Citat:
Ursprungligen postat av
amatoll
"Det är åt helvete alldeles. Vi må... vi må göra någonting åt det där" hör vi KH säga på det avlyssnade telefonsamtalet från den 13 september 2018
"Har ni nå... när ni är ute och gör passen... Har ni några grejer med er?" frågar KH mannen och uppmanar honom att alltid ha "grejer med sig".
källa svt.se
”Grejer” räcker nog inte så långt. Visst kan han prata om tex gift men det kan lika gärna vara något annat kopplat till det som skulle utföras vid passen. De kanske hade hundar med sig och KH menade vapen som skyddsåtgärd, skruvdragare för att laga pass-torn, radio för att rapportera in observationer. Använder man fantasin så går det att räkna upp en mängd olika förklaringar till ”grejer”.
Finns det styrkt bevisning ska KH mfl dömas, finns det inte så kan det här nog klassas som en ytterligare en rättsskandal för våra miljöåklagare. Jag vet inte hur du skulle känna men jag hade förmodligen känt mig aningen misshandlad av de myndigheter som varit inblandade. Det har tagit polis och åklagare 2 år och 4 månader att utreda. Bara att leva i ovisshet och med ett fängelse straff hängandes över huvudet under så lång tid, sug på den en stund och berätta gärna sen att det är synonymt med en fungerande rättsstat.