2020-06-16, 19:17
Medlem
GIANLUIGI1s avatar
En fantastiskt rolig sport. Är man 4st någorlunda jämna spelare får man till långa roliga dueller mest hela tiden.
Citera
2020-06-27, 21:30
Medlem
Bizmarcks avatar
Mitt intryck är att det är en jävla töntsport!
Får synen av några medelålders mellanchefer som ”ska träffa grabbarna” för lite Padel, och därefter sitta i bastun och skryta över vem som har lägst ränta på bolånet.
Citera
2020-07-03, 14:37
Medlem
Padel kommer bli nästa stora sport i Sverige.

Innebandyn får se upp
Citera
2020-07-11, 17:00
Medlem
GIANLUIGI1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Mitt intryck är att det är en jävla töntsport!
Får synen av några medelålders mellanchefer som ”ska träffa grabbarna” för lite Padel, och därefter sitta i bastun och skryta över vem som har lägst ränta på bolånet.

Kan bara meddela att du är helt fel ute i din analys.
Citera
2020-07-21, 17:30
Medlem
Någon som har beställt racket från Padel Nuestro? Sjukt bra priser på fjolårets rackets.
Citera
2020-07-21, 17:32
Medlem
Någon som har beställt racket från Padel Nuestro?

Vad kostade frakten? Hur lång tid tog det?
Citera
2020-07-21, 18:03
Medlem
shouldbetrusteds avatar
.
Citera
2020-07-21, 23:55
Medlem
GIANLUIGI1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KurtEgon
Någon som har beställt racket från Padel Nuestro? Sjukt bra priser på fjolårets rackets.

Jag har beställt några gånger. 200kr i frakt till Sverige. Använd koden HOME10 så får du 10% rabatt. Tar ca en vecka.
Citera
2020-08-03, 01:38
Medlem
roboticss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIANLUIGI1
Jag har beställt några gånger. 200kr i frakt till Sverige. Använd koden HOME10 så får du 10% rabatt. Tar ca en vecka.
Vad är ett rimligt pris för ett någorlunda bra racket?
Citera
2020-08-03, 15:53
Medlem
GIANLUIGI1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robotics
Vad är ett rimligt pris för ett någorlunda bra racket?

Tycker inte man ska köpa de billigaste för 1000kr även om man är nybörjare. Man lär sig spelet väldigt snabbt. Skulle rekommendera ett droppformat runt 2000kr.
Citera
2020-08-03, 17:00
Medlem
roboticss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIANLUIGI1
Tycker inte man ska köpa de billigaste för 1000kr även om man är nybörjare. Man lär sig spelet väldigt snabbt. Skulle rekommendera ett droppformat runt 2000kr.
Ok, tack. Är det stor skillnad mellan dem?
Citera
2020-08-03, 17:49
Medlem
GIANLUIGI1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robotics
Ok, tack. Är det stor skillnad mellan dem?

Klart att priset påverkar kvalite. En viktig detalj är var tyngdpunkten i racket ligger. De runda racken har ofta en lägre tyngdpunkt vilket ger mer kontroll och mindre fart, de diamantformade oftast högst tyngpungt vilket ger mer fart och hårdare slag men svårare kontroll om man är nybörjare. Det droppformade racket ligger emellan dessa 2. Jag som spelat mycket tennis, bordtennis och badminton valde ett droppformat som första rack, har nu även diamantformat med hög tyngdpunkt. Rekommenderar Wilson eller Bullpadel hack. Finns även rack med lite räflad yta för att ge lite extra hugg i bollträffen, välj det. Bara att njuta av en fantastikt kul sport.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in