2021-03-02, 14:12
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
"Kvarlevor" kan betyda en hel kropp eller delar av en kropp eller bara rester av en kropp. Svårt att veta när det inte skrivs något detaljerat.
Bara det att man väljer {kvarlevor} istället för {kropp} så tror jag inte att det är Denis man har hittat. Kvarlevor indikerar normalt på kroppsdelar eller ben. Annars används {kropp} enligt min erfarenhet.
Citera
2021-03-02, 14:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Har inte varit i bråk på hur länge som helst.
Men ja, jag skrev kanske inte så hygglo från start med dig, och förklarade inte allt jag sagt före för dig heller, men om du hoppar innan i en diskussion tänker jag att du läser vad jag skrev förut.

Vad jag säger är oavsett att denna hektar som kroppen hittades på kan inte ha sökts av på ett bra sätt, eller har det inte sökts av alls, eller var inte kroppen där när de sökte.

Kroppen har ju hittats inne i en grotta.
https://www.expressen.se/nyheter/manskliga-kvarlevor-funna-i-naturomrade/
Senast redigerad av Massonite 2021-03-02 kl. 14:16.
Citera
2021-03-02, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Det ska ha ösregnat den fredag han antingen försvann. Kanske mycket få ute?

Precis. Inte mycket folk vid dåligt väder, och halt på klippor dessutom!
Citera
2021-03-02, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Bara det att man väljer {kvarlevor} istället för {kropp} så tror jag inte att det är Denis man har hittat. Kvarlevor indikerar normalt på kroppsdelar eller ben. Annars används {kropp} enligt min erfarenhet.
Ok, i mina ögon är det kvarlevor så fort en person avlidit. Men vi anser olika, och det får man göra :-).

Men i ärlighetens namn ser jag skelettbitar framför mig, kanske en käke, nån arm och/eller ben. Inget med kött. Så jag får för mig att det är något som legat längre än vad Deniz varit försvunnen. Men självklart spekulerar jag för fullt här.
Citera
2021-03-02, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Kroppen har ju hittats inne i en grotta.

Vadå "ju"?

Hundratusentals människor besöker denna NP vart år, kan inte tänka mig det är några hemliga grottor här som man missar vid ett nogsamt sök-uppdrag.

Jag står fast, inte en chans att de sökt av detta område som grottan ligger, då hade de hittat kroppen, om den var där när de sökte, om de sökte med den kvalitet de ska för att kalla området "avsökt".
Citera
2021-03-02, 14:20
Medlem
Vintergrisens avatar
Härlig tråd. Någon "vet" att det är Arda, innan polisen identifierat kvarlevorna. Någon annan "vet" att det är ett djur och ytterligare någon menar att kroppen har exploderat...

OnT: Om det nu är så att kvarlevorna hittats i någon typ av grotta så är det väl inte helt omöjligt att personen, vem det nu än må vara, har råkat ut för en olycka, lyckats ta sig till grottan för att söka skydd och sedan aldrig tagit sig därifrån.
Citera
2021-03-02, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Härlig tråd. Någon "vet" att det är Arda, innan polisen identifierat kvarlevorna. Någon annan "vet" att det är ett djur och ytterligare någon menar att kroppen har exploderat...

OnT: Om det nu är så att kvarlevorna hittats i någon typ av grotta så är det väl inte helt omöjligt att personen, vem det nu än må vara, har råkat ut för en olycka, lyckats ta sig till grottan för att söka skydd och sedan aldrig tagit sig därifrån.

Mja förutom, hur många grottor finns det i Tyresta NP egentligen? Om det är många köper jag det du sa, men om de är få är det inte troligt han/hon lyckades skada sig precis vid en av dem..
Citera
2021-03-02, 14:23
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen

Det fetade. Var det inte nyreggade konton?
Citera
2021-03-02, 14:25
Medlem
Om det är Deniz Ardas kvarlevor som hittats i en grotta har nog rovdjur flyttat dit. Tror inte Deniz Arda kröp in i grottan under löprundan.
Citera
2021-03-02, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Om det är Deniz Ardas kvarlevor som hittats i en grotta har nog rovdjur flyttat dit. Tror inte Deniz Arda kröp in i grottan under löprundan.

Nä det är inte speciellt smart om man vill bli räddad när man skadat sig.
Citera
2021-03-02, 14:26
Medlem
Faustik-Funks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Tjadu, vissa här verkar ju tro att en kropp med kläder på, mitt i vintern, i princip går upp i rök på en kvart tack vare två rävar, så..
Du verkar vara väldigt självsäker på din sak av någon anledning.

Nedbrytningsprocessen sätter igång ganska fort efter dödens inträffande. Efter 3-5 dagar börjar kroppen svälla pga gaserna från dom inre organens förruttnelse. Efter en månad så är dom delar av kroppen som inte är ben i princip grötig vätska. Lägg till påskyndningsfaktorer väta, fukt och djur som grävling, räv etc så vore det märkligt om det finns mycket kvar av kroppen efter ett par månader i skogen.

https://www.youtube.com/watch?v=R1CD6gNmhr0
Citera
2021-03-02, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi

Mycket troligt att man söker skydd där om man är skadad i öppen terräng dock. Får tänka på att det började bli riktigt kallt när han försvann.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in