2021-03-02, 18:54
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Glömmer och glömmer vet jag inte, men ständigt påmind.

Tycker förövrigt kunskapsnivån här är usel över lag och tror mig också veta varför. Har sett liknande kring "nykomlingar" inom andra teorier som har läst en bok, fastnat för teorin och försöker sedan att diskutera den.

Här bemöts jag ständigt med tramsinlägg på seriöst menade inlägg och jag vet också att jag tappat tålamodet och tjafsat med. Men det slår dock ändå tillbaka på denna tråd som då inte blir annat än en tramstråd.

Får se hur dina inlägg här ovan bemöts eller om dom ens gör det. Håller tummarna.

Tack för ditt värmande inlägg. Det finns kanske ingen tråd där de som läst på lite, även om jag inte är en expert, är de som måste slåss mot väderkvarnar av inskränkt dumhet som de har hittat i SEktbibeln.

Hade TPs bok inte varit så oärligt skriven och fuska så med sanningen hade jag kanske inte brytt mig. Men tänk om aningslösa människor läser boken och inte genomskådar den?

KP klarade tydligen inte ens att stå emot TP lögner och manipulationer.
Citera
2021-03-02, 19:22
Medlem
MrBarnabys avatar
Senaste PU gick tillbaka till brottsplatsen istf för att åka t ex till Sydafrika eller Kurdistan och vips blev fallet löst. GW verkade tycka att det var nästan enligt instruktionsboken.

https://www.youtube.com/watch?v=RbT5KuhrU38&t=400s
Citera
2021-03-02, 19:30
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Senaste PU gick tillbaka till brottsplatsen istf för att åka t ex till Sydafrika eller Kurdistan och vips blev fallet löst. GW verkade tycka att det var nästan enligt instruktionsboken.

Ja, han säger också att det kommer att "leda till ett nytt frågetecken som vissa tror på" och där hade han faktiskt helt rätt.
Citera
2021-03-02, 19:36
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ja, han säger också att det kommer att "leda till ett nytt frågetecken som vissa tror på" och där hade han faktiskt helt rätt.
Ja jo, självklart, något vapen går ju inte att knyta till brottet så det kommer finnas bränsle åt tvivlarna.

Herregud vad mycket tid och pengar som slösats på detta när lösningen låg så nära till hands.
Citera
2021-03-02, 20:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Tack för ditt värmande inlägg. Det finns kanske ingen tråd där de som läst på lite, även om jag inte är en expert, är de som måste slåss mot väderkvarnar av inskränkt dumhet som de har hittat i SEktbibeln.

Hade TPs bok inte varit så oärligt skriven och fuska så med sanningen hade jag kanske inte brytt mig. Men tänk om aningslösa människor läser boken och inte genomskådar den?

KP klarade tydligen inte ens att stå emot TP lögner och manipulationer.

Jag kan förstå dig delvis, och förstår "tvivlet" kring utpekandet av SE. Dock ogillar jag hur du gör dig "lustig" över de som tror på SE som gm (skytt eller inblandad). Att kalla folk för "SEkt", ger en väldigt oseriös klang.

Det man kan konstatera, om man läser alla vittnesförhör (och redogörelser) från personer på plats en handfull ggr och lägger dem bredvid varandra, är att SE sannolikt blåljuger om sin närvaro och sina förehavanden på platsen (han var förmodligen aldrig ens där, eller så stod han på långt håll, och kom dessutom ut flera minuter för sent).

SE kan dock vara gm/inblandad (därför ingen minns, eller har sett honom), men det är lika troligt att han är oskyldig. Jag tycker å ena sidan att TP gjort en vettig och intressant analys av SE (och ett bra gräv), men, tyvärr skulle man ju kunna berätta nästan samma historia om SE, men byta bort det som gör honom misstänkt, fylla dessa luckor med att han var en sketen Alf Lundin-figur med mindervärdeskomplex och någon form av psykisk ohälsa, och vips så är även SE "ingen" i utredningen längre, och bör förpassas till skräphögen. Det korkade (i så fall) var att SE aldrig erkände att han ljög/överdrev, nu sitter han (förargligt, men delvis självförvållat, eller rent av självvalt) istället på pottan som utpekat misstänkt. Och till viss del är det inte konstigt alls, att KP och Filter-folket tror på SE som "lösningen". Men frågan är om inte SE är för lätt, trots allt.

