2021-02-28, 23:49
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skittapicka
Esbjörns ombud har ingen koll.
Johann Binninge är ingen advokat,ingen jurist inte ens ett ombud värd namnet.
Han får inget annat jobb och sina tidigare företag har han kursat och har kronkalle efter sig. Han vet uppenbarligen inte vad lite vanlig åldersglömska är i jämförelse med demens. Att en sådan ens tillåts företräda någon i en Svensk domstol urholkar rättssäkerheten och trovärdigheten för svenskt rättsväsende.
Esbjörn har i person tvångslurats vilket jag hoppas domstolen agerar mot.

Tilläggas han vet heller ej skillnad på hyresrätt och bostadsrätt då han yttrade sig om Esb föredetta boende i Västerås.
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Nej Ebba har inte ägnat sig åt baggböleri. Fastigheten är inte en skogsfastighet, utan bara en tomt som är kolossalt igenvuxen beroendes på att ägaren inte har ägnat sig åt att vårda den sedan 80-talet.
Hon kanske lurade i honom att det är en skogsfastighet?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Esbjörn tömmer inte posten på flera månader (tror jag det var) och missar ofta betala räkningar. Att han är snurrig är oomkullrunkeligt. Han föstod inte heller att han skrivit på Ebbas papper förens hon kom klampades in och sågade ner hans träd. Först då förstod han att han blivit blåst.
Att missa en och annan räkning är mänskligt .Att däremot företrädas av ett ombud som inte betalat en enda räkning och har kronkalle efter sig det är problematiskt . Tyvärr funkar det inte att Johann Binninge kallar sig dement när kronkalle i veckan knackar på
2021-02-28, 23:52
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Gubben visste nog inte vart han skulle signera då var blad ska signeras (detta står ingen stans)
Men litar inte på gubben då han sa att hon satt mittemot honom ca tre meter från i första intervjun.
Ljuga går ju bra om man ljuger lika var gång eller?
Ja, klantigt av honom att ljuga så dåligt. Eller hur.

Eller också är han helt enkelt bara en snurrig gammal man.
2021-02-28, 23:54
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jag kan inte låta bli att undra hur klandervärd du anser att en barnvåldtäktsman är?

Men du förstår kanske hur en sådan kan stå ut med sig själv, och därför ifrågasätter du inte det.

Eller?

Jag tycker det är klandervärt att som Ebba planera att tvinga sina barn att bo i ett förfallet och ohälsosamt hus. Ebba är dålig för barn. Så jag tycker som du om de som plågar barn.
2021-02-28, 23:54
Medlem
Citat:
Tilläggas han vet heller ej skillnad på hyresrätt och bostadsrätt då han yttrade sig om Esb föredetta boende i Västerås.
Nej,det kan ju bero på att Johann Binninge inte får äga någon bostadsrätt när han har skulder på Kronofogden som han flyr ifrån.
Och tyvärr är det på det sättet att inget bostadsbolag godkänner Binninge som hyresgäst så länge han flyr Kronofogdemyndigheten och inte betalar sina skulder.
2021-02-28, 23:55
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Fast nu svarade jag på en sak som du skrev. Där du tolkar en sak som inte sägs.

Så hade du rätt eller hade du fel?

Säger Esbjörn själv att han ångrade sig när röjningen började? Eller på grund av röjningen?

Det är hårklyverier. Det allt handlar om är Ebbabilden i media. Det är att lämna öppet mål för Ebba att inte bromsa och handla etiskt mot Esbjörn.
2021-02-28, 23:56
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Ja, klantigt av honom att ljuga så dåligt. Eller hur.

Eller också är han helt enkelt bara en snurrig gammal man.

Han har papper på att han inte är snurrig inte 2010 inte 2012 och nu inte heller 2020-12
Då M-gård körde honom till psyktestet för att få ta över hans intressen med MPL och kompani.
Där har du tjuvarna
Men berätta inte detta för Esb han vet inte det.
2021-02-28, 23:58
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Tror jag också. Hon planerar för sitt efter-politiken-liv. Annars hade hon inte riskerat sitt parti på det här viset.

Ebba bryr sig bara om Ebba. Kostar det hela ett nedsågat träd, en överkörd grundlurad och dement senor och ett raserat KD kommer det inte att kunna stoppa henne.

Ebba är helt avskild från verkligheten som hon agerar nu.
Medlem
trngws avatar
Citat:

Han har i senaste inlagan vidhållit att det gällde en hyresrätt. Och vi vet att Esbjörn haft förhyrda garage för vilka han fått krav hos fogden. Det kan vara ett sådant som blivit uppsagt.

MEN

Binninge har extremt svårt att uttrycka sig i frågan och går som katten runt het gröt när han försöker svara på detta om försålda objekt. Det uttalades om jag minns rätt att han hade sålt en bostad, varpå Binninge till exempel svarade att Esbjörn inte har några andra "fastigheter". Binninge ändrade alltså själv ifrån bostad till fastighet, men undvek helt då att uttala sig om bostadsrätt. Så man får intrycket att det är något på gång med bostadsrätterna, men han vill undvika att nämna det och får problem med att uttrycka sig för att undvika direkta lögner och istället hålla sig till att på ett bedrägligt sätt undvika att nämna det alls och på så vis förleda övriga att tro att det inte finns något annat där.
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skittapicka
Nej,det kan ju bero på att Johann Binninge inte får äga någon bostadsrätt när han har skulder på Kronofogden som han flyr ifrån.
Och tyvärr är det på det sättet att inget bostadsbolag godkänner Binninge som hyresgäst så länge han flyr Kronofogdemyndigheten och inte betalar sina skulder.

Så är det, och om nu MPL sätter priset för hans hjälp med Esb, så vete fasen om inte kronkalle kollar upp honom extra konstigt annars
2021-03-01, 00:00
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Så var vi där igen, återigen skall "heder" stå högre än svensk lag och rätt. Man kan tycka att alla i sverige borde veta bättre. Men det är inte första gången vi ser detta i tråden. Följer man svensk lag och rätt så förlorar man sin heder. Japp, då vet vi varifrån du har fått dina värderingar i alla fall.

Hedern är viktigare än rättssamhället. Var har vi sett det tro?

The botten blir aldrig nådd, för vissa individer, det är ett som är helt säkert.

Jag personligen inser att världen är svart och vit, men för Ebba är det inte tydligt vad hon har för manöverutrymme i ett etiskt och kristet parti.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in