2024-04-29, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av postvagn
Aha, ja det låter ju rimligt.
Hon kanske har nån revisor/ek.person eller nån autoinställning som skickar det till KF om inget händer inom avtalad tid. För hon har ju varit där som gäst osv flera gånger sen 20e december.

Men ingen är väl förvånad när det gäller en man som snart är 50 och fortfarande försover sig till ett jobb som börjar 08.00 på morgonen.

Det låter väl bara som 1k per timme i två timmar + 25% moms, med en såld faktura till något företag som köper fakturor före moms för typ 2% typ vilket resulterar i 2570kr. Känns rätt självklart att Carin inte gått till KF själv för en sån summa. Tänk lite...

Oavsett så har ingen av oss något med detta att göra. Alla vi som betalar får 2h AMK varje vardag, varje vecka. Det är det enda som spelar någon roll... Att spekulera kring Martins förehavanden utöver det, när han uppfyller vad han lovat patreons - är bara att sprida skit. Skärp er och höj nivån. Jag håller med föregående talare; Om Martin bara kan be om lite swish löser vi honom. Oroa er inte.
Citera
2024-04-29, 21:57
Medlem
jonte500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netchips
Om Martin bara kan be om lite swish löser vi honom. Oroa er inte.
Vilka är "ni" som ska "lösa" denna slusks skulder till KF?`

Att simpa för tjejer förstår jag inte, men detta förstår jag, om möjligt, ännu mindre.
Citera
2024-04-29, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte500

Att simpa för tjejer förstår jag inte, men detta förstår jag, om möjligt, ännu mindre.

"Vi" patreons som gillar AMK.
Citera
2024-05-03, 01:07
Medlem
GravitySwitchs avatar
Veckan började så himla bra. … men sen ska amerikanerna som vägrar lära sig svenska in.
Kathryn är först ut. Skriker rakt ut non stop ”oh my god. Weed is so slaaay. Oh my god put a za in my vagagi, OH MY GOOOOD”. Vad i helvete händer?

Nästa dag: riktigt intressant diskussion pågår om psykisk ohälsa. Då ramlar Jonathan ”everything is about me” Rollings och skriker ”I eat cum from biscuits! I even lick my own cum out of pussy!” Va? VA?! Vad fan händer? Sen tar Jonathan över podden och pratar om sex i 35 min och kör över killen som berättar att han haft riktiga problem med porrskada. Men det skiter Rollings i. För nu handlar allt om Rollings. Fan helt sjukt med dessa amerikaner. De skiter i alla andra för de älskar att höra din röst. Riktigt trist med båda dessa amerikaner eftersom det var så bra samtal innan amerikanerna kom in och berättar hur de ÄR SÅ JÄVLA FÖRVÅNADE OH MY GOD och I LOVE MY OWN CUUM! Vad i helvete? Och detta betalar jag för…

Helt sjukt att Kathryn och Rollings tycker att de är de intressantaste personerna i rummet hela tiden och ska prata och skrika medans de berättar om sig själva när ingen har frågat. Det är säkert bra människor, men fy fan så ignorant och elakt av dem… america fuck yeah…
Senast redigerad av GravitySwitch 2024-05-03 kl. 01:17.
Citera
2024-05-03, 08:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jonte500

Citat:

Det är bara att sitta kvar som patreon, enligt https://www.patreon.com/amkmorgon så drar de in 174 700 kr per månad. Då löser det sig tror jag, även om det säkert försvinne en del i avgifter till patreon och så.

Nu är skulderna bara på 199 tkr, det löser han på några månader.

Lite tuffare blir det med bokföringsbrottet (rättegång 31 maj), men anar att det blir ett lindrigt straff, men däms han enligt åtalet blir det minst 6 mån (minus 2 mån villkorligt) och en vild gissning är att han får näringsförbud också.
Senast redigerad av Niederhogg 2024-05-03 kl. 08:51.
Citera
2024-05-03, 10:44
Medlem
Citat:

Det är ju en sak att samla in pengar till någon som råkat illa ut på något sätt. En helt annan om någon har skatteskulder pga skattefiffel. Tror inte direkt AMKs målgrupp tycker skattesmitning är så nice och ställer mig tveksam till om folk skulle vara så sugna på att samla in pengar till det.
Citera
2024-05-03, 11:18
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AliasAndersson
Det är ju en sak att samla in pengar till någon som råkat illa ut på något sätt. En helt annan om någon har skatteskulder pga skattefiffel. Tror inte direkt AMKs målgrupp tycker skattesmitning är så nice och ställer mig tveksam till om folk skulle vara så sugna på att samla in pengar till det.
Lite osmakligt när han å enda sidan åker på semestrar stup-i-ett, bor på hotell, slänger kvitton, slarvar med bokföringen, inte ger frukost till gästerna, etc. Samtidigt som han åker fast för skattefusk. Lite får han väl skylla sig själv. Undrar vilken lyssnare som skulle vilja donera till det där 🤦‍♂️
Citera
2024-05-03, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GravitySwitch
Veckan började så himla bra. … men sen ska amerikanerna som vägrar lära sig svenska in.
Kathryn är först ut. Skriker rakt ut non stop ”oh my god. Weed is so slaaay. Oh my god put a za in my vagagi, OH MY GOOOOD”. Vad i helvete händer?

