2021-03-02, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dronesoul
Skevt om det är sant. Övade han terroristattentat eller?
stopp-finns väl inte bevis att det är bombskyddet på plats-
terrängen är oländig- tolkar det som det är tekniker som rotar runt,
det finns säkert en vettigare förklaring än att personen har sprängt,
en språngning borde ha hörts-av omgivningen..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grimmtroll
Talar ju emot att personen ska ha sprängt sig i småbitar då de säkerligen inte skulle ha hunnit få bort alla resten osv på så kort tid. De skulle väl inte häva avspärrningarna om det allt inte är borttaget.

Många små köttbitar städas nog upp rätt fort av djuren där ute. Smörgåsbord för rovfåglar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
Jag kan inte heller minna mig om att det finns någon grotta. Däremot finns det rätt ensliga delar av Tyresta där få rör sig. Är det någon som har koordinater?

59.171602, 18.293407
Citera
2021-03-02, 15:15
Medlem
Citat:
Man undrar ju vad det var för lirare som hittade kroppen där ute.

Jag brukar personligen dra runt i skogen på konstiga platser för det är spännande.
Citera
2021-03-02, 15:15
Medlem
"Enligt uppgifter till Aftonbladet är polisens bombtekniker på plats."

99 % säkert nu att det handlar om Deniz.

Endast Deniz kan ha tillgång till handgranat. Hur ofta behöver man ha bombtekniker till en grotta långt ute i terrängen där ingen kan ens komma åt.

Allt pekar på att det är Deniz med sin vältränade kropp kan lyckas komma in till svårtillgängliga grottan och han hade med sig handgrater (varför - det vet man inte? Suicid?)
Citera
2021-03-02, 15:18
Medlem
Rassesvins avatar
Citat:
Man undrar ju vad det var för lirare som hittade kroppen där ute.
Jag skulle gissa på att det var en hundägares hund som uppmärksammade på liket.

Tyresta är ett väldigt aktivt område. Det finns mycket joggare, hundägare, buskörningar och dylikt där. Så pass stor ruljans på folk att man byggde en stor parkering precis vid skogens ingång.

I övrigt fanns det en militäranläggning precis vid entrén till skogen vid Haninge för ett par år sedan. Man brukade ofta ha övningar där om somrarna. Ingen aning om det fortfarande är aktuellt - men det kan vara intressant information eftersom Deniz var militär. Även om det troligtvis har noll bäring i fallet.
Citera
2021-03-02, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
stopp-finns väl inte bevis att det är bombskyddet på plats-
terrängen är oländig- tolkar det som det är tekniker som rotar runt,
det finns säkert en vettigare förklaring än att personen har sprängt,
en språngning borde ha hörts-av omgivningen..

Enligt uppgifter till Aftonbladet ska även någon form av elektronik ha hittats i närheten av fyndplatsen. Det ska nu undersökas i hopp om att kunna fastställa en identitet på den döda och för att försöka utröna vad som kan ha hänt.

Enligt uppgifter till Aftonbladet är polisens bombtekniker på plats.
Citera
Medlem
Heilons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grimmtroll
"På eftermiddagen meddelade polisen att den tekniska undersökningen på platsen är avslutad och att avspärrningarna kommer att hävas."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/nAmQ95/manskliga-kvarlevor-hittade-i-naturomrade

Talar ju emot att personen ska ha sprängt sig i småbitar då de säkerligen inte skulle ha hunnit få bort alla resten osv på så kort tid. De skulle väl inte häva avspärrningarna om det allt inte är borttaget.
Tror verkligen inte den potentiella sprängningen hade orsakat någon större splatter-effect. Det rimligaste är en mindre kontrollerad sprängning, typ handgranat eller liknande i styrka. I så fall, om "granaten" omfamnas, så sker en större skada på bål, lår och huvud. Denna explosion får dock inte armar och huvuden att flyga av. Detta från vad jag iakttagit från diverse mindre rumsrena videor.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Det finns alltså en grotta i området?... Den är antagligen känd. Varför kollas inte en grotta?

Expressen har nog en bättre beskrivning:
Citat:
Kvarlevorna hittades i en skreva under en klippa.
Citera
2021-03-02, 15:20
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plexigear
Allt pekar på att det är Deniz med sin vältränade kropp kan lyckas komma in till svårtillgängliga grottan och han hade med sig handgrater (varför - det vet man inte? Suicid?)
Om han ville det hade det varit säkrare att använda samma granat nånstans till havs, under vattnet. Mindre risk att nån identifierar det som blir kvar. Så att det handlar om självmord där man inte vill bli funnen ser jag som långsökt. Det är avlägset (från stan) men inte på nån absolut skala alls.

Nu är jag inte nåt medium, så det måste inte vara rätt. Men långsökt.
Citera
2021-03-02, 15:22
Medlem
Hur långt är det från regementet till Tyresö?
Citera
2021-03-02, 15:23
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av home-sapiens
59.171602, 18.293407
Tack!
Det är en bit avsides från där i vart fall vi brukade vandra. Var D väl förtrogen med området?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in