2021-03-02, 23:17
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Det är möjligt att det är så. Jag vet inte, man kan spekulera om det. Han är säkert ensam och kanske uppskattar lite sällskap och få samtala med någon. Men vi ska komma ihåg att han avböjt tidigare lägre bud.

När det gäller huset förstår jag inte varför han skulle vilja behålla det till varje pris. Han är som du skriver 82 år, vistas han där ens regelbundet? Det verkar inte som han har brytt sig om fastigheten på mycket länge. Vore jag i hans ställe skulle det bara bli skönt att bli av med det och sälja, eller skulle jag skänka bort det till arvinge/ar.

Visst känslomässigt har Ebba svårt att vinna över Esb pga dennes ålder. Hade han inte den åldern till sitt skydd skulle nog de flesta tycka att han agerade ohederligt.

Rent faktamässigt så verkar Ebba inte gjort något fel (såvida inte nya uppgifter framkommer), priset är inom rimlighetens ramar, hon har inte stressat fram affären, Esb har full rättshandlingsförmåga.

Men känslor slår tyvärr ibland fakta. Visst är det så.
Du har i alla fall en sund ton och sunda åsikter, det uppskattas.

Det jag tror de flesta reagerar på är att hon har sökt upp honom, hon har varit drivande.

Affären görs upp genom att Ebba kommer med ett kontrakt som är färdigskrivet i sällskap med sin väninna. Det här är typiska försäljarknep att man alltid ska vara två. När den ena får slut på pratet tar den andre vid. Det blir styrkan och även lättare att prata omkull en människa. Om du någonsin har fått besök av tex Jehovas så är de också alltid tv. Samma strategi har säkert Livets Ord också haft, tvåsamheten är pga övertaget man får mot en ensam person.
I det här sammanhanget hade det istället varit Esbjörn som skulle haft en person vid sin sida.

Ebba är känd för att ha ett högt tonläge och gärna verbalt angripa sina antagonister. Alla måste ha sett hur hon började agera mot Annie Lööf efter valet, dvs utfrysning, när Annie gick över till "motståndarsidan" . Klart att hon blev besviken men en rutinerad och sansad politiker beter sig inte så.

Till sist. Det är ett mycket ojämlikt förhållande, hon har pratat sig fram i livet och går en match mot en gammal herre (medellivslängden för män är 81). Det är detta som är upprörande och jag tror blir hennes fall
2021-03-02, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pomeline
En titt i kristallkulan:

När tvisten avgjorts till EBs fördel kommer det bara bli helt tyst i media. Möjligtvis en pliktskyldig notis undanskuffad långt ner på sämsta möjliga klick-ratio, men i övrigt helt tyst. Inga uppföljande, klargörande reportage, eller fler avslöjanden kring ’nätverket’ bakom Esbjörn. Ingen upprättelse.

Bara helt tyst och bortglömt.. svensk medias modus operandi när verkligheten är ’’fel’’.
Helt enig med dig. Märks också allt för väl att många som skriver i tråden har en uppenbar agenda och kanske även blir avlönad för det. Kan inte förklara det på annat sätt, finns väl ingen som varit reggad på FB kring 10 år som håller med den dömda pedofilen och alla hemska människor som använder Esbj som ett slagträ för att få arv? Dom vill inget hellre än att gubben dör.

Hur kan man stödja detta? Lyssna på intervjun och allt blir glasklart. Ebba vinner och dom kommer klara sig i valet, alla soyboys kan gråta bäst dom vill.
2021-03-02, 23:20
Medlem
Alessia.Osvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Är du ny på det här eller vet du hur många f.d. politiker som sitter och har suttit i näringslivet?

Många naturligtvis, vilket de även har rätt till, men som väljare kan man fundera på när politiska karriärer fungerar mer som språngbrädor eller personliga verktyg. Källor till inkomster och makt helt enkelt.

