Citat:
Ursprungligen postat av
nova68
Dom höll måttet i Expressen iallafall det enda som räknas av en rättshaverist och först efter det lämnats till tingsrätten.
Att dom sen inte håller rättsligt spelar ingen roll för Binninge, men dom måste lämnas in det håller media ögona på.
Verkligt innehåll till tingsrätten, det kollas inte upp av media däremot.
Den här tvisten har Binninge satsat på att vinna via media inte i tingsrätten, så synd att någon råkade nämna en tråkig sak på Facebook och
nu verkar sabba upplägget helt.
Å andra sidan har Binninge genom detta agerande dragit ner byxorna på sig själv.
---
Antag att Esbjörn verkligen har en lindrig nedsättning av sin kognitiva förmåga (som till och från ger problem). Hur skulle Ebba kunnat veta detta? Jag kan tänka mig hur det låter vid Odalgårdens kaffebord:
- Nu Esbjörn ska vi tvåla till den där nippertippan som lurade dig att skriva på kontraktet.
-
Du har i alla fall brutit upp avtalet, inte sant Esbjörn? Ebba är bara tvär och dum som inte fattar det.
- Jag ska hjälpa dig Esbjörn att få tillbaka huset. Allt ska bli bra ska du se.
o.s.v o.s.v fortsatt skitsnack.
Betänk vilken stress och press Esbjörn nu befinner sig i, påtryckningar från de som engagerar sig, förlöjligad av SVT och exponerad stort i media. Hur kan personerna runt honom ens tillåta att han blir exponerad på detta sätt? Varför håller de på så här? Det är i alla fall inte för Esbjörns bästa då han far rätt illa nu.
Att han är under stark press från M-gård, kvinnan han bor hos, som (i sin troligtvis egoistiska godhetsiver) kör mission "rädda Esbjörns ruckel som han inte brytt sig om på trettio år" skapar säkert stor förvirring för honom när han just har sålt det. Att han börjar yra om nedsågning av träd stärker intrycket att han inte är riktigt klar i huvudet, även arrogansen och hånfullheten kan vara ett tecken på kognitiva problem.
Om jag skulle hjälpa en äldre nära släkting som var skör, kognitivt sett, skulle jag som nummer ett absolut inte exponera denne i media.