Citat:
Ursprungligen postat av
dialektiker
Det kan vara en ypperligt sund strategi, att inte låta de som försöker genom kasta skit på en, lyckas.
Jag förstår att du är mer än obotligt korkad om du tycker den här typen av pajkastning ska ingå i politiken.
Och din åsikt är alltså att man är en bra politiker om man viker sig för media som försöker piska upp stämningen mot en (genom att haka på då enskilda försökt starta ett drev mot en person, just för att denne är politiker)?
Det är än viktigare att Ebba står på sig, om folk är så dumma så de tror att detta ÄR politik (som du då).
Och tydligen har du också missat att inom KD går åsikterna isär om det är bra eller dåligt om hon håller i den här tvisten hon har.
TACK säger jag till sådana som henne, som inte ger efter, om det finns fler sluthuvuden som du, som alltså tycker det "är politik" att skifta fokus från sakfrågorna, genom att ge efter för mediadrev.
I det politiska spelet så kan det vara bra att förekomma sina motståndare det har du rätt i, tycker du att Ebbas strategi är (ypperlig)sund så får det stå för dig.
De sakkunniga inom ämnet som uttalat sig offentligt är av en annan åsikt.
Då politik har existerat längre än demokrati så är det ej jag som sätter reglerna och mina åsikter spelar ingen roll.
Ebba visste vad hon gav sig in och får spela efter det.
Nu har du givit mig följande epitet korkad,dum, sluthuvud? Det säger nog mer om dig än om mig.
För skojs skull så bifogar jag synonymerna för ypperlig som du valt att använda.
Synonymer till ypperlig
förstklassig, superb, utmärkt, förträfflig, briljant, enastående, utsökt, härlig, ståtlig, präktig, magnifik, kunglig, excellent, suverän, förnämlig, prima, berömlig, charmant, famos, fin, fullgod, fullödig, glansfull, glänsande, gyllene, högklassig, jättefin, laudatur, makalös, mästerlig, oskattbar, ovärderlig, överdådig, storartad, storslagen, storstilad, strålande, utvald
Ha en trevlig kväll