Citat:
Ursprungligen postat av
LillTurken
Jag är rejält 35+. Och jag bor naturligtvis inte hemma hos föräldrarna mina om det är det du menar.
Maten betalar jag för men inte för steroiderna. Tvärtom faktiskt. Inte bara mat jag lagar.
Finns så många svenska bodybuilders som valt att inte jobba. Många av dom får ju en viss inkomst genom försäkringskassan eller A-kassan om dom nu jobbat nyligen. Martin Kjellström fick ju sjukpenning. Bodybuilders är oftast värdelösa på att jobba. Det är helt enkelt för att dom inte vill jobba. Jag kände mer seriösa bodybuilders förr. Nuförtiden. Jag anser inte att det är seriöst nuförtiden. Det var bäst på 90-talet. Då var det ju en jävla massa bodybuildingtävlingar i Sverige. Och det var tillåtet med steroider för eget bruk fram till 1999. 1 april 1999 faktiskt. Jag trodde det var ett aprilskämt.

Så vad får du rent konkret ut av att köra kroppsbyggar livet om du krast sätt inte har någon chans att vinna någon större tävling eller tjäna pengar på det?
Jag menar det är ju som att leva som en elitidrottare med 8000 kcal cardio flera dagar i veckan samt hårt träning på det.
Det sliter på kroppen, livet är väldigt fyrkantigt då mat ska planeras, träning som ska genomföras etc.
Är det uppenbart att du fått din fysisk via steroider så är inte de flesta människor speciellt imponerande om det är self validation du sökter från andra människor.
Det är inte ens bra för hälsan så vad har du kvar egentligen?
Intresset för kroppsbygge är det enda jag kan komma på.
Men är det verkligen värt det med tanke på allt annat man går miste om?