inte den åldern till sitt skydd skulle nog de flesta tycka att han agerade ohederligt.
Rent faktamässigt så verkar Ebba inte gjort något fel (såvida inte nya uppgifter framkommer), priset är inom rimlighetens ramar, hon har inte stressat fram affären, Esb har full rättshandlingsförmåga.
Men känslor slår tyvärr ibland fakta. Visst är det så.
Det jag tror de flesta reagerar på är att hon har sökt upp honom, hon har varit drivande.
Affären görs upp genom att Ebba kommer med ett kontrakt som är färdigskrivet i sällskap med sin väninna. Det här är typiska försäljarknep att man alltid ska vara två. När den ena får slut på pratet tar den andre vid. Det blir styrkan och även lättare att prata omkull en människa. Om du någonsin har fått besök av tex Jehovas så är de också alltid tv. Samma strategi har säkert Livets Ord också haft, tvåsamheten är pga övertaget man får mot en ensam person.
I det här sammanhanget hade det istället varit Esbjörn som skulle haft en person vid sin sida.
Ebba är känd för att ha ett högt tonläge och gärna verbalt angripa sina antagonister. Alla måste ha sett hur hon började agera mot Annie Lööf efter valet, dvs utfrysning, när Annie gick över till "motståndarsidan" . Klart att hon blev besviken men en rutinerad och sansad politiker beter sig inte så.
Till sist. Det är ett mycket ojämlikt förhållande, hon har pratat sig fram i livet och går en match mot en gammal herre (medellivslängden för män är 81). Det är detta som är upprörande och jag tror blir hennes fall