Citat:
Ursprungligen postat av
smokeonthewater
Om du kollar vad jag svarade på så kanske du förstår vad jag menar.
Det här är inte topic för tråden:
Ok, men då håller jag inte med dig där heller.
Det beror på hur man ser på vad anledningen är till att HD beter sig som hon gör. Ingen vet med säkerhet. Det bir gissningar. Det finns flera olika framtagna teorier i tråden.
Eftersom ingen vet orsaken, kan svaret finnas i hela mordgåtan.
Det kan som jag tror att det är bero på att hon är kontrollerad, inte vågar öppet lämna, men känner att hon har vaknat upp. Hon är kluven, älskar å ena sidan SD men litar inte på honom ur flera aspekter. Hon blir förälskad i S*illen.
Det kan också bero på som några är inne på att hon vill visa SD att om han inte sköter sig (dvs lämnar) då lämnar hon honom. Egentligen är det enbart en manöver för att få honom att göra som hon vill.
Det kan finnas en blandning av orsakerna ovan, och andra förklaringar också.
Det blir alltså topic eftersom HD är (och förblir) en del av mgm liv, kontroll och icke kontroll.
Det är ju du som har lagt ribban genom att lägga din värdering på offret (skökan) gentemot HD (madonnan).
Naturligtvis är det inte så enkelt, inte så svart- vitt.
Nu kan jag inte tala för vad skribenten exakt menar, men jag kan se en poäng i att jämföra de två personernas agerande, dvs deras agerande skiljer sig inte nämnvärt åt vad gäller hur de agerar mot mgm.
För min del ser jag att det finns en puppet master. Det är han som påverkar kvinnorna att agera som de gör.