2021-03-02, 17:46
Medlem
Devonss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Såg precis en TV4-intervju med Ebba när hon kom ut från rätten och hon såg mäkta tagen ut och uttryckte förhoppning om att hon o gubben ska komma fram till en lösning utan huvudförhandling i oktober. 17:51 kommer det mer om detta i TV4.

Efter att ha haft det tveksamma nöjet att kunna följa vissa inblandades härjningar på Internet har jag anat rätt länge att det inte handlar om att Esbjörn ska få behålla huset i första hand. Istället handlar det om att få Ebba att ödmjukt krypa till korset och pynta upp en större summa. Det är i alla fall den slutsats jag har kunnat sluta mig till men den som lever får se. Jag kan ha fel då det ju finns andra intressenter som också driver på Esbjörn där bakom kulisserna. Ska bli intressant!
2021-03-02, 17:49
Medlem
Anktalares avatar
Det är svårt att säga nej till en psykopat som Ebba. Hoppas hon blir aborterad från ordförandeposten.
2021-03-02, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Condyloma
Ett nytt nervous breakdown som hon enligt uppgifter i tråden haft förut. Men varför utsätter hon sig och KD för detta? Eftersom det knappast är rucklet så är det någonting förståndsmässigt som fattas henne.

Utsätter sig?
Hon letade hus där hennes fd man bor för att barnen ska kunna ha nära mellan sin mamma och pappa och kamrater.
Huset har stått tomt oanvänt i många år.
Hon vänder sig til husägaren genom en gemensam bekant.
De träffas flera gånger och gör upp affären och har två värderingsföretag.
Hon betalar handpenning samt börjar röja sly på tomten tillsammans med husägaren 10 dagar efter at de skrivit avtal.
Hon får nycklar.

Sen får mannens pensionatsvärdinna som försökt köpa tidigare veta at det är sålt och hon sitter på facebook och pratar om hur at få Ebba at backa och at hon nog ska mörna till. Media larmas och sen är cirkusen igång.

Utsätta sig? Hon är känd och ska väl för tusan få köpa en bostad?
Ska hon bara lämna den stora handpenningen så där bara hejhoppsan??
2021-03-02, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devons
Efter att ha haft det tveksamma nöjet att kunna följa vissa inblandades härjningar på Internet har jag anat rätt länge att det inte handlar om att Esbjörn ska få behålla huset i första hand. Istället handlar det om att få Ebba att ödmjukt krypa till korset och pynta upp en större summa. Det är i alla fall den slutsats jag har kunnat sluta mig till men den som lever får se. Jag kan ha fel då det ju finns andra intressenter som också driver på Esbjörn där bakom kulisserna. Ska bli intressant!

Är det någon av Esbjörns entourage som ö h t uttryckt intresse för att ta över själva huset? Eller tänker de sig bara att få del av pengarna vid en försäljning på öppna marknaden?
Å ena sidan stiger ju fastighetspriserna generellt nu (vilket också Katrin Björklund skriver i den inlaga till rätten daterad 2/3 som lagts upp tidigare i tråden, d v s att den högre värderingen som gjorts avspeglar att prisläget är högre nu än i somras) men å andra sidan har ju förfallet på huset troligen fortskridit och det blir allt dyrare att renovera.
2021-03-02, 17:55
Medlem
Citat:
Det finns initierade källor som uppger att hon aldrig förlorat och inte avser göra det nu heller.
Ok, kanske hennes karlär skadas?? Fast hon är en kvinna så ingen fara, tänk om det var en manlig politiker som gjorde så här.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Ebbas enda möjlighet att sockra budet nu i efterhand utan att det framstår som hon betalade för lite från början är som jag ser det att ta hänsyn till Matz 4/27 delar. En omständighet som framkom i efterhand. Höjer hon priset med 4/27 delar för att Esbjörn ska kunna ersätta Matz är hon väldigt generös.
Masse har gett bort sina andelar och alla papper och löften som Esbjörn sedan gett Masse är i juridiskt hänseende värda exakt noll. Finns ingen anledning för Ebba att ta hänsyn till saker som inte är av relevans.
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
https://www.expressen.se/dinapengar/tros-ebba-buschs-vadjan-beskedet-kan-droja-till-host/

Vad betyder det här?

