2021-02-28, 09:40
Medlem
Åh Jesse ❤️💔
Citera
2021-02-28, 12:34
Medlem
Jag är mest förvånad över att SVT ens sänder denna serie då det visar verkligheten och oftast brukar ju SVT vara skeptiska med hur verkligheten ser ut.

Denna avsnitt var ett bra exempel på att hur en polis som Leah (Gizem Erdogan) tycker att man inte borde vara så hårda som utsatts invandrare.
Citera
2021-02-28, 13:22
Medlem
Vad skulle visitationszoner i Malmö ha för mening? Problemen i Malmö är inte avgränsade på det sättet. Jo, detta avsnitts polisiära inslag var fiktivt.
Men det belyser ändå läget i Malmö bra.
Bor man i övriga landsorten som ännu inte drabbats så hårt av den förda invandringspolitiken kan det nog vara lätt att ta till sig MSM överlästande rapportering. Denna serie kan kanske få dem att förstå lite bättre.

Som jag förstår av den yngre riktiga polisen i Malmö, så gör de vad de kan för att lämna stan när det är dags att skaffa barn. De vet hur Malmö ser ut i verkligheten och tycker inte det är en miljö för deras barn att växa upp i.

Man kan ha sympati för en del av Leahs synpunkter, men just stenkastning mm är en del av det grundläggande problemet som skapats av den huvudlösa invandringspolitiken. Sas ett kvitto på att det skulle kunna behövas även om det knappast förändrar i sak.

Mycket trassligt privatliv i detta avsnittet och även den stabile chefen Jesse tappar det.
Också Sara förstås, hon dumpar den norrländske fjånen till pojkvän och rusar i famnen på den skånske hårde men känslosamme polisen Mange.

Dessutom kan svensk polis visitera och beslagta grejer utan direkt brottsmisstanke, det finns gummiregler som kan användas om de vill.
https://timbro.se/smedjan/visitation...-ar-redan-har/
Senast redigerad av nbsp 2021-02-28 kl. 13:28.
Citera
2021-02-28, 13:48
Medlem
FedupFlorences avatar
Att poliser orkar. Och att ha kollegor som "Leah" är vår framtid och hon är idag ritningen av den adekvate i kår och samhälle.

Och den iranska polischefen är redan frekvent sedd inom sjukvården men har verkligen polisen accepterat ett undermåligt språk till förmån för...?
Senast redigerad av FedupFlorence 2021-02-28 kl. 14:05.
Citera
2021-02-28, 14:52
Medlem
De får med det mesta i den här serien, man noterar hur de även fick in bögar och pedofili på ett hörn. Den unge mopedterroristen trodde att Jesse var bög när han försökte vara snäll och trevlig.
Citera
2021-02-28, 15:29
Medlem
Tompa-123s avatar
Vem tror ni är våldtäktsmannen? Antingen Saras norrländska kille eller den killen som Leah hade ihop det med förra avsnittet är mina gissningar.
Citera
2021-02-28, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Vad ni mytomaner aldrig verkar fatta här på flashback är att det finns en inläggshistorik som alla kan läsa. Aldrig i livet att du är polis så sluta ljug din patetiska nolla.

finns många anställda inom Polismyndigheten men är inte poliser.
Viss inblick fås ju då.
Serien visat på ett bra sätt vad poliserna egentligen möter på sina uppdrag, är man en laglydig medborgare så är det denna typ av poliser man ser o möter dagligen ute på sta´n..
Ibland blir jag förvånad över deras stora tålamod, när de här bajsungarna skriker och försöker hävda sig genom grov provokation, fula ord och så stenkastning osv.
En erfaren polis blir inte provocerad av såna skräpbeteenden.
De som vill att poliser ska bete sig som trash tillbaka är så klart själva lättkränkta stackare.
Saras våldsamhet mot demostranten vill belysa hur oerfarna poliser kan förlora kontrollen.
Att kränka och uppträda som trash mot poliser borde straffas hårt.
Senast redigerad av moshes 2021-02-28 kl. 17:03.
Citera
2021-02-28, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa-123
Vem tror ni är våldtäktsmannen? Antingen Saras norrländska kille eller den killen som Leah hade ihop det med förra avsnittet är mina gissningar.
våldtäktsmän brukar spana på sitt offer innan och Leas strykarkatt satt och spanade, så kan ju vara han.. konstigt om den tillresta Umeåbon vågar våldta i en okänd stad-Umeås Hagaman på besök i Malmö liksom...
dags att Lea skaffar en trygg o mogen karl, typ Jesse- och då får hon fullt upp med Jesses stackars
ungar, hon var ju van att ta hand om sin morfar
bonusbarnen blir en perfekt utmaning för henne.
Senast redigerad av moshes 2021-02-28 kl. 17:31.
Citera
2021-02-28, 19:34
Medlem
är det inte antiliberalt att främsta kärleksparet är vita cispersoner

fyfan vad komplicerat att vara farsa till en slampa, men han var gift med en
Citera
2021-02-28, 20:21
Medlem
MrsChows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa-123

Helt garanterat den killen Leah hade ihop det med förra avsnittet. Om det inte stämmer raderar jag mitt Flashback konto. Så säker är jag.

Man kunde se det på hur manusskrivarna slängt in hans något udda hans roll och vill knyta ihop säcken. Dök han inte också upp igen (oinbjuden) hemma hos Leah, nån kväll efter? Och sättet han spanade in Leah kvällen de träffades? Han passar profilen.
Senast redigerad av MrsChow 2021-02-28 kl. 20:29.
Citera
2021-02-28, 20:59
Medlem
Isnatts avatar
En liten miss är efter demonstrationen sitter Sara och läser kommentarer till klippet där hon batongar en demonstrant.
En av kommentarerna är 'SKJUT HENNE!' och är gjord för 12 månader sen, på dom andra kommentarerna står det 'för 7 minuter sedan' eller 'för 14 minuter sedan'
Citera
2021-02-28, 21:00
Medlem
Ken Drydens avatar
Apropå reaktionen på glåpord och annat skit:

Malmöpolis som jag talade med sa att Malmöpolisen inte accepterar glåpord. Om någon gör något sånt så "lägger" man honom eller tar honom till stationen. Däremot sväljer tydligen polisen på andra håll i Sverige oförskämdheter.

Stämmer detta eller är det skrävel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in