2021-02-28, 23:35
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Han säger också att hon var tvungen att peka var han skulle skriva under.
Nej han säger: skriv där, inte att hon var tvungen
2021-02-28, 23:35
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Jag har heller inte påstått att Esbjörn är dement.

Jag reagerade på trngws där hen skriver att Esbjörn haft en diagnos i tio år kallad "demens".
Vad är det för diagnos som Esbjörn skulle ha berättat om? Rimligtvis borde diagnosen någon typ av hjärnskador eftersom hen skriver "demens".

Det har jag aldrig påstått, det är Esbjörn och hans ombud som påstår det, och det framgår i klartext i mitt inlägg.

Inte heller du förstår enkel svenska, konstaterar jag. Eller är du också en av dem som gör dig själv rejält korkad för att vinna poäng på rena lögner?
2021-02-28, 23:36
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Hur kan det vara till Ebbas fördel att vilja associeras med åldringsrånare och att valsa runt i rikspressen som en empatilös människa utan moralisk resning? Det stänker nog lite skit där också...

Ibland är det inte rätt att ha rätt till varje pris! Det kommer Ebba att få lära sig och priset blir nog högt för henne själv och KD.

För Löfven verkar det ju inte vara några som helst bekymmer att ha varit ansvarig för en Corona-hanterings strategi som tagit 10 000 åldringars liv i Sverige.

Detta slår ju Ebbas fastighetsköp inte med hästlängder utan med sjumila-avstånd.
2021-02-28, 23:36
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Nej. Nu ljuger du ju,

Han säger att han sålde det som en skogstomt. Och att det ska va en skogstomt. Och att han därför ångrade att han sålde när röjningen började.

Såhär frågar dom i Tv4.

Reporter "Varför ändrar du dig? Vad var det som fick dig att ändra dig?":

Lång tystnad från Esbjörn.

"Ja men det var ju hur hon satte igång och hantera tomten.

Reportern: "Så det var när Ebba gick på träden, det var då du....

Esbjörn: "Jaa visst....varför ska man ta ner stora träd?"

https://www.tv4.se/artikel/3v7X0UpdipGQ6k15RD3Nni/marcus-daerfoer-aendrade-sig-esbjoern-om-affaeren-med-ebba-busch

1.50 in.

Det har alltså ingenting med TIDPUNKTEN att göra. Utan HANDLINGEN. Och det är hans egna jävla ord.

Är det en skogstomt? Då är ju Ebba precis så klandervärd som den mannen jag känner till som köpte skogsfastigheter i Norrland av äldre människor och alltid avslutade sina affärer i rätten.

Ebba är så etisk klandervärd att jag förstår inte hur hon ens står ut med sig själv.
2021-02-28, 23:38
Medlem
Citat:
Är det en skogstomt? Då är ju Ebba precis så klandervärd som den mannen jag känner till som köpte skogsfastigheter i Norrland av äldre människor och alltid avslutade sina affärer i rätten.

Ebba är så etisk klandervärd att jag förstår inte hur hon ens står ut med sig själv.

Spelar det någon roll?

Du sa en sak, jag visade på att du hade fel.

Erkänn då istället att du antingen hade fel eller inte är läs/språkkunnig eller att du drivs av något annat än att titta på faktisk fakta.
Medlem
Ebba ångrar ingenting och väljer att dra sina 2 små barn. Vad håller hon på med!?
Medlem
ToorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Menar du att äldre ska få härja fritt och få frikort för att de är äldre?

Låter orimligt.

På vilket sätt har 81-åringen "härjat fritt" menar du?

Hur som helst har och kommer Ebba-Lebba och KD att förlora på detta. Men de kunde hon inte räkna ut själv
2021-02-28, 23:39
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Nej han säger: skriv där, inte att hon var tvungen
Varför gjorde hon det, tror du?
2021-02-28, 23:40
Medlem
trngws avatar
Citat:

Att du har så dåligt förstånd har inget med Ebba att göra. Men med så dåligt förstånd är det förståeligt att du inte kan förstå det heller. Så du är förlåten. Men du kanske åtminstone kan förstå då att du borde låta bli att öppna munnen...

Tidigare har alla Ebba-hatare i tråden kategoriskt hävdat att detta är en sjötomt. Men nu är det alltså en skogstomt.

Vore intressant att veta vad alla Ebba-hatare anser att tomten är värd som skogstomt om Ebba och Esbjörn ingår avtal om att den skall förbli det och hon inte får ta ner några träd. För det var ju ett enormt värde i att det var just en sjötomt. Så frågan är då om inte Esbjörn borde betala Ebba för att hon tar över tomten, om hon bara lovar att inte såga ner några träd. Det tarvar en förklaring må jag säga.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker
Vad håller hon på med!?