Esbjörn har alltså fått ett bud.
Från vem?
Ebba?

Sedan har Ebba lämnat ett motbud.
Mot vilket bud?
Har Ebba lämnat ett motbud mot hennes eget bud som hon själv har lämnat till Esbjörn?

Lider Esbjörns juridiska ombud också av kognitiva funktionsnedsättningar?

Detta verkar motbjudande!
Domaren förhandlar med parterna i två skilda rum. Så enkelt är det. Det är väl domaren som föreslår något antar jag.
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devons
I denna intervju så klargör Ebba att hon lagt ett bud till den andra parten och att de fått 14 dagars betänketid att fundera hur de ska ställa sig till det. Hon ville inte gå in på vad budet går ut på. Höjt köpesumman eller nån slags skadestånd för att hon backar - något tredje finns väl inte?

https://www.gp.se/nyheter/ebba-busch-husk%C3%B6p-skakar-kd-i-grunden-1.42297371

Olämpligare intervjuplats finns knappast - svårt höra frågorna från journalisterna.
2021-03-02, 17:56
Medlem
Kisiragis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Utsätter sig?
Hon letade hus där hennes fd man bor för att barnen ska kunna ha nära mellan sin mamma och pappa och kamrater.
Huset har stått tomt oanvänt i många år.
Hon vänder sig til husägaren genom en gemensam bekant.
De träffas flera gånger och gör upp affären och har två värderingsföretag.
Hon betalar handpenning samt börjar röja sly på tomten tillsammans med husägaren 10 dagar efter at de skrivit avtal.
Hon får nycklar.

Sen får mannens pensionatsvärdinna som försökt köpa tidigare veta at det är sålt och hon sitter på facebook och pratar om hur at få Ebba at backa och at hon nog ska mörna till. Media larmas och sen är cirkusen igång.

Utsätta sig? Hon är känd och ska väl för tusan få köpa en bostad?
Ska hon bara lämna den stora handpenningen så där bara hejhoppsan??

Bra skrivet!
Tycker fan synd om människan.. Ebba alltså, inte gubbfan och dess giriga anhöriga.
2021-03-02, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarieMM
Är det någon av Esbjörns entourage som ö h t uttryckt intresse för att ta över själva huset? Eller tänker de sig bara att få del av pengarna vid en försäljning på öppna marknaden?
Å ena sidan stiger ju fastighetspriserna generellt nu (vilket också Katrin Björklund skriver i den inlaga till rätten daterad 2/3 som lagts upp tidigare i tråden, d v s att den högre värderingen som gjorts avspeglar att prisläget är högre nu än i somras) men å andra sidan har ju förfallet på huset troligen fortskridit och det blir allt dyrare att renovera.

Pensionatsvärdinna la et bud men längre tillbaka i tiden och mycket lägre och det tackade Esb nej till.
Hon såg väl att få ärva Esb precis som hon gjort med andra äldre barnlösa män.

Att inte få huset sålt under Esbs levnadstid får ju pengarna att sitta där dom sitter, men om han säljer och har tillgång till dom så ska han ju betala skulder samt kanske även något til den cyklist han körde på för et år sen och då blir det mindre pengar kvar för entouraget.
2021-03-02, 17:58
Avstängd
Citat:
Ebba Buschs husaffär är en privatsak som egentligen inte har något med politik att göra. Men nu har tvisten gått så långt att den skakar Kristdemokraterna i grunden. Förtroendesiffrorna för partiledaren faller och partiaktiva är allt mer oroade över vad historien ska innebära för redan svaga opinionssiffror.

https://www.gp.se/nyheter/ebba-busch-husk%C3%B6p-skakar-kd-i-grunden-1.42297371

Det är svårt att förstå att KD trollen förvarar detta.

Ebba vinner det här caset lätt.

Sedan blir det regering med M, KD och SD 2022.
2021-03-02, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kisiragi
Bra skrivet!
Tycker fan synd om människan.. Ebba alltså, inte gubbfan och dess giriga anhöriga.

Tack

Jag röstar inte KD men ser inte att Ebba gjort något fel och hon ska inte behöva backa.
Om hon backar så ska Esb betala tillbaka handpenningen.

Vem vill ha en partiledare som backar? Inte jag

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in