2021-02-15, 07:48
Medlem
Bjurras avatar
Jag hyrde den på Ultimate Padel i Upplands Väsby.

Blir ju ganska dyrt (tror det var 120 plus banhyra) men man kan dela timmen med en annan så turas man om att plocka bollar.

Maskinen var ny och hade många inställningsmöjligheter, inklusive lobbar.
Citera
2021-02-24, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
Padel kommer bli nästa stora sport i Sverige.

Innebandyn får se upp

Är väl som spelar innebandy nuförtiden? Padel har gått om med råge för länge sedan.....
Citera
2021-02-24, 23:47
Medlem
roboticss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jinhao
Jag har spelat padel till och från i drygt 1.5 år nu. Men jag känner att min utveckling stannat av lite och jag märker det tydligast på att mina returer är alldeles för lätta för motståndarna. Hur kan jag bli bättre på det? Någon erfaren med tips?

Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Returer är min stora svaghet också. Blir mest lobbar och slår man för kort smäller det. Bästa tipset är nog att hitta en träningspartner och så står nu och nöter serve och retur tillsammans.
Öva mkt på höga lobbar långt bak, misslyckas du och ser att det är påväg att "smälla" gå fram en bit istället för bak så tar du den på väggstudsen. Fördelen här är också om motståndaren försöker finta med en lös boll istället så kommer du hinna fram till nätet och tar den där

Även låga hårda flat slag som retur på en slice serve har jag också märkt funkar
Senast redigerad av robotics 2021-02-24 kl. 23:58.
Citera
2021-02-27, 22:05
Medlem
BussigeBossess avatar
Är det någon som kan tipsa om ett bra rack och försäljare som inte behöver kosta för mycket?

Det finns många varianter och olika varumärken.

Jag spelar mer för skojs skull och kommer inte att börja tävlingsspela.

Har sett att Biltema och Jula säljer billiga rack, men vet inte om det är något att ha.
Citera
2021-02-28, 23:57
Medlem
roboticss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BussigeBosses
Är det någon som kan tipsa om ett bra rack och försäljare som inte behöver kosta för mycket?

Har sett att Biltema och Jula säljer billiga rack, men vet inte om det är något att ha.

Wilson Bela Team, har spelat mycket med den. Passar bra nybörjare och medelbra spelare, bra kontroll med stor sweet spot.
Citera
2021-03-01, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BussigeBosses

Hej Bosse,
Även om du inte skall storsatsa på Padel så skall du definitivt hålla dig borta från no-name rackets från Jula etc. Köp istället ett begagnat racket i bra skick. Finns otroligt mycket att köpa som är i bra skick. Både på facebook och blocket.
Satsa på ett av årsmodell 20 el 21. Runt och med stor sweetspot.
Om du inte kan åka och titta på det racket innan köp så be om många bilder så att du kan se att det ser schysst ut och helt saknar sprickor.

Börja med ett lättspelat men bra racket för en billig peng.
När du sen blivit toktorsk på sporten så kan du uppgradera och lägga lite mer pengar på utrustning.

Lycka till!

P.s glöm inte att köpa nya bollar med jämna mellanrum. Att spela padel med gamla döda degklumpar är inte så kul
Citera
2021-03-01, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jinhao
Jag har spelat padel till och från i drygt 1.5 år nu. Men jag känner att min utveckling stannat av lite och jag märker det tydligast på att mina returer är alldeles för lätta för motståndarna. Hur kan jag bli bättre på det? Någon erfaren med tips?

För att bryta vallen där man hamnar ungefär där du står vad det låter så är väl enklaste vägen att lägga in träning mellan allt matchande och sparrande. Under en jämn match slår du väl högt räknat 50 returer samtidigt som du har mycket annat att tänka på. Det gör du på 10 minuter om du tränar, samtidigt som du kan fokusera på just den detaljen istället för att fundera på vad motståndare och medspelar håller på med och liknande.
Citera
2021-03-01, 20:33
Medlem
BussigeBossess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robotics
Wilson Bela Team, har spelat mycket med den. Passar bra nybörjare och medelbra spelare, bra kontroll med stor sweet spot.
Tackar!
Citera
2021-03-01, 20:37
Medlem
BussigeBossess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itsquiteeasy
Börja med ett lättspelat men bra racket för en billig peng.
När du sen blivit toktorsk på sporten så kan du uppgradera och lägga lite mer pengar på utrustning.

Tackar!
Citera
2021-03-02, 14:18
Medlem
Jannebigplays avatar
Har blivit dags för ett nytt racket. Tycker om att placera grundslag och volleys och en och annan bandeja men smashar ej speciellt mycket. Frågan är vilket racket man ska välja då. Har spelat med ett Babolat Defiance men tycker att det är lite för mjukt och bjuder på för mycket fart vid lösa bollar så vill gärna ha något lite styvare. Har varit inne på antingen ett Vertex 03 Controll, Adiddas Metalbone CTRL eller ett NOX AT10. eller NOX Tempo. Är så jäkla sugen men vet inte vilket man vill ha.
Citera
2021-03-03, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Har blivit dags för ett nytt racket. Tycker om att placera grundslag och volleys och en och annan bandeja men smashar ej speciellt mycket. Frågan är vilket racket man ska välja då. Har spelat med ett Babolat Defiance men tycker att det är lite för mjukt och bjuder på för mycket fart vid lösa bollar så vill gärna ha något lite styvare. Har varit inne på antingen ett Vertex 03 Controll, Adiddas Metalbone CTRL eller ett NOX AT10. eller NOX Tempo. Är så jäkla sugen men vet inte vilket man vill ha.

Nox AT 10!
Citera
2021-03-03, 09:02
Medlem
Jannebigplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itsquiteeasy
Nox AT 10!

Det blev ett sådant. Ska provspela det om 1h!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in