Det jag tycker att båda lägren om SE kan/ska enas om är att han ljuger. Bara för att SE är oskyldig, innebär det ju inte att allt han säger måste vara sanning, folk borde hålla isär detta. SE ville ha rampljuset, han ville ha det till varje pris. Men folk borde sluta att placera honom som vittne, för det var han till 90% inte. Då skulle någon genom alla jävla år ha kommit ihåg honom, men ingen pollett har trillat ner för någon på 35 jävla år. Alltså, han ljög (eller diktade ihop i princip allt om vad han sett, hört och gjort, eller lagt ett eget jävla pussel med hjälp av uppgifter från media). Men, det gör honom nödvändigtvis inte till mördaren.
Citera
2021-03-02, 21:17
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:

Du märker kanske inte att han ser det som i vissa avseenden som en startpunkt.

Vad KP än utredde om SE så var det ju nitlott?

-SEs vapensamlande granne innehade ingen revolver som kunde knytas till mordet.
-Bekännelsebreven hade inte Ses DNA.
-Stay behind var en återvändsgränd.
-SE hade verkligen varit i Idre på skidsemester.
-Ingen i Mariehamn kunde peka ut SE på EAPs tryckeri.
-YN ville inte peka ut SE som gärningsman och inte ens peka ut "hans" rock. Hårt fodral utan synlig rem blev mjuk handledsväska. Något ansikte eller keps har YN aldrig sett. Hon är överlag väldigt tydlig att hon aldrig kommer att kunna peka ut någon då hon bara sett en rakad haka, redan från början. (Det hedrar henne.)
-LJ är tydlig att det kan ha varit en keps, med visst förbehåll. (Jag beundrar karln att han är väldigt bestämd med vad han såg och är ovillig att ändra detta.)
-Tillgång för SE till vapen var en återvändsgränd.
-SEs Idreresa var på riktigt, vilket PHs av PUs beställda PM påstod var fel. (Två fel blir inte en rätt.)
-Änkan som tidigare varit gift med SE, heter det exänka?, hade svårt att se honom som mördare.
-Stay behind hade inga kopplingar alls till SE när KP körde spåret i botten.
-KP misslyckades överlag att knyta SE till ett vapen.

Jag förstår att KP tittade ned i bordet med kraftlösa axlar eller blundade då han svarade på frågor.

Han var ju helt upplurad på läktaren av TP efter otaliga mutluncher och övertalningskampanjer från TPs sida. Det finns det dokument som styrker.
Citera
2021-03-02, 21:59
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Du märker kanske inte att han ser det som i vissa avseenden som en startpunkt.

Vad KP än utredde om SE så var det ju nitlott?

-SEs vapensamlande granne innehade ingen revolver som kunde knytas till mordet.
-Bekännelsebreven hade inte Ses DNA.
-Stay behind var en återvändsgränd.
-SE hade verkligen varit i Idre på skidsemester.
-Ingen i Mariehamn kunde peka ut SE på EAPs tryckeri.
-YN ville inte peka ut SE som gärningsman och inte ens peka ut "hans" rock. Hårt fodral utan synlig rem blev mjuk handledsväska. Något ansikte eller keps har YN aldrig sett. Hon är överlag väldigt tydlig att hon aldrig kommer att kunna peka ut någon då hon bara sett en rakad haka, redan från början. (Det hedrar henne.)
-LJ är tydlig att det kan ha varit en keps, med visst förbehåll. (Jag beundrar karln att han är väldigt bestämd med vad han såg och är ovillig att ändra detta.)
-Tillgång för SE till vapen var en återvändsgränd.
-SEs Idreresa var på riktigt, vilket PHs av PUs beställda PM påstod var fel. (Två fel blir inte en rätt.)
-Änkan som tidigare varit gift med SE, heter det exänka?, hade svårt att se honom som mördare.
-Stay behind hade inga kopplingar alls till SE när KP körde spåret i botten.
-KP misslyckades överlag att knyta SE till ett vapen.

Jag förstår att KP tittade ned i bordet med kraftlösa axlar eller blundade då han svarade på frågor.

Han var ju helt upplurad på läktaren av TP efter otaliga mutluncher och övertalningskampanjer från TPs sida. Det finns det dokument som styrker.
-SE:s vapensamlande vän hade flera revolvrar som kunde vara "kandidater" till att vara mordvapnet.
-SE kan ha haft vapen från FMV-tiden.
-SE kunde hantera vapen.

Så tillgång till vapen och vapenkunnande var inget problem.

-SE har konstaterats vara i närheten av mordplatsen någon minut före mordet, han var där! som GW uttryckte det.
-SEdan var han inte där under tjugo minuter.
-SEdan var han återigen där, nu i medtaget tillstånd, väldigt chockad och kunde knappt prata.

