2021-03-01, 22:07
Medlem
LillTurkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Så vad får du rent konkret ut av att köra kroppsbyggar livet om du krast sätt inte har någon chans att vinna någon större tävling eller tjäna pengar på det?

Jag menar det är ju som att leva som en elitidrottare med 8000 kcal cardio flera dagar i veckan samt hårt träning på det.
Det sliter på kroppen, livet är väldigt fyrkantigt då mat ska planeras, träning som ska genomföras etc.
Är det uppenbart att du fått din fysisk via steroider så är inte de flesta människor speciellt imponerande om det är self validation du sökter från andra människor.
Det är inte ens bra för hälsan så vad har du kvar egentligen?
Intresset för kroppsbygge är det enda jag kan komma på.
Men är det verkligen värt det med tanke på allt annat man går miste om?

Jag vinner en meningsfullt liv. Sliter och ohälsosamt? Men det är ok att små 16åriga tjejer skjuter testosteron? Och killar kastrerar sig? Jag skiter väl i vad folk imponeras av eller inte. Jag imponeras antagligen inte av dom heller.

Går miste om... Ja, skriv det du. Men du kommer aldrig förstå dig på vad jag lever för. Jag är inte en som ändrat mig för man nuförtiden ska vara en jävla fjolla som är rädd för allt. Jag är en som inte tvekar och jag gör det jag känner är rätt.

Internet och dessa jävla datorer har gjort folk till idioter.
Citera
2021-03-01, 23:01
Medlem
halaltarzans avatar

Skulle vara ytterst intressant att höra någon som jobbar på AF eller FK kommentera detta.
Citera
2021-03-02, 00:24
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HsEgen
Tänkte kolla om någon har svar på detta..:

Jag har nu blivit uppsagd pga att boendet jag jobbat på fick stänga. Sista anställningsdag var igår, 28/2.
Jag har varit medlem i a-kassa 11 månader. Det behövs ju 12 månader för att fylla kraven så förmodligen får jag vara medlem en månad till för att uppfylla det.
Under den tiden verkar det vara möjligt att få grundersättning.
Frågan är om karens dras nu under första månaden som jag förhoppningsvis får grundersättning eller om karens dras när denna månaden har gått.
Jag hoppas inte de drar karens två ggr...

Jag har arbetat fullt hela tiden så jag uppfyller de villkoren.
Du borde väl uppfylla medlemsvillkoret redan från början...?
https://www.akademikernasakassa.se/sok-ersattning/regler-villkor/tillfalliga-regler/

Vad gäller karensdagarna, så inleder de varje ny ersättningsperiod, de kan inte flyttas till någon gång en bit in i perioden.
Citera
2021-03-02, 00:32
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarvikingen
Till arbetsförmedlingen, IF-metall eller A-kassan?
Rimligtvis den av de tre kandidater du presenterar, som ska besluta om din arbetslöshetsersättning...det vill säga, knappast Af eller facket.

För övrigt...har du pratat a-kassan om vad dom kan tänkas vilja ha istället om du inte har varken AG-intyg eller lönespecar? Om inte, så är det nog det första du bör göra...ja förutsatt att du har vidtagit som ska göras absolut först, första arbetslösa dagen, anmäla sig som arbetssökande hos Af och göra en ersättningsanmälan till a-kassan.
Citera
2021-03-02, 05:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Detta är nog om den anställde har arbetat svart och att Skatteverket skulle ha fått reda på det.
Om hans arbetsgivare har inte betalat hans skatter måste han själv betala dom och strafftillägg på 40%..
Detta gäller alltså om han kan inte lägga fram lönespecsen..många skojfriska arbetsgivare struntar i att betala i dagens Sverige..upplägget här är redan misstänksam..först en gammal gubbe och sen en kärring som kan inte svenska...bulvaner för nån annan lirare som är det riktiga arbetsgivare.
Citera
2021-03-02, 08:12
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan

Skulle vara ytterst intressant att höra någon som jobbar på AF eller FK kommentera detta.

Eller varför inte någon representant från den rödgröna röran? Detta är ett av skälen till våra höga skatter, för att man ska kunna välja att sitta i soffan och dra i struten istället för att jobba.

