2021-02-28, 21:41
Medlem
Tompa-123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsChow
Helt garanterat den killen Leah hade ihop det med förra avsnittet. Om det inte stämmer raderar jag mitt Flashback konto. Så säker är jag.

Man kunde se det på hur manusskrivarna slängt in hans något udda hans roll och vill knyta ihop säcken. Dök han inte också upp igen (oinbjuden) hemma hos Leah, nån kväll efter? Och sättet han spanade in Leah kvällen de träffades? Han passar profilen.

Jo exakt. Jag tror att det är det som kommer göra att Leah kommer flippa totalt. Kan knappt vänta tills nästa avsnitt så man får se..
Citera
2021-02-28, 21:45
Medlem
Bakaxels avatar
Jaha, så fick då Magnus sin Sara. Tycker båda är karaktärer som man sympatiserar med så naturligtvis vill man att det ska gå bra. Men gissar på att Sara kommer flytta upp igen, tveksamt om hon pallar trycket hon har ju inte direkt samma bakgrund som de andra.

Hur som helst, trovärdig serie som sätter fingret på friktionen mellan dagens Malmö och polisen. Delar av polisen vill förstå buset, buset vill inte förstå polisen. Alla arrangemang i form av mötesplatser är krystade misslyckande försök.
Citera
2021-02-28, 22:02
Medlem
Kyssen i slutet var efterlängtad alltså.. skönt att sara börjar krackelera lite i kanterna. Frågan hur det går med lebborna och leah. han som spelar jesse gör det bra, hade bara sett han i pajsarrollen i eagles, kanske skånskan som gör det. Möjligt är att ruben är våldtäktsman, 100 på att det är en etnisk svensk iaf.
Edit: "jesse"/per lasson är visst född i ystad och f.d. militärpolis så inte så konstigt att han är mer övertygande än nånsin.
Senast redigerad av sweintoo 2021-02-28 kl. 22:14.
Citera
2021-03-01, 00:11
Medlem
MrsChows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa-123
Jo exakt. Jag tror att det är det som kommer göra att Leah kommer flippa totalt. Kan knappt vänta tills nästa avsnitt så man får se..

Ja hon når snart sin breaking point där hon tappar det helt, väljer att ”säga upp sig/sluta som polis”, innan hon kommer tillbaks mot slutet och inser att hon inte kan ge upp hoppet om att göra livet åtminstone lite bättre för invånarna i Malmö, och väljer att forsätta som polis. Alternativt chef när Jesse är avskedad/uppsagd för att ha begått tjänstefel (kollat upp sin dotters pojkvän i polisregistret)
Citera
2021-03-01, 00:16
Medlem
MrsChows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakaxel
Jaha, så fick då Magnus sin Sara. Tycker båda är karaktärer som man sympatiserar med så naturligtvis vill man att det ska gå bra. Men gissar på att Sara kommer flytta upp igen, tveksamt om hon pallar trycket hon har ju inte direkt samma bakgrund som de andra.

Hur som helst, trovärdig serie som sätter fingret på friktionen mellan dagens Malmö och polisen. Delar av polisen vill förstå buset, buset vill inte förstå polisen. Alla arrangemang i form av mötesplatser är krystade misslyckande försök.

Tycker faktiskt varken Magnus eller Sara är särskilt likeable. Det är något med båda deras rollkaraktärer som stör mig... Samma med Jesse. Leah är den enda jag har fastnat för som karaktär och genuint hoppas det går bra för. Känns som manusskrivarna har satsat mycket på att visa serien från hennes perspektiv/få tittarna att ”root for her.”
Citera
2021-03-01, 01:53
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Nu är det bara en tidsfråga innan Leah och Jesse finner varandra. Den biten känns ganska uppenbar just nu.
Citera
2021-03-01, 04:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa-123
Vem tror ni är våldtäktsmannen? Antingen Saras norrländska kille eller den killen som Leah hade ihop det med förra avsnittet är mina gissningar.

En vit man, förmodligen med högersympatier. Det måste ju jämna ut sig ju, de kan ju inte bara visa kriminella invandrare. Det finns ju andra program för det, typ "efterlyst".

Rolig tårta det bjöds på förresten: Polisen 1 - AFA 0.
Citera
2021-03-01, 04:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Apropå reaktionen på glåpord och annat skit:

Malmöpolis som jag talade med sa att Malmöpolisen inte accepterar glåpord. Om någon gör något sånt så "lägger" man honom eller tar honom till stationen. Däremot sväljer tydligen polisen på andra håll i Sverige oförskämdheter.

Stämmer detta eller är det skrävel?
Polisen i Sverige accepterar glåpord från blattar, men inte från vita.

Det är verkligheten.
Citera
2021-03-01, 07:12
Medlem
kitschis avatar
Citat:
Ja hon når snart sin breaking point där hon tappar det helt, väljer att ”säga upp sig/sluta som polis”, innan hon kommer tillbaks mot slutet och inser att hon inte kan ge upp hoppet om att göra livet åtminstone lite bättre för invånarna i Malmö, och väljer att forsätta som polis. Alternativt chef när Jesse är avskedad/uppsagd för att ha begått tjänstefel (kollat upp sin dotters pojkvän i polisregistret)

Nu var det faktiskt exfruns nya darling som han LÄT kolla upp. Han var smart och bad en kollega göra det under förevändning att han glömt sitt kort för inlogg. Hoppas han inte åker dit, men han har helt klart ”tappat det” när han gör så. Klantigt dessutom att fronta exet med tio år gamla uppgifter.
Citera
2021-03-01, 13:35
Medlem
Citat:
Hans frus nya kille inte dotterns.
Citera
2021-03-01, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kitschi
Nu var det faktiskt exfruns nya darling som han LÄT kolla upp. Han var smart och bad en kollega göra det under förevändning att han glömt sitt kort för inlogg. Hoppas han inte åker dit, men han har helt klart ”tappat det” när han gör så. Klantigt dessutom att fronta exet med tio år gamla uppgifter.

Citat:
Ursprungligen postat av nyfiken2018
Hans frus nya kille inte dotterns.

I ett tidigare avsnitt kollade han dock även upp just dottern Siris nya pojkvän.
Citera
2021-03-01, 15:33
Medlem
- Lutar nog att polisfruns nya sängkompis "Marko" blir nåt smygtafsande eller nåt skit ..
Sen den nya manliga färgade polisen i bakgrunden på mötena som börja synas allt mer i kameralinsen.
- Att Sara skulle köra en tungvals med Magnus var väl självskrivet men det kommer nog inte att hålla, hon flyttar hem till Norrland säkert. Jesse tappar fotfäste snart, men kommer nog tillbaka. Leah får nog en inre tjänst, smyflatan Dani harvar runt med olika partners och Faye blir sugen på Leah.

to be continued ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in