2021-03-02, 21:31
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Det får dem att framstå nästan lika empatilösa och rovgiriga som mobbaren och maktmänniskan Ebba som gillar att smula sönder dementa äldre människor för sin egen vinnings skull.

Ebba är ju sju gånger vidrigare än de när det gäller att utnyttja äldre värnlösa människor.

Pst, lite hemlig information om Ebba. Jag har hört att Ebba sommarjobbade inom äldreomsorgen i 20-års åldern. Hon gick och stal pengar och värdeföremål från dom gamla, hon brukade av illvilja knuffa till de gamla så att de bröt både ben och armar, hon överdoserade dem med laxermedel och använde en trädgårdsslang när hon satte in katetrar. Se till och och sprid detta vidare om hur hemsk Ebba är. Tipsa gärna programmet "svenska nyheter" så de kan göra något roligt av detta.

Obs. Vanliga debattörer förstår att detta är ren absurd ironi. Men det skulle inte förvåna mig ett dugg om några debattörer här inte skulle ta mig på orden.
2021-03-02, 21:31
Medlem
trngws avatar
Alla som vill bidra och har minsta lilla moral och rättspatos skickar pengarna direkt till brottsofferfonden.

Sedan kan nu skicka ett mess till Binninge att han skall kreditera Esbjörn motsvarande belopp.
2021-03-02, 21:32
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stroke99
Jag njuter av spektaklet. Bush-hatarna ligger i fosterställning
med grav ångest och förstår inte vad som hände.

Ha, ha. Eller hur. Man ser ju till och med kappvändarna i media nu (det lilla jag sett).
2021-03-02, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Vetfan. Tror nog alla normalt funtade människor tycker att asgamar är värre än de som försöker kräva sin rätt.
Absolut, om det inte är asgamen som kräver sin rätt.
2021-03-02, 21:34
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
fastigheten skulle givetvis gå för mkt mer om den bjöds ut på den öppna marknaden. Den är klart undervärderad. Sjötomter har dessutom helt hysteriskt gått upp nu i coronatider med, detsamma med fastigheter som ligger lite utanför stan.

en värdering är alltid bara en bedömning, ingen kan hundra veta vad priset skulle landa på vid en försäljning på den öppna marknaden. ju färre jämförelseobjekt det finns att jämföra med ju osäkrare blir en värdering. och här tog ju bara värderaren från Densia eller vad det hette upp kassa jämförelseobjekt. värderingen är inte trovärdig. värderingsmannen påstår att fastigheten är värd 8 miljoner efter renovering på 3-4 miljoner (pengar som man i princip får ett helt nytt hus för, dvs man skulle kunna renovera riktigt lyxigt för dom pengarna) , bara det att en fastighet utan strandtomt och utan ens sjöutsikt gick för 8,5 miljoner för några månader sedan i Marielund, bara det bevisar att värderingen är riktigt fel.

Har du mer info så kan man jämföra yta, plats osv. Där jag bor kan det skilja 10 miljoner mellan två olika tomter i samma område. Dvs en tomt säljs för 2.5 och en annan för närmare 13 i somras. Att bara säga 8.5 mille säger inget om tomten ligger mycket bättre till eller är 5 ggr så stor
2021-03-02, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Här har du en tomt i närheten av Esbjörns ruckel (men som ligger lite närmare Arlanda och Stockholm):
https://www.hemnet.se/bostad/tomt-uppsala-kommun-funbo-soderby-330-16782537

Priset är 975 000, sänkt från 1,2 miljoner.

Och du ska jobba som mäklare. Du har ingen koll alls.
och den tomten tycker du är en jämförbar fastighet?

återigen en fastighet såldes nyss för 8,5 miljoner, utan vare sig strandtomt eller sjöutsikt i centrala Marielund. fint hus absolut men det var också ett äldre hus, som givetvis var renoverat.
och Esbjörns hus är inger ruckel, det är ett fint renoveringsobjekt med stor potential. måhända att verandan är ett ruckel, men stommen må vara god och vad man kan se på bilderna med å eftersom Ebba planerade att flytta in bara ett par månader efter kontraktsskrivningen.
2021-03-02, 21:35
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Tidningarna skriver sjötomt, men jag minns att jag läste att det är en strandtomt.
https://www.expressen.se/nyheter/fastighetsaffaren--som-gav-opinionsras--kan-sluta-i-fortal/
https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/brorsonen-sag-vad-de-gjort-da-borjade-esbjorn-grata/

Jaaaaaadu. Det är inte en mänsklig rättighet att få bo intill en liten insjö, men Ebba har råd och därför kan genomföra det. Jag tror visst att den tråden lockat till sig hela den svenska avundsjukan. Är Jante ditt mellannamn?
2021-03-02, 21:37
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simpliticas
Absolut, om det inte är asgamen som kräver sin rätt.