Nästa dag: riktigt intressant diskussion pågår om psykisk ohälsa. Då ramlar Jonathan ”everything is about me” Rollings och skriker ”I eat cum from biscuits! I even lick my own cum out of pussy!” Va? VA?! Vad fan händer? Sen tar Jonathan över podden och pratar om sex i 35 min och kör över killen som berättar att han haft riktiga problem med porrskada. Men det skiter Rollings i. För nu handlar allt om Rollings. Fan helt sjukt med dessa amerikaner. De skiter i alla andra för de älskar att höra din röst. Riktigt trist med båda dessa amerikaner eftersom det var så bra samtal innan amerikanerna kom in och berättar hur de ÄR SÅ JÄVLA FÖRVÅNADE OH MY GOD och I LOVE MY OWN CUUM! Vad i helvete? Och detta betalar jag för…

Helt sjukt att Kathryn och Rollings tycker att de är de intressantaste personerna i rummet hela tiden och ska prata och skrika medans de berättar om sig själva när ingen har frågat. Det är säkert bra människor, men fy fan så ignorant och elakt av dem… america fuck yeah…

Detta är varför vi har AMK fredag! Alla pratar svenska! Och inte bara om sig själva. Vilket lysande jävla avsnitt. Rekommenderar starkt AMK fredag för alla som gillar AMK!
Citera
2024-05-04, 08:13
Medlem
ursprungsindians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GravitySwitch

Vägrar lära sig svenska? Hur tror du de hänger med i samtalet om de inte förstår svenska? De båda förstår och pratar bra svenska men de föredrar att uttrycka sig på sitt modersmål i en podcast där samtalen kan ha högt tempo och vars samtliga lyssnare förstår engelska, förutom kanske du då.

Vill dessutom minnas att Thapper som var programledare var den som bjöd in Jonathan i samtalet när de var färdiga med att prata om Jonas runkande.

Att amerikaner är skrikiga egocentriker är för övrigt en måttligt trött take.
Citera
2024-05-04, 08:33
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungsindian
Vägrar lära sig svenska? Hur tror du de hänger med i samtalet om de inte förstår svenska? De båda förstår och pratar bra svenska men de föredrar att uttrycka sig på sitt modersmål i en podcast där samtalen kan ha högt tempo och vars samtliga lyssnare förstår engelska, förutom kanske du då.

Vill dessutom minnas att Thapper som var programledare var den som bjöd in Jonathan i samtalet när de var färdiga med att prata om Jonas runkande.

Kathryn är dålig på svenska och missförstår ofta vad som sägs på svenska, och kan svara om något helt annat för att hon inte fattar. Blir ofta pinsamt med henne.

Tvärtom så är det v också vssa gäster som inte är bekväma med engelska. T.ex. vill jag minnas att Johannes Brenning inte är så bra på engelska och brukar fråga om översättning. Men han är väl inte med så mycket längre, och det kan man väl förstå när det är så mycket på engelska i AMK.
Citera
2024-05-04, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungsindian

Va? Det var för fan ingen ”tanke” din trögtänkta jävla spettneger. Är tugummihjärnan helt jävla krossad under vikten av din egen oförståelse? Du tror det var en tanke jag presenterade? Din jävla klapp-kretin… Det finns fan inget värre än sånna ask-inandare som du, som vägrar läsa vad man skriver. Jag skrev inte att det var en ”take” eller ”spaning” din förbannade imbecill. Du är en pinsam ursäkt till människa som först missförstår saker i klartext och sedan väljer att kommentera som om någon någonsin brytt sig om dina åsikter. Fet och tunnhårig är du säkert också. Käpp-fläbbo.

Det jag skrev var att de förstör programtid genom att bara skrika som apor och prata om sig själva hela tiden, dessa jävla amerikaner. Har du så jävla svårt med läsförståelsen så kanske du vet med dig att det är så och därför bör undvika att hoppa på folk. Ät din egen ormolja indianjävel och ge fan i mig.
Citera
2024-05-04, 21:45
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressansvarig
Va? Det var för fan ingen ”tanke” din trögtänkta jävla spettneger. Är tugummihjärnan helt jävla krossad under vikten av din egen oförståelse? Du tror det var en tanke jag presenterade? Din jävla klapp-kretin… Det finns fan inget värre än sånna ask-inandare som du, som vägrar läsa vad man skriver. Jag skrev inte att det var en ”take” eller ”spaning” din förbannade imbecill. Du är en pinsam ursäkt till människa som först missförstår saker i klartext och sedan väljer att kommentera som om någon någonsin brytt sig om dina åsikter. Fet och tunnhårig är du säkert också. Käpp-fläbbo.

Det jag skrev var att de förstör programtid genom att bara skrika som apor och prata om sig själva hela tiden, dessa jävla amerikaner. Har du så jävla svårt med läsförståelsen så kanske du vet med dig att det är så och därför bör undvika att hoppa på folk. Ät din egen ormolja indianjävel och ge fan i mig.
'
"Amerikanerna är ytliga och pratar bara om sig själv".. otroligt gjord spaning.
Trött take du har, du. Oinspirerat.

Rollis är ju verkligen kul att ha med. Han är naturligt rolig. Perfekt timing.

Kathryn är däremot jobbig, för hon hänger inte med i samtalet eller förstår svenska riktigt. Hon förstår när nån säger nåt sexigt eller fräckt, då blir hon högljudd. Verkar nästan lite efterbliven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in