2021-03-01, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
Du menar att jag kan bryta mot hur många avtal jag vill och när jag vill, för så länge jag säger olika saker hela tiden måste rätten döma till min favör eftersom det inte går att ställa utom allt rimligt tvivel att jag inte är psykiskt sjuk?

Vilken värld lever du i?
Vad praktiskt det skulle vara för förortsungarna som skjuter varandra varje helg, för de säger olika saker i varje förhör. De är helt enkelt dementa!
2021-03-01, 09:29
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Hon kanske lurade i honom att det är en skogsfastighet?

Nej Esbjörn är fullt kapabel att avgöra vilken typ av fastighet som han äger. Det har både det kognitiva testet som han genomförde och TV 4 intervjun klart och tydligt påvisat. Faktum är att Esbjörn i stora drag verkar mera klar och redig än flera av debattörerna i denna tråd.
2021-03-01, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
När han ska svara på frågor så tittar han bort, han ser inte alls på den som pratar med honom, det i min åsikt är att vika undan då man försöker hitta på ett svar som egentligen inte är sanningen. Tror att han tutats i allt möjligt från de som var ute efter att ärva honom, typ: nu kommer Ebba förstöra och sen babblat på om detaljer med honom.
På annat ställe nämns det att Esb var med vid huset då det skulle röjas lite, vi pratar för att kunna ta sig från grinden till huset och träd som var oroväckande nära huset, vi pratar inte om att tömma tomten på träd men om Esb ska ha fått "på moppo" av tex pensionatstanten för försäljningen så är det här ett lämpligt sätt att måla ut all "förstörelse".
Vidare så händer det ju att man säljer/köper en bil, båt, hus och annat där den som säljer kommer efteråt och säger: inte fick du måla om bilen inte!! Inte fick du ta bort friggeboden inte!
De kan inte riktigt fatta att sålt är sålt.

Mitt fetade.

Så tolkar jag också hans beteende.

Esbs sätt att besvara frågorna liknar en mytomans. Han slingrar sig medvetet och tänker ut ett svar som han finner lämpligt för stunden. Till slut blir det för mycket att hålla koll på. De nya svaren blir ologiska och fungerar inte ihop med det han tidigare sagt.

Hans beteende har också en viss likhet med hur kriminella beter sig i polisförhör när de ändrar sina historier allt eftersom det kommer fram nya, besvärande, uppgifter.

Det gemensamma är att berättelserna till slut blir så skrattretande ologiska och motsägelsefulla att de lyfter från verkligheten och börjar flyga i en bubbla för sig själva.

Det har nu skett med Esbs berättelse om "ångern". Den har så många inslag av när han ångrade sig, hur han ångrade sig och varför han ångrade sig att var och en av oss kan få ihop sin egen lilla story.

Hoppas nu att det blir lite klarhet genom MUF i morgon.
2021-03-01, 09:32
Medlem
Prinsessbakelses avatar
Jag har aldrig varit och kommer aldrig bli särskilt förtjust i Ebba Busch men...

Efter att ha tittat på TV4:s intervju med mannen som säljer huset så tror jag att väljarkollektivet kommer ändra uppfattning - åtminstone den del som skulle kunna tänka sig att sympatisera med KD och en liberalkonservativ regering. Vänstern och socialdemokratins megafoner i offentligheten lär fortsatt anse/hävda att KD-ledaren utnyttjat en åldring.

Säljaren var uppenbarligen ute och cyklade. Klartänkt och som det verkar intellektuellt förmögen att ingå avtal - men med en förväntan om att köparen, vem det än blir, hanterar huset som ett museum, utan att vidta några ändringar. Skälet till att han vill backa från affären är att han efter undertecknandet insåg att Ebba Busch inte hade för avsikt att låta huset förbli helt orört.

Vinden har vänt - förmodligen. Det ruckar dock inte de principiella slutsatser man kan dra av det inträffade.
2021-03-01, 09:34
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Ok.
Återstår dock bara att Ebba inte förstår hur det hela ser ut utifrån för gemene man. Att hon har rätt juridiskt hör liksom inte till i denna bedömning.

