2021-03-02, 15:06
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Djävulskt märkligt. Springer han iväg med en sprängladdning 3 mil för att leka med den i en grotta? Låter inte som DA då..

Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Håller med, speciellt som det var skribentens första inlägg på fyra år.

Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Ja. Kollar man på postarens historik så verkar det inte vara ett troll {trots få inlägg}.
Blir intressant att följa utvecklingen.
Ja, det är onekligen märkligt det hela.
Citera
2021-03-02, 15:06
Medlem
Stod att de hittat kvarlevorna i någon sorts grotta. Nån räv eller annat djur som dragit in en fot dit och börjat mumsa?
Citera
2021-03-02, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaoloRoberto
Ska vara en sönderaprängd kropp tydligen, Finns knappt något kvar

Skevt om det är sant. Övade han terroristattentat eller?
Citera
2021-03-02, 15:08
Medlem
Släpp snacket om grotta. Det finns inga grottor i Tyresta. Det finns "grottor" alltså berg/sten som sticker ut lite som man kan ställa sig under och få skydd mot regn, men det finns inga riktiga grottor som man går in i. Det är bara nån reporter på Aftonbladet som uttryckt sig felaktigt. Närmaste riktiga grottan - Klövbergsgrottan - befinner sig ca 3-4 km från fyndplatsen, på andra sidan vattnet ute på Brevik.
Citera
2021-03-02, 15:09
Medlem
Qaas avatar
Nu har jag inte läst artikeln ordentligt, och inte heller hunnit lästa vartenda inlägg här. Men står det något om hur och vem som gjorde detta fyndet? Var det en privatperson? Eller hur fick polisen för sig att helt plötsligt leta in i grottan såhär 4 månader senare(om det nu visar sig vara DA).
Citera
2021-03-02, 15:09
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Han kanske ville bli hittad hittad ändå och beskrev löprundan, men det låter långsökt.
Nej, jag skrev det innan. Vill man försvinna så finns det tusentals sätt bättre än en ravin i en folkkär naturpark - även om avlägsen.

Vissa tolkade det som att jag tyckte att självmord på motorvägen skulle vara bättre, men det pratar vi självklart inte om - utan de som verkligen inte vill bli funna. För DEN kundkretsen är detta ett av de sämre valen utan tvekan.
Citera
2021-03-02, 15:11
Medlem
"På eftermiddagen meddelade polisen att den tekniska undersökningen på platsen är avslutad och att avspärrningarna kommer att hävas."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/nAmQ95/manskliga-kvarlevor-hittade-i-naturomrade

Talar ju emot att personen ska ha sprängt sig i småbitar då de säkerligen inte skulle ha hunnit få bort alla resten osv på så kort tid. De skulle väl inte häva avspärrningarna om det allt inte är borttaget.
Citera
2021-03-02, 15:12
Medlem
AreYouBacks avatar
Det finns alltså en grotta i området?... Den är antagligen känd. Varför kollas inte en grotta?
Citera
2021-03-02, 15:12
Medlem
Man undrar ju vad det var för lirare som hittade kroppen där ute.
Citera
2021-03-02, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qaa
Nu har jag inte läst artikeln ordentligt, och inte heller hunnit lästa vartenda inlägg här. Men står det något om hur och vem som gjorde detta fyndet? Var det en privatperson? Eller hur fick polisen för sig att helt plötsligt leta in i grottan såhär 4 månader senare(om det nu visar sig vara DA).

Privatperson som hittade.
Citera
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av home-sapiens
Släpp snacket om grotta. Det finns inga grottor i Tyresta. Det finns "grottor" alltså berg/sten som sticker ut lite som man kan ställa sig under och få skydd mot regn, men det finns inga riktiga grottor som man går in i. Det är bara nån reporter på Aftonbladet som uttryckt sig felaktigt. Närmaste riktiga grottan - Klövbergsgrottan - befinner sig ca 3-4 km från fyndplatsen, på andra sidan vattnet ute på Brevik.
Jag kan inte heller minna mig om att det finns någon grotta. Däremot finns det rätt ensliga delar av Tyresta där få rör sig. Är det någon som har koordinater?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Det finns alltså en grotta i området?... Den är antagligen känd. Varför kollas inte en grotta?

(FB) Kvarlevor hittade i naturområde i Stockholm 2021-03-02
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in