Citat:
En titt i kristallkulan:

När tvisten avgjorts till EBs fördel kommer det bara bli helt tyst i media. Möjligtvis en pliktskyldig notis undanskuffad långt ner på sämsta möjliga klick-ratio, men i övrigt helt tyst. Inga uppföljande, klargörande reportage, eller fler avslöjanden kring ’nätverket’ bakom Esbjörn. Ingen upprättelse.

Bara helt tyst och bortglömt.. svensk medias modus operandi när resultatet är ’fel’.

Beror nog på opinionssiffrorna och förtroendeundersökningarna.
2021-03-02, 23:25
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
"vi talar om ett område där societeten haft sina sommarstugor sen väldigt lång tid tillbaka."
Nej. Societeten har sommarhus på franska rivieran. Möjligen i Båstad. Inte i Marielund.

Här har du en gård på 19 ha utanför Uppsala:
https://www.hemnet.se/bostad/gard-tensta-uppsala-kommun-gard-ca-19-ha-17285715
2,5 miljoner riksdaler.
Societeten har sommarstugor i Sverige. Även i Marielund. Ebbas exman har hus där, och hans föräldrar och Ebbas egna föräldrar. Sommarstugor med sjötomt är svindyra i hela Sverige, vad får dig att tro att Uppsala skulle vara undantaget?
Jag googlade lite snabbt och fritidshusen i trakten har gått upp 9 procent de senaste 12 månaderna.

Men om nu inte Ebbas sjötomt är värd mer än ett par hundra lax, varför tänker du att hon betalar så pass mycket som hon gör för den?

Har din gården sjötomt förresten?
2021-03-02, 23:26
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Hyresgästföreningen har donerat 270k till Esbjörn Bolin (via Erik Pelling) som stöd för att han inte ska ge upp. Målet är att skada EBT och KD och därigenom hindra en högerregering (=marknadshyror).

Som om dom höga herrarna och damerna i hyresgästföreningen bryr sig om marknadshyror.
10 av 11 bor i stora villor eller dyra bostadsrätter (1) upprepar en enda bor själv i hyresrätt, en stor!
Så njä inte så solidariska med medlemmarna som betalar deras feta löner 1milj -750.000:- årslön.
Inte ens medlemsavgifterna täcker dessa löner, men då dom har en fet aktieportfölj medlemmarna fått stå för täcks resten av utdelningar.
Vad dom är rädda om är sitt eget skinn om marknadshyror införs helt = medlemmarna flyr dom och deras löner sjunker för att rädda aktiekapitalet för föreningen, annars får dom ingen pensionsförsäkring.
2021-03-02, 23:26
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Länk?

Jag har ingen länk på det. Det är något jag hört från "initierade källor". Du må tro mig eller ej. Men vem som helst begriper ju att affären kring detta ruckel är ett utmärkt tillfälle att skada EBT. Hon är inte den som ger sig i första taget om hon tror sig ha rätt (vilket hon har j detta fall). Ett perfekt tillfälle för hennes motståndare mao....
Senast redigerad av Drozd 2021-03-02 kl. 23:31.
2021-03-02, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Maktmänniskan Ebba utan etik och moral vill ju blåsa den gamle och förvirrade Esbjörn på dessa pengar.

Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men grejen är ju, att hon i rätten försöker få det att låta som att hon är på väg att hamna på gatan med sina två små barn, och att hon kommer att bli uteliggare och barnen placeras av socialen, på grund av den onde, ONDE Esbjörn och hans kriminella rådgivare... och så är det en STRANDTOMT det handlar om...

Det här går inte, rättsprocessen drar ut för nära valet. Det är lika bra att partiet sparkar henne nu, så att en ny partiledare hinner bli varm i kläderna tills valrörelsen börjar.

Det är även respektlöst mot de barn - och mammor - som det faktiskt kan gå så illa för på riktigt, om de förlorar en bostad av någon anledning, att kräva förtur. När alla vet att Ebba - och hennes barn - inte sitter i sjön precis.

Välkommen in i bunkern. Det är början på slutet för Ebba. Ebbaanhängarna har gått i spinn när deras ledare ifrågasätts. Nu är de så lojala att Ebba ska försvaras in i döden. och ta med sig KD, och vår chans på borgerlig regering.

