2021-03-01, 19:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Och jag tänker att topic för tråden (mordet på LW) även innefattar eventuella GM.

T ex HD. Och SD. Var för sej eller tillsammans.
Eventuellt med ytterligare någon medhjälpare.

Eller någon helt annan.

Dock tror jag att det finns ett begränsat antal möjliga, rimliga och troliga GM.
Det är givet att frågan är öppen och kan diskuteras utifrån interpersonella relationer och mångårig konflikt samt drivkrafter.

Grad av inblandning och på vilken bas står väl lika öppet.

Det behöver väl inte beröra utfört mord vilket gjorde att utredningen lades ner, friad från misstanke för att det inte fanns teknisk bevis på mordplatsen.

Vad "bland annat" skulle innebära är
fritt hängande i luften.

Om man funderar kring teknisk bevisning via digitala media så finns det inget konkret. Såtillvida det inte är raderat.
Det är ju mängder borta kring tiden för mordet, ett glapp på flera dygn så nåt borde det väl vara som inte ska nå polisen.
Sex kryllar det av så det kan inte vara anledningen om vederbörande är vore bekymrad på den fronten.

Alibifrågan är väl si så där och blodiga tvättmaskiner och golvbrunnar blir att handla om indicekedjor som kräver starkare länkar.
Citat:
Personen var skäligen misstänkt för mordet på Lena Wesström.

Misstanken har nu sjunkit ytterligare och förundersökningen läggs därför ner. Det finns inte längre anledning att anta att personen varit delaktig i brottet. Utredningen har bland annat visat att det inte finns någon teknisk bevisning som knyter personen till brottsplatsen eller brottsoffret.
https://polisen.se/aktuellt/nyheter/2019/december/nerlagd-forundersokning-mord/
Senast redigerad av develi 2021-03-01 kl. 19:18.
Citera
2021-03-01, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Nej, dom har stämplat fel.
Dokumentet inkom idag, och om du tittar "skitnoga" så ser du att det står 2021-03-01.
Tyckte också att det såg konstigt ut först, men titta riktigt noga så ser du.

Den är även reggad 2021-03-01 i dagboksbladet.

(Såg precis att denna aktbilaga 46 daterad 2021-03-01......... Även är Aktbilaga 16 daterad 2020-08-20)

Ja ja, så av nån anledning har Åsa skickat in den igen som kompletterande bevisning.
Skit samma, nu har vi i alla fall fått den 2 ggr. 16 o 46.

Life goes on.....

Du kanske inte fick allt som skulle hänga med Aktbilagan som nu har nr 46?
Citera
2021-03-01, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Nej, jag tror inte S polare tabbat sig medvetet. Däremot tror jag S fjäsk för dessa är medvetet.

Framtiden lär utvisa vad S gör om han blir dömd eller frikänd. Om sista, lär han behöva varenda krona för att överleva. Han kommer få väldigt svårt att få jobb. Jag tror det är svårt att få lön när man mest är intresserad av att jaga burk på arbetet. Därför tror inte jag han har råd att driva fram ev förtalsmål som han sannolikt förlorar om han inte får hjälp av nån med bevisningen förstås, men vem skulle hjälpa till med det? Du? Det förutsätter ju liksom att han vet vilka trådisarna är som du påtalar har ägnat sig åt att diagnosistera honom.
Ang det lilla fetade ordet:
Varför skulle jag, av alla människor, vilja hjälpa SD med bevisningen gällande vilka nick som förtalar/förtalat honom?

Din avslutande mening:
-Ååh, dessa brister i läsförståelse!
Det är naturligtvis inte de nick som senaste tiden ägnat sig åt fåtöljdiagnostik av SD som han kan tänkas vilja väcka talan mot! Det är betydligt mer sannolikt att han, i händelse av ett frikännande i HR, då kan tänkas gå på jakt efter dem som ideligen utpekar honom som mördare.

Att jag nämnde diagnostiserandet var i ett sammanhang där jag utgick från ett antagande av en "envishet" hos SD (om nu en eller ett par av diagnoserna stämmer) och som skulle kunna tänkas göra honom mer benägen att väcka åtal än det kanske skulle varit för en Mr Random, vilken som helst.
Förstår du nu?
Kanske?
Citera
2021-03-01, 20:53
Medlem
En del vittnesförhör i aktbilaga 149 är mycket intressanta att ta del av.
Vi kan börja från sid 446 och framåt några sidor.