Det är på gränsen till att slutsatserna kan dra sig själva.
Senast redigerad av MrBarnaby 2021-03-02 kl. 22:01.
Citera
2021-03-02, 22:23
Medlem
ursprungligens avatar
@Mr Barnaby:
-SE:s vapensamlande vän hade flera revolvrar som kunde vara "kandidater" till att vara mordvapnet.
-SE:s kan ha haft vapen från FMV-tiden.
Vi som gjort lumpen vet att vapen är inget man "skojar runt med" eller tar hem som souvenirer. Jag noterar att det är TPs lögn i SEktbibeln. Även om SE "stal" en .38 special under sin tid på tygförvaltningen, måste han också modifierat denna och köpt metallpenetrerande ammunition i början på 80-talet? Var finns utredningen om denna slappa vapenhantering och finmekaniska intresse från SEs sida? Köpte han månne ammunitionen av en knarklangare i kungsträdgården?
-SE kunde hantera vapen.
Detta är en sån ful dragning att jag blir trött varje gång jag hör den. Alla som gjorde lumpen när SE gjorde lumpen kunde hantera vapen. jag vet inte men gissar att minst 85% av alla män gjorde lumpen när SE gjorde det. Det blir många misstänkta om man bara titar på dessa män.

Så tillgång till vapen och vapenkunnande när man gjorde lumpen är inget graverande.

Det var således inget speciellt ovanligt heller och föga utpekande. Dessutom är "tillgången till vapen" du refererar till lite önsketänkande. Militären har mer koll än du tror på serienummer på vapen.
-SE har konstaterats vara i närheten av mordplatsen någon minut före mordet, han var där! som GW uttryckte det.
GW var inte där när det hände. Vi ska alltid vara försiktiga med andrahandskällor. Väktaren på Skandia ger en annan bild. Lite ljummen halvträff här.
Väktarna tycker väl att han kan ha kommit 35 också så 15 min kanske. Att vara på mordplatsen efter mordet gör dig inte automatiskt till mördare
-SEdan var han återigen där , nu i medtaget tillstånd, väldigt chockad och kunde knappt prata.
Hur vi reagerar när vi ser folk bli nedskjutna på öppen gata kan inte jag svara på. Men om du har ett facit vem som beter sig som en mördare och vem som beter sig som ett vittne torde chocken vara större hos det oförberedda vitten än den genomplanerade kallblodiga mördaren. Att SE verkade chockad friar honom mer än misstänkliggör i mina ögon.
Absolut. Slutsatsen blir varje gång att SE var ett vittne som kom ut lite sent efter att ha pratat med väktarna. Allt annat faller på sin egen orimlighet.
Citera
2021-03-03, 00:19
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Nu var det så att jag pratade om SE ur perspektivet vittne(ett perspektiv som få här inne verkar ha problem att diskutera) och som ett svar på ett annat inlägg.

//
Ja, du skrev "Här tycker alltså Stig att hans uppgifter är av värde, medan polisen inte tycker det".

Så om vi då tänker oss det här ur perspektivet att SE bara skulle vara det förbigångna vittne han utger sig för att vara, på vilket sätt skulle då de uppgifter han lämnar kunna vara av intresse för polisen? Vad kan det vara för "pusselbitar" han syftar på, och som han i den där märkliga intervjun i Rapport menar att polisen felaktigt ignorerar/utelämnar?
https://www.youtube.com/watch?v=aruov9hYOfU
Senast redigerad av Draifos 2021-03-03 kl. 00:24.
Citera
2021-03-03, 00:29
Medlem
ursprungligens avatar
Jag ångrar verkligen att jag köpte TPs första förljugna bok, den så kallade SEktbibeln.

Det borde finnas någon klausul i konsumentköplagen att man skulle kunna kräva tillbaka pengarna om boken var så verklighetsresistent som denna.

Jag beklagar att jag läste boken, då jag klart inser att bakgrundsarbetet är riktigt dåligt. Att skriva av några artiklar från Proletären och intervjua Sven Anér fick ju inte projektet att flyga tydligen.

Hur TP kunde dupera KP är en gåta, men kompromat är kanske ingen dålig gissning i sammanhanget. KP framstår ju i normalfallet inte som helt korkad.

Bäst att vänta tills de flesta var döda så att TP kunde hävda lite vad som helst utan att bli emotsagd. Det är orimligt många han hann träffa "precis innan de dog" av en del pressade han fram ändringar i deras vittnesmål som passade TPs agenda. De är döda idag, men det väcker frågan om TPs trovärdighet.

Pinsamt för TP att hålla på i 12 år för att kopiera Olle Minells arbete.

