2021-02-27, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slimmbo2
Håller verkligen inte med. Spyr på Gott snack och deras humorbefride kändiskåthet.
Kommer inte betala för Amk heller, men jag kommer nog att lyssna på första timmen.
Iaf sålänge de inte klipper sönder podden som gott snack gör.
Kändiskåtheten - absolut. Om definitionen av humorbefriad är att man låter humorn finnas underliggande i tilltalet och inte försöker övertyga alla, inklusive sig själva, om hur sköna man är genom töntiga oneliners och ihåliga skrattsalvor - absolut.

Denna lösning känns väl fullkomligt självklar? Man har redan ökat med 1000 dollar.
Senast redigerad av efterskalvet 2021-02-27 kl. 13:19.
Citera
2021-02-27, 13:04
Medlem
Citat:
Håller verkligen inte med. Spyr på Gott snack och deras humorbefride kändiskåthet.
Kommer inte betala för Amk heller, men jag kommer nog att lyssna på första timmen.
Iaf sålänge de inte klipper sönder podden som gott snack gör.

Man älskar ju verkligen människor som "spyr" på något. Varför hatar du kändiskåthet? Är det någon form av mindervärdeskomplex, som utformar sig ifrån ditt egna misslyckade liv?
Citera
2021-02-27, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av efterskalvet
Kändiskåtheten - absolut. Om definitionen av humorbefriad är att man låter humorn finnas underliggande i tilltalet och inte försöker övertyga alla, inklusive sig själva, om hur sköna man är genom töntiga oneliners och ihåliga skrattsalvor - absolut.

Denna lösning känns väl fullkomligt självklar? Man har redan ökat med 1000 dollar.

Jag tycker att det är humobefriat, men humor är ju individuellt. Jag gillar när folk anstränger sig för att vara roliga. Både när det går bra och när det går dåligt.

Min teori är att om man gillar/är intresserad av svensk stand up, så gillar man Amk.

Är man intresserad av Sthlms media-personligheter så gillar man gott snack.

Att det funkar ekonomiskt är det ju inget snack om. Amks patreon har ökat konstant sen de började prata om detta.
Citera
2021-02-27, 16:03
Medlem
Lonlines avatar
Citat:
Jag tycker att det är humobefriat, men humor är ju individuellt. Jag gillar när folk anstränger sig för att vara roliga. Både när det går bra och när det går dåligt.

Min teori är att om man gillar/är intresserad av svensk stand up, så gillar man Amk.

Är man intresserad av Sthlms media-personligheter så gillar man gott snack.

Att det funkar ekonomiskt är det ju inget snack om. Amks patreon har ökat konstant sen de började prata om detta.
Jo jag märkte det också. Nu är det upp till bevis om det blir någon ändring till det bättre. Annars kommer sakta men säkert patreons hoppa av, sen är det god natt för AMK.

Inget nytt om Martins skam angående AMK merch ?
Citera
2021-02-27, 21:39
Medlem
Kommer man fortfarande kunna lyssna på hela avsnittet live eller stänger dom även livefeeden efter första timmen?
Citera
2021-02-28, 16:41
Medlem
sk0gens avatar
Det känns rimligt för en 8 timmar i veckan podd som Amk eller Gs att ta 5 per månad . Men jag hoppas verkligen inte småpoddarna som kör en gång i veckan börjar tro de kan köra den grejen

Podd handlar om kvantitet . Man har nån huvudpodd och strösslar med småpoddar. Jag har kanske 6-8 st. Men inte en chans man skulle betala 50 spänn för varje liten podd man följer med ett avsnitt i veckan

Och de små poddarna borde ju tjäna ju mer på att bygga relation till lyssnare och skapa sig större namn i mellansfären.

Kan inte få bort känslan att varje jäkla konstellation som startas nu sneglar åt storkovan . Som Kafferepet med uttaget dream team med Nisse Hallberg Olsson o wagrell.. De kikar nog på FB Forever och har pengadrömmar.

Lite synd för det var inte alls den drivkraften tidigare på samma sätt . Inte lika uttänkt
Citera
2021-02-28, 17:50
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sk0gen
Det känns rimligt för en 8 timmar i veckan podd som Amk eller Gs att ta 5 per månad . Men jag hoppas verkligen inte småpoddarna som kör en gång i veckan börjar tro de kan köra den grejen

Podd handlar om kvantitet . Man har nån huvudpodd och strösslar med småpoddar. Jag har kanske 6-8 st. Men inte en chans man skulle betala 50 spänn för varje liten podd man följer med ett avsnitt i veckan

Och de små poddarna borde ju tjäna ju mer på att bygga relation till lyssnare och skapa sig större namn i mellansfären.