Även sidan 505 och framåt, där HDs arbetskamrater uttalar sig.
Senast redigerad av zilvereko 2021-03-01 kl. 20:59.
Citera
2021-03-01, 21:07
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Om SD skulle välja att stämma en viss trådskribent för förtal så skulle åtminstone en viss trådskribent kunna göra likaledes mot en till SD närstående person.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2021-03-01 kl. 21:11.
Citera
2021-03-01, 22:12
Medlem
develis avatar
Citat:
"HD: Men han kan säga ganska mycket vad han tycker och tänker men i slutänden så blir det nog oftast som jag vill i alla fall."
Bortom tapeter och mattor kanske det är så.
Hon fick honom iaf med till USA då han blir vrång och ska åka själv.

Nååå, hur blir det nu då med vår relation?
Ska vi planera inför resan.

SD: Jag har tillräckligt mycket motgångar (ja, efter mitt otroliga flsteg tidigar ei livet), så jag behöver inte dina anklagelser om att jag lever med gamla tankar osv."

HD: Jag har sagt att du har förutfattade meningar, Ja. Men medvetet anklaga, Nej.
Bollen ligger hos dig hur du vill att vår relation utvecklas (..)"

Hur ser du nu på planering inför och för att åka till USA? Du avslutar ju med att skriva att jag behöver förändra mig för att vi ska höras. Jag är positiv och konstruktiv och kan inte förändra det.
Så bollen ligger gos dig hur du vill ha det i fortsättningen. KRAM"

Märkligt ordval för att handla om en resa.
Senast redigerad av develi 2021-03-01 kl. 22:30.
Citera
2021-03-01, 22:31
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Bortom tapeter och mattor kanske det är så.
Hon fick honom iaf med till USA då han blir vrång och ska åka själv.

Nååå, hur blir det nu då med vår relation?
Ska vi planera inför resan.

SD: Jag har tillräckligt mycket motgångar (ja, efter mitt otroliga flsteg tidigar ei livet), så jag
behöver inte dina anklagelser om att jag lever med gamla tankar osv."

HD: Jag har sagt att du har förutfattade meningar, Ja. Men medvetet anklaga, Nej.
Bollen ligger hos dig hur du vill att vår relation utvecklas (..)"

Hur ser du nu på planering inför och för att åka till USA? Du avslutar ju med att skriva att jag
behöver förändra mig för att vi ska höras. Jag är positiv och konstruktiv och kan inte
förändra det.
Så bollen ligger gos dig hur du vill ha det i fortsättningen. KRAM"

Märkligt ordval för att handla om en resa.

Inte blir det mindre märkligt när man lyssnar på henne. Hon låter som en kvinnlig SD. Samma uppstyltade ordval och skumma logik. Och, inte minst, samma selektiva minne.
Citera
2021-03-01, 23:09
Medlem
Citat:
Inte blir det mindre märkligt när man lyssnar på henne. Hon låter som en kvinnlig SD. Samma uppstyltade ordval och skumma logik. Och, inte minst, samma selektiva minne.

Låter detta förhandlingsbart

"Jag är positiv och konstruktiv och kan inte
förändra det."

Vilket utgångsläge.

Vem använder ens det språkbruket inför en resa?
Senast redigerad av Remark 2021-03-01 kl. 23:13.
Citera
2021-03-02, 00:49
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Cacheremsan hade FTF:ats 1 dec 2015. - Det finns minst tre alternativ till att L bytte ut en fortfarande torr och fungerande remsa; en remsa vars helt tomma baksida heller inte saknade skrivutrymme.

1. Hon passade på att i föreyggande syfte byta ut den när hon ändå hade vägarna förbi; hon hade ju fått påringning om att Fru Markurell behövde åtgärdas - och detta kommunicerades också till JJ som även mottog foton uppifrån trädet. - Till S skickade hon inga bilder från gömman.
2. I samband med att L får info om Fru Markurell kan hon pga cachernas närhet till varandra (+ vetskapen om att hon tid. fått klippa remsan då den varit något för bred för det gamla petröret) ha fått för sig att a) byta ut remsan enl. 1 ovan, alt. ha fått en idé om att använda den som ett påtryckningsmedel gentemot S.
3. Antaget 1 stämmer kan hon under kvällen ha blivit otålig och då fått för sig att skicka remsan till S. - S:s loggtext kan också tid. ha ventilerats dem emellan..
Hon skickar ingen bild därifrån, kanske har hon fått en idé om att använda remsan ifall S sätter sig på tvären och vägrar ta avsked innan sin och H:s resa. Ännu en FTF ryker då för H för L är på krigsstigen och beredd att fortsätta plocka FTF:er som H inte gjort sig förtjänt av.
Som du menar, berör loggtexten också L:s och S:s relation.
Citat:
Vi vet att L under senkvällen 12 maj (på väg till sitt källarförråd för att hämta två gasolkök) höll i gång ett samtal med JJ och då nämnde att HD nog inte var hemma (A158, s. 221):
Eftersom L fotograferar remsan innan hon mottog S:s "måsten" bör hon hur som helst ha tänkt att skicka den till S. - Varför?