Tiden är ur lag om Ebbas gärningar är det som definierar en kristen och god medborgare.
2021-03-02, 23:33
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Alltså suck, nej det är knappast societeten som har sommarstugor där, försök framstå som aningen realistisk åtminstone.

Men ok, låt säga att så vore fallet. Det betyder ju då att Esbjörn skulle tillhöra societeten? En frånskild 2 barnsmor mot en societetsgubbe, alltså?

Så urbota dumt. Ni sossar har återigen målat in er i ett hörn.
Nä nu för tiden finns väll knappast societet. Men området är byggt av dom någon gång på 1900 talet första halva. Vem Esbjörn är har jag ingen aning om. Men en vanlig jävla industriarbetare har knappat råd att köpa ett sommarhus med 8300 kvadratmeter stor sjötomt.
Du framstår knappast som så seriös heller. Dels säger du att att jag är korkad, dels tror du dig veta min politiskabtillhörighet, och dels målar du ut Ebba som en stackars frånskild småbarns mor. Ganska pinsamt om du frågar mig.
2021-03-02, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Jag har ingen länk på det. Det är något jag hört från "initierade källor". Du må tro mig eller ej. Men vem som helst begriper ju att affären kring detta ruckel är ett utmärkt tillfälle att skada EBT. Hon är inte den som ger sig i första taget om hon tror sig ha rätt (vilket hon har j detta fall). Ett perfekt tillfälle för hennes motståndare mao....
Detta köper jag inte! Under inga omständigheter!! Tvi hon är som Mona Sahlin går bokstavligen över lik för att få det hon vill!
2021-03-02, 23:37
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Välkommen in i bunkern. Det är början på slutet för Ebba. Ebbaanhängarna har gått i spinn när deras ledare ifrågasätts. Nu är de så lojala att Ebba ska försvaras in i döden. och ta med sig KD, och vår chans på borgerlig regering.

Tiden är ur lag om Ebbas gärningar är det som definierar en kristen och god medborgare.

Ja, det är väldigt olyckligt (årets underdrift), att detta faktiskt kan kosta oss regeringen Sd-Kd-M - som är den som skulle kunna rycka upp det här förbannade landet. Just därför måste Ebba bytas ut NU, för annars får den nye för kort tid att bli varm i kläderna, och göra sig känd i stugorna, före valrörelsen.
2021-03-02, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Rent faktamässigt så verkar Ebba inte gjort något fel (såvida inte nya uppgifter framkommer), priset är inom rimlighetens ramar, hon har inte stressat fram affären, Esb har full rättshandlingsförmåga.
Mest troligt har ju värderingen varit klar bara dagar före avtalsskrivningen så att påstå att den delen av affären inte är framstressad blir ju fel. Anticimex var där och gjorde sin besiktning 5-6 augusti och enligt påståenden så är ju den grunden till mäklarens värdering som Ebba Busch har. Anticimex behöver normalt en dryg vecka på sig att sammanställa det dom kommit fram till, och då har dom hanterat det fort. Köpekontraktet skrevs på 20 augusti.

Det är mycket frågetecken kring hur affären uppstod, skulle inte förvåna mig om det kommer att utgöra en del av den eventuella bevisning som Esbjörns försvar kommer att komplettera med.
2021-03-02, 23:45
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, det är väldigt olyckligt (årets underdrift), att detta faktiskt kan kosta oss regeringen Sd-Kd-M - som är den som skulle kunna rycka upp det här förbannade landet. Just därför måste Ebba bytas ut NU, för annars får den nye för kort tid att bli varm i kläderna, och göra sig känd i stugorna, före valrörelsen.

Precis. Nu har du skådat målet med trollarmén. Som att den här tråden ens skulle vända fler än ett par troende sektmedelmmar.

Gubben lär torska 400k, få en god man och få bo som inneboende hos Mjölkgård innan hon skeppar honom till ett hem 2022. Ingen inblandad får en spänn.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in