Ja affären ser nog inte bra ut för gemene man. Men detta beror då också på vilket sätt som affären har framställts i medierna. De flesta har varit klart vinklade till Esbjörns fördel och Ebbas nackdel. Det sk humorprogrammet "Svenska Nyheter" har väl gått allra längst i sin propaganda mot Ebba, men det är ju det "opartiska" SVT som ligger bakom.

I början av denna tråd var jag starkt kritiskt till Ebbas agerande, men nu när mera fakta har kommit på bordet, man har sett hur personer som befinner sig runt Esbjörn agerar, man hör Esbjörn själv berätta med sina egna ord om händelsen, ja allt detta styrker faktiskt Ebbas version av händelseförloppet.
2021-03-01, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Du måste ha bättre koll på bevisbördan. Det är Ebba som har bevisbördan för att Esbjörn är så kristallklar i knoppen som hon framhärdar. Det är kärande som ska styrka sin talan, och den svarande som bemöter talan, med motbevisning. Det är Esbjörn som svarar med ett läkarintyg.

När Ebba ifrågasätter Esbjörns intyg med experter som inte undersökt Esbjörn personligen, är de samma syn på enskilda individens människovärde som att generalisera på boenden och sjukhem om om vilka äldre människor som ska lämnas att dö med berått mod, och vilka människor som ska få individuell vård med en droppe syrgas. KD ansvarar för vården på en del platser i Sverige där det finns människor som lämnats att dö med berått mod, så käringen skulle ha vett att hålla käft.

Ebba har en människosyn som är förskräcklig. All godhet om äldre och svaga är som ramsor hon babblar om i tungor, men i skarpt läge är hon en liten elak och girig människa, där hennes behov har företräde framför Esbjörns äganderätt som kan härledas långt bak i tiden.

Du har nog missat min fråga om ditt selektiva minne gällande Ebbas ombud Binninge? Lider du av samma minnesproblematik som Esbjörn Bolin?

Citat:
Jag vet inget om Binninge, jag struntar i vad han gjorde för 15 år sedan, men hittills har han skött ärendet bra, med hjälp av media som granskat Ebbas trovärdighet. Nu kan i iallafall inte Ebba snacka sig till en seger med bara trovärdighet i bagaget.

Citat:
Binninge hakar alltid på utan urskiljning när någon klagar på något som de drabbats av från myndighet eller domstolar. Med vänner som Binninge kommer de garanterat sluta illa för huvudpersonerna i detta drama. Typ, som för T*ne O*ppestam som snålade i skarpt läge då hon inte ville betala för ett riktigt försvar i domstol.

2021-03-01, 09:41
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Du måste ha bättre koll på bevisbördan. Det är Ebba som har bevisbördan för att Esbjörn är så kristallklar i knoppen som hon framhärdar. Det är kärande som ska styrka sin talan, och den svarande som bemöter talan, med motbevisning. Det är Esbjörn som svarar med ett läkarintyg.

När Ebba ifrågasätter Esbjörns intyg med experter som inte undersökt Esbjörn personligen, är de samma syn på enskilda individens människovärde som att generalisera på boenden och sjukhem om om vilka äldre människor som ska lämnas att dö med berått mod, och vilka människor som ska få individuell vård med en droppe syrgas. KD ansvarar för vården på en del platser i Sverige där det finns människor som lämnats att dö med berått mod, så käringen skulle ha vett att hålla käft.

Ebba har en människosyn som är förskräcklig. All godhet om äldre och svaga är som ramsor hon babblar om i tungor, men i skarpt läge är hon en liten elak och girig människa, där hennes behov har företräde framför Esbjörns äganderätt som kan härledas långt bak i tiden.

Varför då? Det är gubben med anhang som påstår att han inte är lämplig att ingå avtal.

Resten av ditt känslosvall orkar jag inte ens bemöta. Gråt en flod.
2021-03-01, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
Jag har aldrig varit och kommer aldrig bli särskilt förtjust i Ebba Busch men...