Ville hon visa S vad hon sysselsatt sig med under gårdagen, eller påminna S om hur duktig han och P84 varit när de lyckats FTF:a hennes cache? - Knappast. - Sett till L:s tid. agerande fyllde remsan funktionen av påminnelse eller regelrätt hot. Med ledning av hennes göranden och låtanden under helgen har hon inte kunnat släppa tankarna på H och S.
Hon kan ha planerat att skicka över remsan som sista försök att få S till sin bostad.
Citat:
Vidare: Är det rimligt att hon hoppades det skulle ta nära en timme att slå in ett par paket till A..? - Kan hon inte i stället ha menat att hon förväntade sig att S skulle behaga dyka upp senast midnatt? - Hon byter rad, innan hon skriver: "Hoppas det tar mindre än en timme. Hemma nu?" Det tar henne sedan 5 min att arrangera och fotografera remsan: 23:00:55. - I samma sekund mottar hon från S: "kom precis. Svarar på jobbmail.", åtföljt 7 sek senare, 23:01:02, av: "Har lite måsten".

11 sek efter S:s förhatliga ”måsten” trycker L 23:01:13 i väg loggremsan - utan kommentarer: "Bara så".
Det är inte presenterna utan ett besök innan tolvslaget som åsyftas - ja, faktiskt - för det låter faktiskt märkligt att det skulle ta uppemot en timme att slå in några paket. Inget i köket tydde heller på att det skulle bakas mera under kvällen.
Sista meddelandet om Viken kom 21:09. 21:12 svarar hon med: "ojdå, sent" och 21:14 filmar hon A. Respons från S uteblir; något som kan ha väckt frustration; det var sista kvällen att få ses och prata en stund innan avresa.

Därtill hade separationer och avsked alltid inneburit ångest för henne.
Citat:
L lämnar sin bostad c:a 23:23:43. Ungefär vid samma tid väcks en sovande kvinna av en upprörd mansröst (A151, s. 180): ”/.../ Det var en röst som var stark som väckte henne. Den starka rösten var en mans röst. Den var ganska mörk [Vittnet hörde att det inte var en kvinnas röst.]. Han pratade väldigt snabbt. /.../ Den rösten U hörde pratade med någon men hon vet inte om personen fanns på platsen eller om han pratade i mobil. U var sömndrucken. Hon tror att hon kan ha hört något mummel också.
/.../
Med stark röst menar U att hon kunde höra den från gatan, genom springan vid det öppnade fönstret. Den var så stark, inte (var) en vanlig samtalston [som] om någon bara passerar, att hon väcktes av den. U har ingen aning om vad (det) rösten pratade om [vad samtalet] handlade om. Men rösten lät uppjagad och intensiv.”
Remsan, med det bakom raderna troliga hotet, kan ha fått honom att se rött och ta ett beslut han under lång tid har varit mentalt beredd att genomföra. Ryggsäcken packas: rejäl ficklampa, ombyte eller två lager klädesplagg, loppisskor, vattenflaska och plastsäck.
Cyklar hemifrån kl 23:20, parkerar cykel i buskagen och går upp till L som släpper allt för händerna, klär på sig och lägger igen dörren. De går tillsammans ner mot planket och för att slippa dra till sig grannars uppmärksamhet. S tar fram sin ficklampa och de rundar planket.

Efteråt sköljer han på undanskymd plats av ansikte och hals med vattnet ur vattenflaskan, drar av sig ett lager kläder och byter skor. Allt stoppas i medhavd plastpåse och läggs undan efter vägen, för att senare plockas upp och slängas.
Oro för kvarvarande blodstänk får honom att uppfinna blodigt kontorssex vid sista mötet.
Citat:
Mer om georemsan:
5 febr 2016 (JC-F och LW) - A168, s. 1702ff):
LW 23:28 Det är den här cachen:
https://coord.info/GLKHF2B9 =ce15-ord-sombeskriver-varlden
LW: 23:28 Jag vill lägga till en English summary
/.../
LW 23:33 Ingen loggar ju, för svår uppenbarligen.
LW 23:33 S klarade den med alldeles för mycket hjälp från mig. Herregud, jag kan inte säga nej

Slutsats: LW vet att HD inte har bidragit till mystens lösande, och ej heller slagit följe med de två FTF:arna.
L visste hur mycket FTF:erna betydde för H och nämnde vid något tillfälle att paret kunde "gå över lik" för att få sina FTF:er.
17 loggar var redan raderade av L.
Citera
2021-03-02, 02:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja, hon har attityd.
Och hon ställer ultimatum.

