Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-12, 20:20
  #205
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heyhey1
Förstod det, undrade givetvis om vapejuicens verkan.
Okej, men då undrade du inte "samma sak".

Men det är samma regler som när man röker cannabis. Rökning ger snabbare påslag men sitter i kortare.
Citera
2017-10-12, 20:36
  #206
Medlem
ninjutsus avatar
greenmovement.se kan man köpa cbd till självkostnadspris om man använder koden wimhof. Detta är framförallt för personer som lider av någon åkomma men jag tror inte det kontrolleras i praktiken. Killen som driver företaget verkar genuint intresserad av att hjälpa folk snarare än att tjäna pengar. Blir ganska billigt om man är intresserad av Nirvanas eller Scandinavians Hemps produkter.

Köper man till fullpris så är det 100% garanti med pengarna tillbaka om man inte är nöjd, och man får behålla produkten. Ganska generöst.
__________________
Senast redigerad av ninjutsu 2017-10-12 kl. 20:40.
Citera
2017-10-12, 21:38
  #207
Medlem
flexibilitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jyrgen99
Köper man av en privatperson får man skylla sig själv anser jag

ja och även om man köper av många företag har man förstått. jag kommer inte att välja något annat än cw om inget radikalt händer och en ny tillverkare med samma rigorösa kontroll kommer till sverige.
Citera
2017-10-13, 07:44
  #208
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
greenmovement.se kan man köpa cbd till självkostnadspris om man använder koden wimhof.

Likt många andra, falsk marknadsföring. Läser man under dem flesta så står det Dekarboxylerad: Nej (RAW), alltså mest CBDA och inte CBD. I 5 av dem 6 första produkterna under olja i vart fall.
Man får kolla upp det noga idag när man inhandlar. Köper själv bara vattenlöslig där dem kan visa labbrapport också på innehållet.
Citera
2017-10-13, 14:59
  #209
Medlem
Blir lite risig i magen av CBD olja (CW Everyday) kan man göra något för att undvika det?
Citera
2017-10-13, 15:14
  #210
Medlem
Aldrig testat ren CBD olja även fast jag bott i US.

Hur upplever ni effekten av det? Är det så tydligt att ni kan bortse från placeboeffekten av det ni köper här i Sverige?
Citera
2017-10-13, 18:42
  #211
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av lespaul80
Aldrig testat ren CBD olja även fast jag bott i US.

Hur upplever ni effekten av det? Är det så tydligt att ni kan bortse från placeboeffekten av det ni köper här i Sverige?

Inte såå många oljior i Sverige som verkar vara ren cbd? Hela plantan ska det vara och den lilla 0,2% THC är jävligt viktig för mig iallafall sk fullspktrum oljor
Citera
2017-10-13, 18:49
  #212
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av flexibilitet
ja och även om man köper av många företag har man förstått. jag kommer inte att välja något annat än cw om inget radikalt händer och en ny tillverkare med samma rigorösa kontroll kommer till sverige.

Du kan ju iallafall inte bli blåst när du köper en "MATOLJA" med bara 0,71% CBD som jag såg den CW som säljs innehåller?? Måste ju vara en kopia då den riktigta Charlottes web blev kända för har mkt mer???
Citera
2017-10-13, 20:26
  #213
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jyrgen99
Du kan ju iallafall inte bli blåst när du köper en "MATOLJA" med bara 0,71% CBD som jag såg den CW som säljs innehåller?? Måste ju vara en kopia då den riktigta Charlottes web blev kända för har mkt mer???
Samma personer bakom oljan vad jag vet men oljan i sig är inte samma.
Citera
2017-10-13, 20:56
  #214
Medlem
ArctiumLappas avatar
Har tagit CBD-olja sedan juli i år och tycker att det är bra. För mig hjälper det mot ångest, jämnar ut min energinivå och tar bort värk. Tycker också att mina magproblem blivit betydligt bättre med CBD-oljan.

Jag har köpt från www.hemplybalance.se/sv/ den vattenlösliga och 5 % oljebaserad. Tycker att 5 % CBD i hampafröolja smakar ljuvligt av hampa så den gillar jag bäst. Märker ingen större skillnad på effekten mer än att man behöver ta något mer av den oljebaserade men det gör ju inget då den är så god.
Citera
2017-10-13, 21:11
  #215
Medlem
flexibilitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Samma personer bakom oljan vad jag vet men oljan i sig är inte samma.

det där måste du utveckla. har du kikat på cw:s utbud? de har väldigt många olika nivåer på sina produkter och den jag tar är garanterat direkt från deras odlingar i colorado.
Citera
2017-10-13, 22:04
  #216
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flexibilitet
det där måste du utveckla. har du kikat på cw:s utbud? de har väldigt många olika nivåer på sina produkter och den jag tar är garanterat direkt från deras odlingar i colorado.
Ah du har rätt, det verkar vara samma olja! Bara det att de togs fram under olika regelverk så även jag föll för det missförståndet att det var olika oljor.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback