2020-11-15, 01:14
Medlem
Gabriel Knights avatar
Varför klagar grannarna? Är det inte en inomhushall man spelar i? Det låter väl inte högre än ett vanligt tennisslag?
Är det bara runt storstäderna som man spelar padel eller börjar det leta sig ut över landet? Här har de en tennisbana, kan man spela padel på den eller stämmer inte måtten?
Senast redigerad av Gabriel Knight 2020-11-15 kl. 01:17.
Citera
2020-11-15, 13:25
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Varför klagar grannarna? Är det inte en inomhushall man spelar i? Det låter väl inte högre än ett vanligt tennisslag?
Är det bara runt storstäderna som man spelar padel eller börjar det leta sig ut över landet? Här har de en tennisbana, kan man spela padel på den eller stämmer inte måtten?

Det finns utebanor och det är väl de som genererar klagomål. Det får plats två padelbanor på en tennisbana men det krävs ju en del investeringar för att bygga padelbanor på en tennisbana.

I Stockholm kan jag inte komma på en enda hall som ligger nära bostäder.

Här är en komplett lista över banor:

https://www.padelcup.se/padelbanor.php?ort=999
Citera
2020-11-15, 13:29
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alalale
Padel-undersökning

Jag och en vän skriver en blogg och behöver till denna ett underlag i ett inlägg. Vi har bland annat valt att stalla frågor till sånna som spelar Padel oavsett nivå och hoppas att det finns några på detta forum som har har spelat eller spelar:

Frågorna ar följande:

1. Räknar ni resultat?

2. är det rent generellt lätt eller svårt att hålla kolla på räkningen?

3. I vilken ålder är du/ni som spelar?

4. Hur många gånger i månaden spelar du/ni?

Motivera gärna dina svar

Det här är ett diskussionsforum, inte ett enkätverktyg.

Gör en enkät på surveymonkey eller liknande och sen postar ni en länk till den i padelgrupperna på Facebook (finns några stycken med >5000 medlemmar).
Citera
2020-11-23, 14:59
Medlem
Jinhaos avatar
Jag har spelat padel till och från i drygt 1.5 år nu. Men jag känner att min utveckling stannat av lite och jag märker det tydligast på att mina returer är alldeles för lätta för motståndarna. Hur kan jag bli bättre på det? Någon erfaren med tips?
Citera
2020-11-27, 20:46
Medlem
Bjurras avatar
Returer är min stora svaghet också. Blir mest lobbar och slår man för kort smäller det. Bästa tipset är nog att hitta en träningspartner och så står nu och nöter serve och retur tillsammans.
Citera
2020-12-03, 01:14
Medlem
boonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jinhao
Jag har spelat padel till och från i drygt 1.5 år nu. Men jag känner att min utveckling stannat av lite och jag märker det tydligast på att mina returer är alldeles för lätta för motståndarna. Hur kan jag bli bättre på det? Någon erfaren med tips?

träna träna träna, med det menar jag att träna på dom slagen du är sämst på
Citera
2021-02-10, 06:44
Medlem
Hej!

Först vill jag bara nämna att jag inte är helt säker på reglerna här och om man ex får länka till (sina) youtube videos. Är det inte det så ber jag om ursäkt.

Men jag vill gärna dela med mig om hur jag reparerade mitt trasiga padelrack (spricka på flera ställen efter att min vän slog till i mitten med en knytnäve). Det var väldigt svårt att hitta någon video samt information om hur man kan laga det. Men efter 3 försök så lyckades jag.

Måste säga att jag är väldigt nöjd med det (även om jag hade kunnat snygga till det lite mer), har spelat flera gånger efteråt och det funkar nästan som nytt, tanken var att åtminstone kunna använda det som backhand. Nackdelarna är att det blir en liten vikt förhöjning (glömde att väga för och efter, tyvärr), och att det inte är lika "snyggt" som ett oskadat rack.

Videon:
https://youtu.be/Thi9GNZuemQ

Gilla gärna och prenumerera om ni tycker det var en bra och hjälpsam video, fler bättre videos på ingång om diverse saker.

Ha det bra!
Citera
2021-02-14, 00:28
Medlem
Har enkelt för alla bollsporter. Duktig i pingis. Men i padel har jag sjukt dålig bollträff i overheadspelet/bandeja. Någon som har några bra tips för just det? Sett de flesta Youtube-klipp på ämnet. Söker därför andra pointers som kanske hjälpt
Citera
2021-02-14, 02:04
Medlem
roboticss avatar
Jag har en bullpadel vertex 03 2021 och tänkte lägga till vikter för att få lite mer kontroll, var är det bäst att sätta dessa vikter? Är det 2 där uppe eller en bottenplugg där nere? Vad blir skillnaden här?
Citera
2021-02-14, 14:31
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulle73
Har enkelt för alla bollsporter. Duktig i pingis. Men i padel har jag sjukt dålig bollträff i overheadspelet/bandeja. Någon som har några bra tips för just det? Sett de flesta Youtube-klipp på ämnet. Söker därför andra pointers som kanske hjälpt

Jag hyrde en bollmaskin som matade bollar så jag slog 50 stycken på 10 min. Det hjälpte!
Citera
2021-02-14, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Jag hyrde en bollmaskin som matade bollar så jag slog 50 stycken på 10 min. Det hjälpte!

Grym idé!
Citera
2021-02-15, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra

Grym idé! Vart gjorde du detta? Kan man ställa in maskinen att lobba tex?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in