Det här låter som anstiftan och ihop med hans ordval efter mordet luktar det skit.
"det ska bli så bra nu".

"Bollen ligger hos dig hur du vill att vår relation utvecklas"

"Så bollen ligger gos dig hur du vill ha det i fortsättningen."

"Tänk hur annorlunda livet hade kunnat vara med andra förutsättningar."
Citera
2021-03-02, 05:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Jag skrev att det är off topic vad jag tycker om HD eftersom tråden handlar om LW.
Det kryllar av HD i FUP som tråden är baserad på.
Delger en vecka i april (då hon även fuskloggar LWs cacher och förväntar sig reaktion)

HD till JS

1 april
HD: Vill älska med dig nu. Längtar.
2 april:
HD: Gillar att använda min mun på din kropp.
3 april
JS: Wow, Henne vill jag ha.
HD: Du får henne ❤️
4 april
HD: TYCKER OM DIG ♥️

5 april
Det blev en resa! (HDs ansökan drömresa USA)

6 april
HD till JS: Vill att du är hos mig.

SD till ML

6 april
SD: Tack! I morgon ska vi hänga ihop bland plastburkar i Falun. Vi har separerat allt helt nu, men vi kommer sannolikt bli ett par igen. Herrens vägar äro outgrundliga ... : )

ML: Ni har separerat, sålt hus, men ska flytta ihop?

SD: Hon har flyttat. Bor inom synhåll. Vårt mål och vår vilja är att flytta ihop igen"

HD till JS

7 april
HD:"Blir inte Dalarna idag"
(..)
HD: Ska vi komma på kaffe då.
JS: Ni kommer inte, en vill inte.
(..)
HD: snart nära dig. På G till Ikea
HD: Vi ska klättra vid Ikea..
JS: Nu? Finns klättring vid gamla Ikea.
Jag är på Ikea.
(..)
JG: Jag Vill träffa dig. Men Inte schysst mot S.
(..)
HD: "övervägde ett tag att säga att jag skulle springa in på toa på IKEA för att få träffa dig."

"Åh vad jag ångrar att jag inte spranf in på IKEA. Ville ha haft en kyss."
Senast redigerad av develi 2021-03-02 kl. 05:43.
Citera
2021-03-02, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det kryllar av HD i FUP som tråden är baserad på.
Delger en vecka i april (då hon även fuskloggar LWs cacher och förväntar sig reaktion)

HD till JS

1 april
HD: Vill älska med dig nu. Längtar.
2 april:
HD: Gillar att använda min mun på din kropp.
3 april
JS: Wow, Henne vill jag ha.
HD: Du får henne ❤️
4 april
HD: TYCKER OM DIG ♥️

5 april
Det blev en resa! (HDs ansökan drömresa USA)

6 april
HD till JS: Vill att du är hos mig.

SD till ML

6 april
SD: Tack! I morgon ska vi hänga ihop bland plastburkar i Falun. Vi har separerat allt helt nu, men vi kommer sannolikt bli ett par igen. Herrens vägar äro outgrundliga ... : )

ML: Ni har separerat, sålt hus, men ska flytta ihop?

SD: Hon har flyttat. Bor inom synhåll. Vårt mål och vår vilja är att flytta ihop igen"

HD till JS

7 april
HD:"Blir inte Dalarna idag"
(..)
HD: Ska vi komma på kaffe då.
JS: Ni kommer inte, en vill inte.
(..)
HD: snart nära dig. På G till Ikea
HD: Vi ska klättra vid Ikea..
JS: Nu? Finns klättring vid gamla Ikea.
Jag är på Ikea.
(..)
JG: Jag Vill träffa dig. Men Inte schysst mot S.
(..)
HD: "övervägde ett tag att säga att jag skulle springa in på toa på IKEA för att få träffa dig."

"Åh vad jag ångrar att jag inte spranf in på IKEA. Ville ha haft en kyss."

Är det en miss på initialerna eller är det Jelly som plötsligt kliver in o skriver "Jag Vill träffa dig ..." till H?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in