2021-02-23, 13:25
Medlem
takeitchills avatar
Dessa säljer med 50% rabatt idag... Undra varför. Är det dålig olja de sitter på? https://hemplybalance.se/butik/
Citera
2021-02-23, 22:17
Medlem
Har handlat hos följande:
Nordic Oil
Natural HempLife
Raw Organic

Av dessa tre tycker jag Natural Hemp life är bäst. Deras 15% är dyr men man får nog vad man betalar för.
Har testat Raworganics 20% olja men Natural Hemps 15% känns mer potent.

Vad tycker ni andra?
Citera
2021-02-23, 23:50
Medlem
Tuttenkhamons avatar
Jättetacksam om någon kan hjälpa mig!
En nära anhörig till mig, 75 årig man, har sedan några år tillbaka problem med sina ben. Han har nedsatt känsel och nervsmärtor som inga vanliga mediciner hjälper så bra mot. Han har haft hjälp av flera experter men ingen vet riktigt vad som är fel.
Han vill gärna testa CBD för att se om det har någon effekt. Problemet är att han tror att CBD är olagligt i Sverige och då vill han inte ha med det att göra. Någon som har tips på koncentration, 15%? Någon som använder CBD-olja mot smärta och har tips på sort som funkar. Viktigt att den är helt laglig, alltså inget THC alls.
Tack på förhand!
Citera
2021-02-24, 20:26
Medlem
Hur seriösa är bolag som "Raworganics" "Hemlife natural" och dessa? När de skriva att det är 15% eller 20% olja, kan man lita på det?
Citera
2021-02-27, 16:18
Medlem
Gorizia12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knez
Har handlat hos följande:
Nordic Oil
Natural HempLife
Raw Organic

Av dessa tre tycker jag Natural Hemp life är bäst. Deras 15% är dyr men man får nog vad man betalar för.
Har testat Raworganics 20% olja men Natural Hemps 15% känns mer potent.

Vad tycker ni andra?

Citat:
Hur seriösa är bolag som "Raworganics" "Hemlife natural" och dessa? När de skriva att det är 15% eller 20% olja, kan man lita på det?

Jag kör på Qanoid sedan ett par månader tillbaka efter rekommandation i denna tråden och är supernöjd, kommer inte att köpa annanstans dom känns seriösa och mindre.. utan bättre ord, pundiga ..

Förutom smak och pris går jag på att det ska vara extrakt och inte isolat, ett tips är att alltid kolla att det finns labbrapporter!
Citera
2021-02-27, 16:23
Medlem
Gorizia12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuttenkhamon
Jättetacksam om någon kan hjälpa mig!
En nära anhörig till mig, 75 årig man, har sedan några år tillbaka problem med sina ben. Han har nedsatt känsel och nervsmärtor som inga vanliga mediciner hjälper så bra mot. Han har haft hjälp av flera experter men ingen vet riktigt vad som är fel.
Han vill gärna testa CBD för att se om det har någon effekt. Problemet är att han tror att CBD är olagligt i Sverige och då vill han inte ha med det att göra. Någon som har tips på koncentration, 15%? Någon som använder CBD-olja mot smärta och har tips på sort som funkar. Viktigt att den är helt laglig, alltså inget THC alls.
Tack på förhand!

Skadar inte att testa, i regel bör man nog ta ganska stora doser om problemen är stora, jag tror att ingångsdosen för Sativex är 2,5mg per kilo så försök hitta en stark styrka så blir det inte lika dyrt, kolla runt lite här i tråden, jag hittade Qanoid här som jag varmt kan rekommendera, produkterna är inte olagliga i Sverige vad jag vet!
Citera
2021-02-28, 15:26
Avstängd
https://magicherb.se/

Någon har testa detta?
Citera
2021-03-01, 12:51
Medlem
Dum fråga säkert men är det lagligt att köpa ojlan eller ejuice från qanoid och nordicoil.
Jag lider av ångest och depression och funderar på att handla CBD
Citera
2021-03-01, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorizia12
Jag kör på Qanoid sedan ett par månader tillbaka efter rekommandation i denna tråden och är supernöjd, kommer inte att köpa annanstans dom känns seriösa och mindre.. utan bättre ord, pundiga ..

Förutom smak och pris går jag på att det ska vara extrakt och inte isolat, ett tips är att alltid kolla att det finns labbrapporter!

Vad säger att labbrapporter inte kan manipuleras?
Vissa snackar om att man ska koka hampa själv och på så vis få fram CBD, är det hampans kvalite som ger stakrare CBD eller är det mängden vätska man använder när man kokar/extraherar CBDn?
Citera
2021-03-01, 20:49
Medlem
hogerspokets avatar
Citat:
Vad säger att labbrapporter inte kan manipuleras?
Vissa snackar om att man ska koka hampa själv och på så vis få fram CBD, är det hampans kvalite som ger stakrare CBD eller är det mängden vätska man använder när man kokar/extraherar CBDn?

Alltså, det är väl ganska självklart att om du extraherar ett kilo 20%-ig CDB-bud så får du mer CBD än om du extraherar ett kilo 6%-igt...
Citera
2021-03-01, 21:39
Medlem
Ska inhandla en CBD olja då jag fick testade CBD olja hos en polare men som hade 5% THC. Underverk för min smärta i musklerna och avslappning.

Trist så är gränsen 0.2 på THC. CBD i kombination med lite THC ger flera medicinska effekter, men en olaglig kombination.

https://www.naturalhemplife.se/butik...llspektrum-15/ Tänkte på denna, 15 den mest potenta. 1.2k är ganska dyrt :x
Citera
2021-03-01, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FishCat
https://magicherb.se/

Någon har testa detta?
Undrar också om någon har provat från denna levenantör.. Ganska billigt med CBD oljan därifrån
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in