Ännu mer pinsamt när det framstår i tydlig dager att AI som stod i begrepp att gå i pension på PU bad PH på Skandia att skriva ett PM. PH hade tidigare jobbat som utredare på polisen men bytt till Skandia. Tar vi denna information för vad den är så lutar det mot att han hade gjort sig omöjlig på polisen och stjälpts av på Skandia.

Kvalitén på PMet var för lågt. Det glömdes då AI gick i pension.

-Det fanns kopplingar till EAP i PM - Ingen träff
-Det fanns kopplingar till EAPs tryckeri i Mariehamn och "inside information" att SE inte bara varit på tryckeriet (vilket aldrig kunde bekräftas) utan att SE varit där när tryckpressen var i gång (En mycket märklig inside uppgift) i PM - Ingen träff
-Det fanns kopplingar till Stay behind i pm - Ingen träff.

Allt var en paranoid smörja, helt i tidens anda. Tyvärr helt utan substans.

Det såg väl "spännande ut på papper" lite som om "det passade i en fantasifull bok som glider på sanningen och fabulerar där fakta inte kan täcka upp." Det rann ut i sanden.

PH blir av med jobbet på Skandia. Han hade redan blivit av med jobbet på polisen? För mycket fria fantasier? Paranoia?

OM får ett tips några år senare. PHs PM om SE är något som drar flugor till sig.

OM skriver några artiklar om SE enligt PHs PM som AI i PU beställt i Proletären.

Allt rinner ut i sanden.

TP bygger hela sin bok på PHs pm som är grovt felaktigt och artiklarna i Proletären av OM.

Tyvärr stöter TP på patrull hos sin förläggare så man tvingas vänta tills LP dör innan man vågar publicera den tunna soppan.

Hur kan det ta 12 år att kopiera ett PM som innehåller en massa fel och några artiklar som ärver dessa fel.

Jag kopplar TPs bidande av tid till att LP ska avlida.

Nu sitter vi där med en förljugen bok utan substans och en tokteori som den före detta polisen på Skandia hittade på efter uppdrag av AI. Eftersom Skandia inte är en helt korkad organisation sparkade de så klart den misslyckade polisen PH som redan fått foten hos polisen.

Men myten från "mullvaden" på Skandias PM lever kvar, trots att största delen av det har visat sig vara strunt.

Det enda som behövs för att tända upp den här önskebrasan är en aningslös och lättlurad person som TP som återigen hittar; En källa: AI, Två källor: PH och tre källor OM.

Att TP enkelt går att avfärda är en sak, men vi kommer alltid lida av PHs lögnaktiga PM som har spridit sig som ringar på vattnet.

Det sista problemet jag har med detta är väl hur de i guldspadejuryn motiverar att de bör sitta där överhuvud taget?
Citera
2021-03-03, 00:36
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
-SE kan ha haft vapen från FMV-tiden.
-SE kunde hantera vapen.

Så tillgång till vapen och vapenkunnande var inget problem.

-SEdan var han återigen där, nu i medtaget tillstånd, väldigt chockad och kunde knappt prata.

Låt oss diskutera dess slutsatser då. Chockad och medtagen, är det en vanlig beskrivning av mördare? Brukar mördare vara chockade? Brukar människor bli chockade när de får veta att personen som legat livlös på gatan framför dom mot alla odds är landets statsminister? På en skala mellan 1 och 10, hur chockad tror du SE var, utifrån väktarnas ord?

Han var där, sen inte där, sen där igen. Kan du bevisa att han var på Sveavägen innan mordet?
Skit i det andra, är han där innan mordet? Annars faller den där "logiska" kedjan.
Citera
2021-03-03, 00:38
Medlem
ursprungligens avatar
Man ska alltid var mycket skeptisk till de som ändrar sin historia. Då är de sannolikt mördade...

Eller?

Vad har TP ändrat i sin nya sagobok?

Vad skiljer från SEktbilel 1.0
och SEktbibel 2.0

Det finns ju så mycket nytt nu tydligen enligt reklamen.

Gick det att köpa boken utan att gynna TP ekonomiskt skulle jag göra det, men TP är en minst sagt tvivelaktig figur i mina ögon som inte förtjänar en endaste krona av mina pengar. (Ibland är principer dyrare än pengar, men TP ska inte ha en ynka spänn av mig, så mycket är klart.)

Tyvärr köpte jag den gamla SEktbibeln 1.0. (Grattis TP!),men sämre smörja får man leta efter.

Kan någon berätta vad som har lagts till och vad som tagits bort i den nya utgåvan?
Senast redigerad av ursprungligen 2021-03-03 kl. 01:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in