2021-03-02, 13:42
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Benämningen "kvarleva" är inte riktigt detsamma som "kropp". Troligtvis en kropp så sargad att det inte längre helt går att se att det är en kropp.
Deniz är väl mest troligt, med tanke på området och bilderna i media - att det är extrem terräng. Något jag skrivit sedan start, att han lär tagit en rejäl och komplicerad terränglöpningstur helt utanför kartan, vilket inte alls är ovanligt bland tränade militärer.

Rasat ner för en klippa i något språng... Tragiskt.
Vet inte hur nära det är mellan Tyresta och Tyresö, men i Tyresö finns det varg.... Kanske finns i Tyresta också.
Citera
2021-03-02, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Queenofqueens
Använder min mediala förmåga här blandat med känsla och intution. Jag tror det är Arda som funnis. Jag tror inte att det är en olyckshändelse utan känns som någon/några är inblandade. Detta är kopplat och relaterar till hans yrkesposition. Man har spionerar på honom och följt hans rörelser och angripit vid rätt tidpunkt. Var ju en annan turk som mördades där innan.

Om diskussionen av kvarlevor. Har varit kallt i vinter och nu börjar det bli plus. Kroppen blir ju inte direkt fin av det och många djur, kan gnaga på en kropp. Vanligt förmultnande..

Vart var dessa förmågor när han skulle hittas vid liv? Jävla trams, hade en underättelsetjänst velat klippa honom hade det funnits betydligt smidigare lösningar än att vänta på att han går in i en av stockholms djupastete urskogar.
Citera
2021-03-02, 13:50
Medlem
Om det är Deniz måste brott eller hälsodipp orsakat döden. Inte en chans att han snubblat och fallit. Där det är löpbart finns inga ställen för en vaken/alert person att slå sig.
Citera
2021-03-02, 13:50
Medlem
Ismises avatar
Hade han å smartwatch?

Jag menar att det det går att missa saker om möjligheten finns

Citat:
Ursprungligen postat av ballgag
Du tror väl inte att det är frågan om en ny Bockstensman?
Citera
2021-03-02, 13:53
Medlem
Tror inte Missing people sökte så jätte mycket åt det hållet. Det avser Tyresö sidan av Tyresta och indikationerna var åt Haninge sidan, varför samlingarna också skedde på haninges infart.

De söken som jag vet gjordes ditåt var drönarsök och de fokuserade på vattenområden.

Visserligen är det ju inte extremt långt imellan så kanske de sökte även ditåt.
Senast redigerad av Jomensaatt 2021-03-02 kl. 13:57.
Citera
2021-03-02, 13:53
Medlem
Kvalrevorna hittades tydligen i en grotta i någon slags ravin enl AB.
Rubricerat som mord tillsvidare men antagligen vet dom inte om omständigheterna (skicket på kvarlevorna och platsen de hittades på) beror på t.ex något djur.
Citera
2021-03-02, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Att de säger kvarlevor får mig nästan mer att tro att det inte är Deniz, eller att styckmord har begåtts, för Deniz försvann väl i november. SÅ mycket aktivitet är det inte i skogen dessa månader, att en kropp blir "kvarlevor" på den tiden. En kropp som får ligga ute i dessa ca 3,5 kalla månader kommer inte bli särskilt sargad enligt mig. Första veckan lär inget tänkande djur komma nära för det "stinker" människa liksom. Bara det.

Björn är i ide om det ens finns där, likaså grävling, och andra potentiella asätare. Vildsvin vet jag inte heller om det finns där så det är vad räv, och fåglar lyckas med, och det lär inte vara mycket..
"Kvarlevor" kan betyda en hel kropp eller delar av en kropp eller bara rester av en kropp. Svårt att veta när det inte skrivs något detaljerat.
Senast redigerad av Picasso2 2021-03-02 kl. 14:01.
Citera
2021-03-02, 14:06
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Ja, det kanske är jag som inte förstår vilken nivå dessa ligger på. Men efter en runda i natinalparken så skulle han ju hem också... vad blir totalsträckan om det hade genomförts?
Men de springer väl dubbla och tredubbla maratonlopp om de inte är tuff terräng.
Är det mycket kuperat så kan de springa uppåt 3 mil.
så det kan nog bli rätt många mils löpning.
Citera
2021-03-02, 14:07
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Har sagt hela tiden att antigen har man inte sökt av området, eller har man sökt av det dåligt. Att du inte orkar gå tillbaka och läsa är vad din hjärna inte förmår, inte min.

Det första du skrev som jag kommenterade var denna snilleblixt:

"Visa mig ett område i Sverige som inte går att hitta en kropp på, på land, utan stora mängder snö eller naturkatastrof om du har en person varannan meter att tillgå! Du kan länka vadsom.
Nej just det. Det finns inte." Se post 110.

Det skrev du som ett påstående att folk måste slarvat när dom letade. Jag informerade dig då, som andra gjort tidigare, att området är enormt stort och det inte GÅR att leta igenom hela.

Då började du tjafsa, som du gjort sedan dess, och ett antal personer har kommenterat detta. Det är dags att svälja din stolthet nu. Du hamnar ofta i bråk, va? Du vet vad Uggla sjöng .. "för där hjärnan tar slut, tar nävarna vid".
Citera
2021-03-02, 14:08
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Men de springer väl dubbla och tredubbla maratonlopp om de inte är tuff terräng.
Är det mycket kuperat så kan de springa uppåt 3 mil.
så det kan nog bli rätt många mils löpning.

Det stod tidigare i tråden att nån uppskattat det till ca 5 mil. Eller en morgonlöpning för extrema
Citera
2021-03-02, 14:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av qvarne2
Härligt att det finns lik där man precis gick en fin promenad med hunden i solskenet.
Hmmm när gjordes den promenaden ? Märkte hunden av några dofter. .eller är det frågan om hur säger man "köttfria ben" som hittats?

Kan ju legat där flera år. .
Citera
2021-03-02, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iptrix
Det första du skrev som jag kommenterade var denna snilleblixt:

"Visa mig ett område i Sverige som inte går att hitta en kropp på, på land, utan stora mängder snö eller naturkatastrof om du har en person varannan meter att tillgå! Du kan länka vadsom.
Nej just det. Det finns inte." Se post 110.

Det skrev du som ett påstående att folk måste slarvat när dom letade. Jag informerade dig då, som andra gjort tidigare, att området är enormt stort och det inte GÅR att leta igenom hela.

Då började du tjafsa, som du gjort sedan dess, och ett antal personer har kommenterat detta. Det är dags att svälja din stolthet nu. Du hamnar ofta i bråk, va? Du vet vad Uggla sjöng .. "för där hjärnan tar slut, tar nävarna vid".

Har inte varit i bråk på hur länge som helst.
Men ja, jag skrev kanske inte så hygglo från start med dig, och förklarade inte allt jag sagt före för dig heller, men om du hoppar in i en diskussion tänker jag att du läser vad jag skrev förut.

Vad jag säger är oavsett att denna hektar som kroppen hittades på kan inte ha sökts av på ett bra sätt, eller har det inte sökts av alls, eller var inte kroppen där när de sökte.

Och ja, jag förstår om man inte sökt av hela Tyresta NP, för det är stort.
Senast redigerad av gniknus2 2021-03-02 kl. 14:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in