2021-03-02, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Vilka olika möjligheter till ett lämpligt boende kan du föreslå för henne då?

Vad menar du? Hon har väl såklart alla möjligheter till alla möjliga boenden. Jag aldrig påstått att hon inte har rätt att försöka driva igenom den här affären heller. Bara förklarat hennes ovilja att dra sig ur genom s.k anal fixering, vilket stämmer. Många verkar ju förundrade kring hennes val att driva vidare. Jag ger en förklaring.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Esbjörn verkar dock ha tröttnat på huset de sista 25 åren med tanke på skicket. Han kanske hade fullt upp med sina lägenheter och andra fastigheter.

Vidare välskött är det ej.
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Esbjörn verkar dock ha tröttnat på huset de sista 25 åren med tanke på skicket. Han kanske hade fullt upp med sina lägenheter och andra fastigheter.

Exakt på vilket sätt påverkar det den juridiska termen "ägare" tycker du?
Håller Ebba på med någon typ av tvångsförvaltning enligt dig? Vad är juridiken bakom detta?
2021-03-02, 19:21
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Varje gång Ebba kommer dragandes med sina pyttesmå barn som anledning till att driva igenom köpet är det ett tecken på att allt inte går riktigt som hon tänkt.

Hon försöker få sympatier o vill dölja sin förslagenhet.

Kan väl lura en o annan att tycka synd om henne, men men.....(karma)
Hon kanske helt enkelt vill ha affären avslutad så fort som möjligt, för sin barns skull.
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Skitsnack! Hon har inte lurat någon.
Håller med på bägge punkterna.
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Å hur vet du det?
Och hur vet du att det beror på att hon försöker få sympatier och dölja sin förslagenhet.
2021-03-02, 19:22
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Att stå på sig för sin rätt är att vara en som folk litar på.

Jag håller inte med då det är (KD) det handlar om. De driver sin politik med mycket tyngd på att se till den lilla människan. Betänk att EBT ändå är en kvinna med mycket makt och stark uppbackning bakom sig som möter en vanlig människa.
2021-03-02, 19:23
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Exakt på vilket sätt påverkar det den juridiska termen "ägare" tycker du?
Håller Ebba på med någon typ av tvångsförvaltning enligt dig? Vad är juridiken bakom detta?
EBT har genomfört ett köp av fast egendom och håller på och får domstolen att fastställa att så är fallet, vilket de kommer att göra.
2021-03-02, 19:23
Medlem
Xius avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Det Du inte förstår är att det hade inte sett så SMUTSIGT ut som det gör nu när Ebbas kompismäklare upprättar ett kontrakt, som dessutom inte är anpassat för parterna, och som mailar det till Ebba för att skriva ut, som inte träffar Esbjörn och därav avskriver sig allt ansvar, som han själv sagt. SMUTSIGT från Ebbas sida, smutsigt från mäklarens sida.

Mao även med dig som mäklare hade Esb och EB hamnat i ting över att Esb inte fullför sina skyldigheter och inte vill fullgöra dem.

Jag har redan förut påpekat att det inte ens krävs att en mäklare deltar för att ett avtal om en fastighet skall kunna slutas. Det görs tusentals sådana affärer varje år. Det finns inga lagkrav som helst om detta.

Däremot skulle jag råda de flesta att använda en mäklare, då i varje fall de flesta kommer att uppfylla formkrav mm för att avtal ska ha slutits. Även rättens ordförande konstaterade ju idag att avtal hade skett (att formkrav mm var uppfyllda även i detta), men att den fortsatta tyngdpunkten nu var om det finns något skäl att göra det ogiltigt vilket åligger Esbs ombud vars inlagor hittills snarare stärkt att avtalet är giltigt på punkt efter punkt.

Jag kan förstå att du vill värna ditt skrå eftersom det är ditt levebröd, men även om du hade varit mäklare i detta fall så ser vi att de hade hamnat inför ting då Esb valt att göra som han gör.
2021-03-02, 19:24
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
EBT har genomfört ett köp av fast egendom och håller på och får domstolen att fastställa att så är fallet, vilket de kommer att göra.
Jag tror att hon kommer punga ut med en halv mille till och att domstolen inte kommer att fastställa något alls.
2021-03-02, 19:24
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Att stå på sig för sin rätt är att vara en som folk litar på.

Nu ligger bollen helt och hållet hos Esbjörn. Finns det någon crowdfunding för att inte förneka Esbjörn en opartisk förhandling?

Ebba kan inte riktigt kontrollera detta längre. Jag tycker det låter som en bra idé att vänta till oktober och betalar gärna till Esbjörn så han inte känner sig pressad av ekonomin.
2021-03-02, 19:25
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Jag håller inte med då det är (KD) det handlar om. De driver sin politik med mycket tyngd på att se till den lilla människan. Betänk att EBT ändå är en kvinna med mycket makt och stark uppbackning bakom sig som möter en vanlig människa.
Snålbjörn är en vuxen man med en förmögenhet bakom sig. På vilket sätt är han i något underläge, tvärtom verkar han ha Sveriges asgamselit som backning med stöd av en hel internettrollavdelning på Sveavägen 68.
2021-03-02, 19:25
Medlem
Mrflinks avatar
Jag håller på Ebba. Tror att släktingar till Esbjörn vill krama ut så mycket pengar som möjligt. Känns ju som Esbjörn har så han klarar sig. Med tanke på skicket på huset verkar det ju inte vara så att dom brytt sig speciellt om släktgården som dom kallar det. Borde kallas för ödehuset i media. Skräpigt, misskött och helt lämnat vind för våg.
2021-03-02, 19:27
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:

Det kommer de att göra i oktober i en opartisk förhandling. Jag vill gärna betala pengar till Esbjörn direkt så att han inte känner sig pressad ekonomiskt att godta något bud från Ebba nu.

Finns det någon crowdfunding?

Att skänka lite pengar för att värna Esbjörns rättigheter att få en opartisk förhandling mot maktmänniskan Ebba T gör jag mer än gärna efter att hon använde sina egna barn som slagträ i rätten för att få förtur.

Jag är mer än villig att betala för att Ebba ska vänta på sin tur som alla andra. Att Ebba håller på att pressa Esbjörn ekonomiskt för att förneka honom denna rätt är ovärdigt en maktmänniska som Ebba i mina ögon.
Senast redigerad av ursprungligen 2021-03-02 kl. 19:31.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in