Citat:
Ursprungligen postat av
ursprungligen
Tack för ditt värmande inlägg. Det finns kanske ingen tråd där de som läst på lite, även om jag inte är en expert, är de som måste slåss mot väderkvarnar av inskränkt dumhet som de har hittat i SEktbibeln.
Hade TPs bok inte varit så oärligt skriven och fuska så med sanningen hade jag kanske inte brytt mig. Men tänk om aningslösa människor läser boken och inte genomskådar den?
KP klarade tydligen inte ens att stå emot TP lögner och manipulationer.
Jag kan förstå dig delvis, och förstår "tvivlet" kring utpekandet av SE. Dock ogillar jag hur du gör dig "lustig" över de som tror på SE som gm (skytt eller inblandad). Att kalla folk för "SEkt", ger en väldigt oseriös klang.
Det man kan konstatera, om man läser alla vittnesförhör (och redogörelser) från personer på plats en handfull ggr och lägger dem bredvid varandra, är att SE sannolikt blåljuger om sin närvaro och sina förehavanden på platsen (han var förmodligen aldrig ens där, eller så stod han på långt håll, och kom dessutom ut flera minuter för sent).
SE
kan dock vara gm/inblandad (därför ingen minns, eller har sett honom), men det är lika troligt att han är oskyldig. Jag tycker å ena sidan att TP gjort en vettig och intressant analys av SE (och ett bra gräv), men, tyvärr skulle man ju kunna berätta nästan samma historia om SE, men byta bort det som gör honom misstänkt, fylla dessa luckor med att han var en sketen Alf Lundin-figur med mindervärdeskomplex och någon form av psykisk ohälsa, och vips så är även SE "ingen" i utredningen längre, och bör förpassas till skräphögen. Det korkade (i så fall) var att SE aldrig erkände att han ljög/överdrev, nu sitter han (förargligt, men delvis självförvållat, eller rent av självvalt) istället på pottan som utpekat misstänkt. Och till viss del är det inte konstigt alls, att KP och Filter-folket tror på SE som "lösningen". Men frågan är om inte SE är för lätt, trots allt.
Det jag tycker att båda lägren om SE kan/ska enas om är att han ljuger. Bara för att SE är oskyldig, innebär det ju inte att allt han säger måste vara sanning, folk borde hålla isär detta. SE ville ha rampljuset, han ville ha det till varje pris. Men folk borde sluta att placera honom som vittne, för det var han till 90% inte. Då skulle någon genom alla jävla år ha kommit ihåg honom, men
ingen pollett har trillat ner för någon på 35 jävla år. Alltså, han ljög (eller diktade ihop i princip allt om vad han sett, hört och gjort, eller lagt ett eget jävla pussel med hjälp av uppgifter från media). Men, det gör honom nödvändigtvis inte till mördaren.