Efter att ha tittat på TV4:s intervju med mannen som säljer huset så tror jag att väljarkollektivet kommer ändra uppfattning - åtminstone den del som skulle kunna tänka sig att sympatisera med KD och en liberalkonservativ regering. Vänstern och socialdemokratins megafoner i offentligheten lär fortsatt anse/hävda att KD-ledaren utnyttjat en åldring.

Säljaren var uppenbarligen ute och cyklade. Klartänkt och som det verkar intellektuellt förmögen att ingå avtal - men med en förväntan om att köparen, vem det än blir, hanterar huset som ett museum, utan att vidta några ändringar. Skälet till att han vill backa från affären är att han efter undertecknandet insåg att Ebba Busch inte hade för avsikt att låta huset förbli helt orört.

Vinden har vänt - förmodligen. Det ruckar dock inte de principiella slutsatser man kan dra av det inträffade.

LOL
"Klartänkt och som det verkar intellektuellt förmögen"
"vill backa från affären ... inte hade för avsikt att låta huset förbli helt orört"

Hur f-n går det här till? Man är klartänkt, men ändå så bäng i bollen att man inte förstår vad "sålt" innebär?
2021-03-01, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Ingen åtalas någonsin efter anonyma uppgifter på en tråd på Flashback. Inte ens teoretiskt. Vill du att det ska hända måste du anmäla.

Då din läsförståelse ej är den bästa så ber jag dig slå upp ordet teoretiskt i en ordlista.

Jag är inte intresserad av att delta i eran pajkastning så att jag skulle lägga tid på att anmäla något är ej aktuellt.
2021-03-01, 09:49
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Varför ska rätten bry sig om det? Det är han och hans ombud som ska bevisa det om de vill ha det som förmildrande omständighet.

Helt riktigt. Esbjörns ombud hävdar avtalet ogiltigt, och har därmed bevisbördan för detta. Precis som såväl Ebbas ombud framfört och rätten har bekräftat.

Så det är komik på hög nivå att Esbjörn skickat in dokument som bevisar motsatsen.
2021-03-01, 09:52
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Ebba gör en jättebra affär, hon kommer tjäna miljoner i slutändan om hon säljer, och hon tjänar 140 000 per månad, men hon vill ändå få avdrag för renoveringar....
Detta enligt hennes egen facebook och sedan avdrag för sanering som förmodligen var en muntlig "mellan-tummen-och-fingret-uppskattning" där Ebba tagit maximala änden av intervallet.
Men visst - det är så synd om Ebbas ekonomiska up-side av denna affär....

Varför skulle det se suspekt ut för Ebba? Kan inte Ebba anlita andra mäklare än hennes kompisar.
En mäklare skall vara på bådas sida.

Hur i hela friden skulle hon tjäna miljoner?

Hon köper en fastighet som måste renoveras och saneras. Det kommer kosta några miljoner om hon anlitar hantverkare till det. Gör hon det själv, kan hon kanske omvandla sin nerlagda tid till reda pengar, för då är det bara materialkostnad, typ.

Men en vinst är inte en vinst förrän man säljer och ska man tro Ebba, så avser hon att bo där. Inte köpt i spekulationssyfte. Tror att det finns bättre sätt att få sina pengar att växa, om man har miljoner att satsa.
2021-03-01, 09:54
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
"Formerna för mötets hållande hade avhandlats med Esbjörns ombud. Hans ombud skulle vara med på telefon och Esbjörn ville ha med en annan person vid mötet. Innan vi ens hann reda ut vem den personen var så lämnade han lokalen, säger advokat Katrin Björklund."

Observera att det står "vem den personen var" inte "vem den personen skulle vara".

Ja, eftersom den personen inte var närvarande undrade övriga vem det var, t.ex. för att kunna försöka nå vederbörande per telefon.

Hade personen varit på plats hade det inte behövt "redas ut", då hade personen bara sagt sitt namn så hade det varit klart.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in