Det är så j*la sjukt att ni som röstar åt det hållet inte förstår bättre. Det MÅSTE straffa sig att inte jobba.
Citera
2021-03-02, 08:16
Medlem
Straals avatar
Kan man arbeta då arbetar man, inte fan sitter man hemma och parasiterar.
Citera
2021-03-02, 08:30
Medlem
Coomers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herb-smoke
Jag förstår att det kan vara svårt för er millenials att förstå men det är alltså så att tidigare generationer har knegat inte bara för sin egna personliga vinning utan även för kollektivet. Tanken är att det som gynnar kollektivet även gynnar dig i det lite längre perspektivet. Därför har ni sedan kunnat få allt serverat under hela livet. Det handlar inte bara om hur mycket en själv kan suga ut på bekostnad av andra. Ju mer du själv bidrar med, ju mer kommer finnas för dig att ta del av vid behov i framtiden.
Okej men sen förstörde dom landet på 60-talet och numera ser man bruna och svarta människor överallt och en majoritet är en belastning och lever på bidrag direkt eller dolt med olika hittepå program för att få in dom i samhället. Jag vill inte jobba för att dom ska chilla hemma och titta på al jazeera. Den svenska staten och alla partier förutom möjligen SD hatar svenskar.
Senast redigerad av Coomer 2021-03-02 kl. 08:38.
Citera
2021-03-02, 08:51
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coomer
Okej men sen förstörde dom landet på 60-talet och numera ser man bruna och svarta människor överallt och en majoritet är en belastning och lever på bidrag direkt eller dolt med olika hittepå program för att få in dom i samhället. Jag vill inte jobba för att dom ska chilla hemma och titta på al jazeera. Den svenska staten och alla partier förutom möjligen SD hatar svenskar.
Du drar alltså brun/svart-kortet, i en tråd som jag tolkar är skriven av en ursvensk som ifrågasätter varför han ska jobba när han kan stanna hemma och fläcka ner soffan med säd?
Om du tycker illa om brunsvarta som får bidrag, så bör du lämpligen bli än mer rosenrasande åt vita som enligt dig gissningsvis torde veta bättre?
Citera
2021-03-02, 09:06
Medlem
Coomers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Du drar alltså brun/svart-kortet, i en tråd som jag tolkar är skriven av en ursvensk som ifrågasätter varför han ska jobba när han kan stanna hemma och fläcka ner soffan med säd?
Om du tycker illa om brunsvarta som får bidrag, så bör du lämpligen bli än mer rosenrasande åt vita som enligt dig gissningsvis torde veta bättre?
Nej ser det som en radikal och revolutionär handling att medvetet inte jobba och leva på bidrag om man vill och kan. Ju snabbare de här samhället kollapsar desto bättre. Man behöver inte konsumera massa skit man inte egentligen behöver,resa och njuta av lyxmat. Har man gedigen utbildning kan jag förstå om man vill tjäna sina mynt och slicka arslet på sin chef och bocka och buga åt samhällets representanter.
Citera
2021-03-02, 10:44
Medlem
over9ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarvikingen
Till arbetsförmedlingen, IF-metall eller A-kassan?
Din a-kassa såklart... Detta fall är vanligare än man tror, de har rutiner för detta, hör av dig och förklara så kan dom lösa det.
Citera
2021-03-02, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillTurken
Jag vinner en meningsfullt liv. Sliter och ohälsosamt? Men det är ok att små 16åriga tjejer skjuter testosteron? Och killar kastrerar sig? Jag skiter väl i vad folk imponeras av eller inte. Jag imponeras antagligen inte av dom heller.

Går miste om... Ja, skriv det du. Men du kommer aldrig förstå dig på vad jag lever för. Jag är inte en som ändrat mig för man nuförtiden ska vara en jävla fjolla som är rädd för allt. Jag är en som inte tvekar och jag gör det jag känner är rätt.

Internet och dessa jävla datorer har gjort folk till idioter.
Jag fattar inte riktigt hur du kopplar transsexuella barn till kroppsbygge men okej.

Går miste om annat än att äta, träna och sova tänkte jag.
Som sagt jag fattar man går in helhjärtat gör en uppoffring om man har något konkret att vinna på det som pengar eller något större mål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in