2021-02-28, 22:52
Medlem
Nej jag har inte tagit reda på om M är dömd för brott. Det är förmodligen en mycket komplicerad bakgrund till varför hon inte lämnade relationen när hennes sambo satt inne senast i ett par år för den misslyckade smugglingen av narkotika. Jag håller med om att trovärdigheten på henne som lärare och mamma betvivlas när hon väjer att fortsätta leva med någon som försett ungdomar i Mariestad med narkotika i så många år. Därför tror jag att det ligger kanske både hemska hot, våld och annat till grund för varför hon är kvar. Jag har själv bevittnat paret på nattklubb då F*sh*d mitt framför ögonen på M*lin bedrog henne med en annan tjej. Han var öppet otrogen i flera år. Instämmer med övriga att flera av de tidigare nämnda verkar ha en helt vidrig kvinnosyn.
Citera
2021-02-28, 23:45
Medlem
plasttygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M-Wilczych
Nej jag har inte tagit reda på om M är dömd för brott. Det är förmodligen en mycket komplicerad bakgrund till varför hon inte lämnade relationen när hennes sambo satt inne senast i ett par år för den misslyckade smugglingen av narkotika. Jag håller med om att trovärdigheten på henne som lärare och mamma betvivlas när hon väjer att fortsätta leva med någon som försett ungdomar i Mariestad med narkotika i så många år. Därför tror jag att det ligger kanske både hemska hot, våld och annat till grund för varför hon är kvar. Jag har själv bevittnat paret på nattklubb då F*sh*d mitt framför ögonen på M*lin bedrog henne med en annan tjej. Han var öppet otrogen i flera år. Instämmer med övriga att flera av de tidigare nämnda verkar ha en helt vidrig kvinnosyn.

Just givet att vi inte vet om hon faktiskt varit delaktig frivilligt i brottslig verksamhet eller tvingats får vi nog snällt hålla henne utanför de delarna. Det hon emellertid får stå för är det otroligt dåliga omdöme hon hade när hon valde att träffa och sedan skaffa familj med kräket, andra i tråden har ju vittnat om att det inte går obemärkt förbi hur människan är.
Citera
2021-03-01, 05:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M-Wilczych
Y.G är biträdande rektor eller rektor på en skola i Mariestad. Trevlig kille med gott rykte, aldrig dömd för något vad jag vet. Ödmjuk människa med sunda värderingar. Han är även engagerad i lokal fotbollsklubbs styrelse. Finns en kusin till med samma efternamn som varit en duktig fotbollsspelare. Tror Y.G och S.G är kusiner. S.G är tidigare dömd för bland annat grov misshandel och rattfylla. Har många kriminella år bakom sig, trodde dock aldrig han kunde komma i närheten av ett brott som detta. Fruktansvärt.
Precis... Y är en reko kille. Riktigt reko
Citera
2021-03-01, 07:09
Medlem
Visst var det så att de fick tillbaka de pengar som fråntogs? Man kunde inte bevisa att pengarna kom från kriminella handlingar....
Citera
2021-03-01, 07:58
Medlem
knack1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xehe
Har han Nicholas en bror? Som också har en del fräscha bilar? Typ den r8an i Mariestad för ca 3 år sedan.
Finns en som påminner om denna Nicholas med ser lite äldre ut tycker jag. Bodde/bor i centrum.

Nä, R8n tillhör väl han med samma namn som bilen...
Citera
2021-03-01, 08:08
Medlem
knack1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rzomg
Dra ihop 3 ostraffade grabbar från FB.
Skjut en var, ni är ute om 5 år.
Ett fuck you till samhället och förrädarhyndor kommer bomba er med kärleksbrev i finkan.

Typ, lika bra som det brottet som diskuteras i denna tråd.
Försökte du tänka eller går det bara fel då?
Citera
2021-03-01, 08:40
Medlem
Megalits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Under fredagen genomförs häktningsförhandlingar i Skövde mot tre män som misstänks för en grov våldtäkt i Mariestad i söndags.
De här männen är i åldrarna 35-40 år, och två av dem kommer från Mariestad och den tredje från Töreboda."

https://sverigesradio.se/artikel/haktningsforhandlingar-efter-grov-valdtakt-i-mariestad

Någon som vet mer?
Mångkultur...
Citera
2021-03-01, 10:55
Medlem
knack1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megalit
Mångkultur...

Har du något mer att tillföra som inte har skrivits på i stort sätt varje sida i denna tråd?
Citera
2021-03-01, 11:54
Medlem
Megalits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knack1
Har du något mer att tillföra som inte har skrivits på i stort sätt varje sida i denna tråd?
Vet inte ännu, tänkte kolla lite närmare.
Vet bara att jag reagerar väldigt negativt på att man mördar sina döttrar och även andra för att hävda sin "heder". Skam skulle jag kalla det att man tar sin avkomma ur daga.
Våldtäktsmän som i detta fall, tycks ha en kvinnosyn som dessa individer som slår vakt om sin "heder". Samma skrot och korn. Har för mig att just detta verkar vara en sk. kulturgrej.
I just detta fall har jag inte hunnit skaffa mig en komplett bild, om det nu går öht.
Senast redigerad av Megalit 2021-03-01 kl. 12:03.
Citera
2021-03-01, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megalit
Vet inte ännu, tänkte kolla lite närmare.
Vet bara att jag reagerar väldigt negativt på att man mördar sina döttrar och även andra för att hävda sin "heder". Skam skulle jag kalla det att man tar sin avkomma ur daga.
I just detta fall har jag inte hunnit skaffa mig en komplett bild, om det nu går öht.
Mördade döttrar...?

Är du ens i rätt tråd och kompletterar bilden?
Citera
2021-03-01, 12:06
Medlem
Megalits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Mördade döttrar...?

Är du ens i rätt tråd och kompletterar bilden?
Kolla mitt redigerade inslag. Du hann svara innan jag hann redigera...
Citera
2021-03-01, 13:00
Medlem
oceandrives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knack1
Nä, R8n tillhör väl han med samma namn som bilen...

En svart R8 cab var bland hans beslagtagna bilar, var bild i en artikel länkad tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in