Svårt att tro att Matz, Majkgård eller Binninge har någon rätt i fallet. Rena parasiter.
2021-03-02, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Det kan vara en ypperligt sund strategi, att inte låta de som försöker genom kasta skit på en, lyckas.
Jag förstår att du är mer än obotligt korkad om du tycker den här typen av pajkastning ska ingå i politiken.

Och din åsikt är alltså att man är en bra politiker om man viker sig för media som försöker piska upp stämningen mot en (genom att haka på då enskilda försökt starta ett drev mot en person, just för att denne är politiker)?

Det är än viktigare att Ebba står på sig, om folk är så dumma så de tror att detta ÄR politik (som du då).

Och tydligen har du också missat att inom KD går åsikterna isär om det är bra eller dåligt om hon håller i den här tvisten hon har.

TACK säger jag till sådana som henne, som inte ger efter, om det finns fler sluthuvuden som du, som alltså tycker det "är politik" att skifta fokus från sakfrågorna, genom att ge efter för mediadrev.

I det politiska spelet så kan det vara bra att förekomma sina motståndare det har du rätt i, tycker du att Ebbas strategi är (ypperlig)sund så får det stå för dig.

De sakkunniga inom ämnet som uttalat sig offentligt är av en annan åsikt.

Då politik har existerat längre än demokrati så är det ej jag som sätter reglerna och mina åsikter spelar ingen roll.

Ebba visste vad hon gav sig in och får spela efter det.

Nu har du givit mig följande epitet korkad,dum, sluthuvud? Det säger nog mer om dig än om mig.

För skojs skull så bifogar jag synonymerna för ypperlig som du valt att använda.

Synonymer till ypperlig
förstklassig, superb, utmärkt, förträfflig, briljant, enastående, utsökt, härlig, ståtlig, präktig, magnifik, kunglig, excellent, suverän, förnämlig, prima, berömlig, charmant, famos, fin, fullgod, fullödig, glansfull, glänsande, gyllene, högklassig, jättefin, laudatur, makalös, mästerlig, oskattbar, ovärderlig, överdådig, storartad, storslagen, storstilad, strålande, utvald

Ha en trevlig kväll
2021-03-02, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xiu
Esbs far köpte fastigheten när han jobbade under en tid i området. Esb var då 15 år då fastigheten köptes.

Ovanstående har stått flera gånger i tråden, i olika varianter.
Men i Boken om Marielund står följande:

”Familjen Bolin har ägt huset sedan det byggdes. Medicine doktor Ernst Bolin köpte fastigheten 1909 och anhöll om namnet Kullen. Två av Ernsts systrar köpte fastigheterna Rosentorp och Täppan. Här samlades således tre grannhus som ägdes av familjen Bolin.”

Kullen = Esbjörns/Ebbas hus

Kan Ernst ha varit Esbjörns farfar? Och om så många släktingar hade hus i krokarna från 1900-talets början, nog borde Esbjörn ha kommit dit tidigare än 1954?
2021-03-02, 21:41
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Politiker måste givetvis leva upp till det dom förespråkar. Hur skulle det annars se ut.

För inte så länge sen gick svenskarna bärsärk när Löven köpte en klocka.

Precis samma larv.

Citat:
Politiker måste givetvis leva upp till det dom förespråkar.

Vadå leva upp till vad de förespråkar?

Vad är det hon förespråkar? Att svenskar inte ska driva tvister, om de kan ha fel?

Politiker ska inte vara något jävla föredöme - som någon slags idealmänniska. Det är även det en grov jäkla missuppfattning. Politiker är ett tvärsnitt ur befolkningen, och man bemöter den politik de för, man rotar inte upp allt privat överhuvudtaget som de sysslar med, för att hitta något skit.

Hela tiden skiftar vi fokus från politiken, när media håller på med detta.

Dumflocken går på det här och tror att det ska vara så.

Folk klarar snart inte av att slipa sina argument i diskussioner, för de ska försöka "sätta dit motparten för synder den begått".

När argumenten tryter. (Fasen snart måste jag ha detta som min slogan.)
2021-03-02, 21:41
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Vems motanalys? Du verkar vara en lättlurad filur. Det är sant att jag värderade "kåken" till 8 miljoner, men det var då det. Idag har jag varit där igen och den är inte värd mindre än 12.

En fråga bara. Är det ruckligt på den uppländska landsbygden ni debatterar om eller är det typ en fullvärdig villa på Lidingö eller Ålsten (en välbärgad villaförort till Stockholm för den som inte vet).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in