2021-03-02, 21:20
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
fastigheten skulle givetvis gå för mkt mer om den bjöds ut på den öppna marknaden. Den är klart undervärderad. Sjötomter har dessutom helt hysteriskt gått upp nu i coronatider med, detsamma med fastigheter som ligger lite utanför stan.

en värdering är alltid bara en bedömning, ingen kan hundra veta vad priset skulle landa på vid en försäljning på den öppna marknaden. ju färre jämförelseobjekt det finns att jämföra med ju osäkrare blir en värdering. och här tog ju bara värderaren från Densia eller vad det hette upp kassa jämförelseobjekt. värderingen är inte trovärdig. värderingsmannen påstår att fastigheten är värd 8 miljoner efter renovering på 3-4 miljoner (pengar som man i princip får ett helt nytt hus för, dvs man skulle kunna renovera riktigt lyxigt för dom pengarna) , bara det att en fastighet utan strandtomt och utan ens sjöutsikt gick för 8,5 miljoner för några månader sedan i Marielund, bara det bevisar att värderingen är riktigt fel.
Det är ett ruckel och tomten är igenvuxen och full med skit. Det påverkar priset, ville Snålbjörn maxa priset så hade hade plöjt in ett par miljoner och renoverat samt rensat och röjt tomten.
Nu ville han inte det utan ville sälja utan att investera en krona, då är marknadspriset ett annat.
2021-03-02, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jag tror många med mig vill hjälpa Esbjörn fatta ett beslut utan ekonomisk press från maktmänniskan Ebba.

Att betala pengar till Esbjörn så att han kan få en oberoende prövning, visar att man som den maktmänniska Ebba är inte alltid kan skicka sina anmälningar till JK och hota svagare parter med ekonomiska konsekvenser.

Låt oss ta bort faktorn att Esbjörn är ekonomiskt hotad och låta dem ha en oberoende rättegång i oktober.

Det är vad vårt rättssystem handlar om. Det är jag villig att betala Esbjörn för. Låt överskottet gå till Rädda barnen så slipper någon tro att jag drivs av annat än patos.

Jag driver inga rättegågar, med mobbare som Ebba tycker jag borde komma ned lite på jorden och det är jag villig att betala Esbjörn för.
Han har nyss fått 390.000:- från Ebba Busch. Han klarar sig ett tag. Skicka lite till Binninge i stället så han kan betala sina skatteskulder och 111.000:- till Brottsofferfonden sen han försökte våldta barnet.
2021-03-02, 21:21
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
Det är också lustigt att de träd hon sågat ner är såna som står farligt nära huset och växt upp under de decennier som ingen har bott där.
Och sågade ner dem när Esbjörn satt i köket och skulle skriva på kontraktet! Så obeskrivligt hjärtlöst.
2021-03-02, 21:22
Medlem
trngws avatar
Citat:
det ÄR en sjötomt.

Enligt Esbjörn själv är det en skogstomt och skall så förbli. Och Esbjörn kan väl inte ha fel!?
2021-03-02, 21:22
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Matz och Majkgård är de vidrigaste. Bara hugger i en stackars gubbe som inte gjort dem någonting.

Det får dem att framstå nästan lika empatilösa och rovgiriga som mobbaren och maktmänniskan Ebba som gillar att smula sönder dementa äldre människor för sin egen vinnings skull.

Ebba är ju sju gånger vidrigare än de när det gäller att utnyttja äldre värnlösa människor.
2021-03-02, 21:23
Avstängd
Citat:
fastigheten skulle givetvis gå för mkt mer om den bjöds ut på den öppna marknaden. Den är klart undervärderad. Sjötomter har dessutom helt hysteriskt gått upp nu i coronatider med, detsamma med fastigheter som ligger lite utanför stan.

en värdering är alltid bara en bedömning, ingen kan hundra veta vad priset skulle landa på vid en försäljning på den öppna marknaden. ju färre jämförelseobjekt det finns att jämföra med ju osäkrare blir en värdering. och här tog ju bara värderaren från Densia eller vad det hette upp kassa jämförelseobjekt. värderingen är inte trovärdig. värderingsmannen påstår att fastigheten är värd 8 miljoner efter renovering på 3-4 miljoner (pengar som man i princip får ett helt nytt hus för, dvs man skulle kunna renovera riktigt lyxigt för dom pengarna) , bara det att en fastighet utan strandtomt och utan ens sjöutsikt gick för 8,5 miljoner för några månader sedan i Marielund, bara det bevisar att värderingen är riktigt fel.

Här har du en tomt i närheten av Esbjörns ruckel (men som ligger lite närmare Arlanda och Stockholm):
https://www.hemnet.se/bostad/tomt-uppsala-kommun-funbo-soderby-330-16782537

Priset är 975 000, sänkt från 1,2 miljoner.

Och du ska jobba som mäklare. Du har ingen koll alls.
2021-03-02, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Och sågade ner dem när Esbjörn satt i köket och skulle skriva på kontraktet! Så obeskrivligt hjärtlöst.
Nej det var tio dagar efter att kontrakt skrevs.
2021-03-02, 21:26
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Det får dem att framstå nästan lika empatilösa och rovgiriga som mobbaren och maktmänniskan Ebba som gillar att smula sönder dementa äldre människor för sin egen vinnings skull.

Ebba är ju sju gånger vidrigare än de när det gäller att utnyttja äldre värnlösa människor.

Vetfan. Tror nog alla normalt funtade människor tycker att asgamar är värre än de som försöker kräva sin rätt.
2021-03-02, 21:27
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Det finns utmärkta möjligheter att bibehålla priset, men ge en eftergift på kostnadssidan. Det är troligen nu uppenbart för Esbjörn med flera, att deras försök till att skandalisera Ebba inte har fungerat enligt plan. Däremot är ju Ebba inte dummare än att hon kan efterskänka advokatkostnader, förlorad tid och litet sådant.
Detta förutsätter ju då att Esbjörn inte blir ersatt av Buschans politiska motståndare för att hålla elden vid liv. Men även om det inte går till så vill jag mena att en rimlig förlikning är att Esbjörn får en halv miljon till. Jag kan tillägga att jag tycker Stureplans-Ebba har rätt i sak men att det kan vara värt en halv mille att få tyst på gubben och gå vidare med politiken.
2021-03-02, 21:29
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Ah! en motanalys från den som hävdade att denne/a värderat kåken till 8 miljoner.
Vems motanalys? Du verkar vara en lättlurad filur. Det är sant att jag värderade "kåken" till 8 miljoner, men det var då det. Idag har jag varit där igen och den är inte värd mindre än 12.
2021-03-02, 21:29
Medlem
Citat:

Jävla Binninge som lejde en värdelös värderingsfirma, han hade ju kunnat skärmdumpa från Flashback och fått en värdering från superdupermäklaren sandraso gratis! Då hade fallet varit agnort idag. Binninge, fattade du inte det!
2021-03-02, 21:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Jäklar.

Här har du en tomt i närheten:
https://www.hemnet.se/bostad/tomt-uppsala-kommun-funbo-soderby-330-16782537

975 000, sänkt från 1,2 miljoner.

Vi talar om bushen några mil utanför Uppsala. Inte Djursholm.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in