Vanlig psyksjuk politiker.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag vet inget om Binninge, jag struntar i vad han gjorde för 15 år sedan, men hittills har han skött ärendet bra, med hjälp av media som granskat Ebbas trovärdighet. Nu kan i iallafall inte Ebba snacka sig till en seger med bara trovärdighet i bagaget.

Ebba Busch måste ha rättsliga grunder och bevis som styrker hennes talan i domstol. Frågan är om det är rätts sorts talan, eller om Ebba kan ändra sin talan.

Sen krävs det djupa kunskaper om kontraktsläran och hävning, och där har Esbjörn gjort bra ifrån sig när ha framfört att han sagt upp (hävt) avtalet med Ebba, utan påverkan av utomstående. Då faller Ebba och Aftonbladets skvaller om att Esbjörns vilja kapats av andra hans omgivning. Nu vet vi att Esbjörn själv verkligen inte vill sälja. Frågan om det var ett väsentligt skäl till hävning av avtalet, är avgörande för eventuellt skadestånd till Ebba.

Hävning från Esbjörn sker i belysning av att han accepterar Ebbas erbjudande som gavs i form av en utfästelse på Facebook. Ebba framför att hon är villig att avstå från köpet, i ett anbud han ger accept på i både ord och med konkludent handlande.

Jag är väldigt orolig för detta med minnesproblematiken. Det verkar drabba flera som engagerar sig i denna fastighetsaffär, kan det bero på bly i brunnsvattnet eller någon överkänslighet? Det har även förekommit spekulationer om självförvållad selektiv minnesproblematik. Jag tror mest på det senaste faktiskt.

För när det handlar om Ebba Busch så är Binninge okänd men i tråden om Anders Borgs striptease så var han snarare ökänd.

Citat:
Binninge hakar alltid på utan urskiljning när någon klagar på något som de drabbats av från myndighet eller domstolar. Med vänner som Binninge kommer de garanterat sluta illa för huvudpersonerna i detta drama. Typ, som för T*ne O*ppestam som snålade i skarpt läge då hon inte ville betala för ett riktigt försvar i domstol.

Det är bara att googla på så framgår det att Binninge har själv varit utsatt för en grov orättvisa i domstol, för länge sedan, som medfört att han slår vilt omkring sig, och ser orätt där det inte finns.

Polisbefälet kan ha tagit upp en muntlig anmälan från en person som var närvarande under festen, och det kan vara anonymt då flera av gärningarna är under allmänt åtal. Annars så är mediabevakningen och Anders Borgs ursäkt på Facebook tillräckligt för att påbörja en polisutredning, då detta är brottmål under allmänt åtal.

Att ge sig på polisen, och dessutom en enskild polisman, när det handlar om att utreda brott, är ett nytt lågvattenmärke i Sverige. För sen när är det legio att polisen inte utreder brott?

Så det finns många barfojajurister, som bökar runt i olika saker i konungariket Sverige.

Sen helt plötsligt kom minnet tillbaka om RO gänget där, Binninge ingår, även i Ebba-tråden.
Citat:
Jag vet inte om aversionen. KD är stort kring Uppsala. Ismo Salmi är KD potiker, asyladvokat och tillhör RO gänget. Hans boende är Ebbas våta dröm. De vill ju alla bo ståndsmässigt med sjötomt. Om man blandar in politik i jävsfrågan blir det omöjligt att ha en rättegång med Ebba Busch i Uppsala, för någon sida kommer ju bli missnöjd.

Det är inte vanligt att ett ombud avvisas, men det kan hända om denne anses oskicklig men vi har inga formella krav på ombud som examen i Sverige.

12 kap Rättegångsbalken

2 § Såsom ombud får inte brukas annan än den som rätten med hänsyn till redbarhet, insikter och tidigare verksamhet finner lämplig att vara ombud i målet. Ombudet skall behärska svenska språket.

Ombud skall ha hemvist i Sverige, i en annan stat inom Europeiska ekonomiska samarbetsområdet eller i Schweiz; dock får även annan brukas såsom ombud, om rätten med hänsyn till omständigheterna finner det lämpligen kunna ske.

Ej må den vara ombud, som är underårig eller i konkurstillstånd eller som har förvaltare enligt 11 kap. 7 § föräldrabalken. Lag (2001:57).
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Spelar det någon roll?

Du sa en sak, jag visade på att du hade fel.

Erkänn då istället att du antingen hade fel eller inte är läs/språkkunnig eller att du drivs av något annat än att titta på faktisk fakta.

Detta handlar inte om juridik utan om heder.

Ebba förlorar all sin heder om hon driver igenom den här affären. Det spelar ingen roll om hon har juridiskt rätt att lura Esbjorn. Ebba sitter i alla fall med svarte petter när det är över.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in