Kan inte få bort känslan att varje jäkla konstellation som startas nu sneglar åt storkovan . Som Kafferepet med uttaget dream team med Nisse Hallberg Olsson o wagrell.. De kikar nog på FB Forever och har pengadrömmar.

Lite synd för det var inte alls den drivkraften tidigare på samma sätt . Inte lika uttänkt
Har också tänkt att det är uppenbart att Kafferepet är efter Flashback Forever. Lite smått tröttsamt är det ja att varje podd nuförtiden drivs av vinstintresse.

Som du säger så känns det lite futtigt med poddar som bara snackar skit i ett par timmar i veckan och vill ha 50 kr för en av de timmarna. T.ex. FalkEngberg och Brenning som har det upplägget och drömmer om att ha X tusen kr i månaden så att de inte behöver gå back på det. Men hur stor ansträngning är det egentligen att bara snacka skit på det sättet; de och alla andra i den skaran kan väl anstränga sig lite mer. Eller podden Kontrollbehov där programledaren Isak Wahlberg inte ens tycker om att göra podden, utan bara vill att de ska kunna göra klart avsnitten så snabbt som möjligt så att han kan gå vidare och göra något annat. Hur kul är det att betala till något sådant.

Synd att AMK också drivs av girighet. Det var bättre förr när poddar drevs av eldsjälar som brann för det.
Citera
2021-02-28, 20:12
Medlem
Girigheten ökar när folk ser hur mycket stålar dom mest framgångsrika poddarna drar in.
Jag är nog gammalmodig som ser patreon som ett sätt att backa projekt eller personer jag gillar mer än ett plejs där jag betalar för en produkt. Och ni har helt rätt, väldigt få är villiga att dega motsvarande ett cmore-abonnemang/månad för att lyssna på några timmar pod/vecka.

AMK går fel väg. Istället för att göra extragrejer som gör det attraktivt att vara med och stötta samt utveckla reklambiten låser Soneby in grejer som lääääänge varit fritt. Han produktifierar något som dessutom har gått rätt mycket i stå.

(bara att hoppas att det som blir inlåst är alla trista musikprylar som aldrig lyft och Järpehags egenrunk som kommer med dessa gäster)
Citera
2021-03-01, 09:26
Medlem
LemPicas avatar
Martin läser definitivt denna tråden.
Han inledde sändningen idag med att bl. a nämna nepotism då han skall anställa sin kusin eller om han sa syssling (kusinbarn?).
Citera
2021-03-01, 11:04
Medlem
Haha, det är så uppenbart att Martin är bensotorsk.
Citera
2021-03-01, 11:57
Medlem
Fick kolla lite på statistiken:
https://graphtreon.com/creator/amkmorgon

Inte särskilt mycket att tappa 15% patreons under en pandemi där halva världsekonomin står still och går på knäna. Känns som han anpassar konsumtionen linjärt efter inkomsten väldigt snabbt när han ändrar lyssnarförutsättningarna så drastiskt för en sån sak.

Hade varit lagom irriterad om jag varit tex 2-dollars patreon i 4-5år bara för att supporta som man ju gör på vissa produktioner, och nu måste betala 5 dollar för att lyssna vidare lol.

Lite skumt för gäster också, gå ner från 50k(?) lyssnare till under 2k andra halvan.
Men 30min är inte så farligt. Får hoppas de gör klipp i programmet. Säger "Nu avslutar vi, hej då, sista halvtimmen är för patreons" *klipp*
Lyssnade på någon annan pod där de bara klippte mitt i och en förinspelad slinga "Sista delen är för patreons" typ. Var så sjukt fattigt att jag slutade lyssna, man var irriterad efter programmet även om delen av programmet man lyssnat på var bra.
Citera
2021-03-01, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av workinman
Fick kolla lite på statistiken:
https://graphtreon.com/creator/amkmorgon

Lite skumt för gäster också, gå ner från 50k(?) lyssnare till under 2k andra halvan.

Ändå upp 2- 2500 dollar under februari. Får se hur länge det håller.

Men att gå ner i lyssnarantal är det farliga över tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in