2021-02-28, 23:00
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Det känns fult av dig att lägga skulden på Esbjörn som har fallit offer för Ebbas rovgiriga och empatilösa agerande.
Esbjörn är den svagare och utnyttjade parten i den här affären. Ebba den klandervärda.

Till skillnad från dig så förtalar inte jag Esbjörn som en svag person, istället framhåller jag allt det positiva och starka som han psykolog uttalar om Esbjörn, och givet det ställer jag en enkel fråga. Du gillade inte detta, förstår jag.

Esbjörn är en fullt orienterad man med god koncentration och helt utan associations- eller tankestörningar samt med god formell och social kontakt och han har inga uppmärksamhets- eller impulsproblem och han arbetar koncentrerat och fokuserat.

Det är vad hans psykolog säger om honom.

Det råder heller ingen tvekan om att han, enligt egen utsago, förstår problematiken med svagt ljus, dålig läsbarhet osv. så varför gjorde han inte något åt saken? Han är ju utan tvekan en bestämd herre som inte är rädd för att säga emot Ebba.
2021-02-28, 23:01
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Annars kunde han ju tänt den elektriska belysningen som finns i huset ...
Eller satt sig vid ett fönster, det är ändå rätt ljust i augusti ...
Eller också kunde Ebba eller hennes väninna ha tänt den mytomspunna elektriska belysningen? Vill man inte vara en gammal man behjälplig?
2021-02-28, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
För att han vann budgivningen men hoppade av?
fast om han vann budgivningen och hoppade av, då får man ju börja om budgivningen om det bara var ni två som budade..du var ju inte tvungen att stå vid vid ditt bud om andra parten inte är intresserad längre.,
2021-02-28, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Du är ju helknäpp Det finns ju ingen anledning att fråga om något som du säger redan står i tråden.

Edit.
Jag ska vara snäll och svara dig. Esbjörn ansåg att han hade rätt att bryta avtalet. Vad han menar med det vet jag inte. Jag håller inte med honom. Jag tänker att han kanske kan få avtalet ogiltigförklarat. Det verkar vara det hans ombud siktar på och förmodligen är det detta som Esbjörn syftar på när han säger "bryta avtalet".

Så intervjun I TV4 stärker bilden av att Esbjörn inte är riktigt klar i huvudet. Han förmår inte hålla isär begreppen.

Nej, det pekar på att Esbjörn är en tjurig gubbe. Inget annat.
2021-02-28, 23:04
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Till skillnad från dig så förtalar inte jag Esbjörn som en svag person, istället framhåller jag allt det positiva och starka som han psykolog uttalar om Esbjörn, och givet det ställer jag en enkel fråga. Du gillade inte detta, förstår jag.

Esbjörn är en fullt orienterad man med god koncentration och helt utan associations- eller tankestörningar samt med god formell och social kontakt och han har inga uppmärksamhets- eller impulsproblem och han arbetar koncentrerat och fokuserat.

Det råder heller ingen tvekan om att han, enligt egen utsago, förstår problematiken med svagt ljus, dålig läsbarhet osv. så varför gjorde han inte något åt saken? Han är ju utan tvekan en bestämd herre som inte är rädd för att säga emot Ebba.

Esbjörn säger att han kände sig pressad av Ebba att skriva på och att han ångrade sig direkt. Esbjörn var närvarade, vilket inte din psykolog var. Då lyssnar jag hellre på Esbjörn.

Varför försvarar du Ebba som försöker lura till sig en fastighet på grovt omoraliska grunder? Du måste väl hålla med om att Ebba är klandervärd?
2021-02-28, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Du tror inte att Binninge kan avvisas på grund av jäv? Han kan ju ha en rätt stark aversion mot Ebba sedan tiden i KD.

Jag vet inte om aversionen. KD är stort kring Uppsala. Ismo Salmi är KD potiker, asyladvokat och tillhör RO gänget. Hans boende är Ebbas våta dröm. De vill ju alla bo ståndsmässigt med sjötomt. Om man blandar in politik i jävsfrågan blir det omöjligt att ha en rättegång med Ebba Busch i Uppsala, för någon sida kommer ju bli missnöjd.

Det är inte vanligt att ett ombud avvisas, men det kan hända om denne anses oskicklig men vi har inga formella krav på ombud som examen i Sverige.

12 kap Rättegångsbalken

2 § Såsom ombud får inte brukas annan än den som rätten med hänsyn till redbarhet, insikter och tidigare verksamhet finner lämplig att vara ombud i målet. Ombudet skall behärska svenska språket.

Ombud skall ha hemvist i Sverige, i en annan stat inom Europeiska ekonomiska samarbetsområdet eller i Schweiz; dock får även annan brukas såsom ombud, om rätten med hänsyn till omständigheterna finner det lämpligen kunna ske.

Ej må den vara ombud, som är underårig eller i konkurstillstånd eller som har förvaltare enligt 11 kap. 7 § föräldrabalken. Lag (2001:57).
2021-02-28, 23:05
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Det var nog ett av de mest märkliga, för att inte säga imbecilla, argument jag hört i denna tråden.

Istället för att berätta för enbart Ebba, där han också kunde bett om sekretess, så berättade han istället för hela vida världen i expressen.

Är det att "hålla ett sjukdomstillstånd för sig själv" tycker du?

Om han medvetet väljer att hålla det för sig själv, då har han också beslutat att ta konsekvensen av det. Har han undertecknat avtalet medveten om sitt tillstånd och medvetet mörkat detta, då är det återigen bedrägeri om han senare hävdar det som orsak för hävning, eftersom han då vilselett Ebba. Man kan inte både ha kakan och äta upp den. Så enkelt är det.
Lite märkligt att du inte förstår att en person som är dement inte fungerar som den ska. Det ligger I diagnosens natur att den kognitiva funktionsnivån är nedsatt.

Är det fastslaget att Esbjörn har en demenssjukdom?
Senast redigerad av Sandkaka 2021-02-28 kl. 23:09.
2021-02-28, 23:07
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Du är ju helknäpp Det finns ju ingen anledning att fråga om något som du säger redan står i tråden.

Edit.
Jag ska vara snäll och svara dig. Esbjörn ansåg att han hade rätt att bryta avtalet. Vad han menar med det vet jag inte. Jag håller inte med honom. Jag tänker att han kanske kan få avtalet ogiltigförklarat. Det verkar vara det hans ombud siktar på och förmodligen är det detta som Esbjörn syftar på när han säger "bryta avtalet".

Så intervjun I TV4 stärker bilden av att Esbjörn inte är riktigt klar i huvudet. Han förmår inte hålla isär begreppen.

Esb och Binninge har olika agenda.
Esb ska ha huset kvar kosta vad det kosta vill ,han kunde tillomed tänka sig betala henne en slant.
Binninge vill ha avtalet ogiltlighetsförklarat .. nu från början var det enligt MPLs facebook
https://imgur.com/a/UkZAfhz
2021-02-28, 23:08
Medlem
ReedMes avatar
Citat:

Ebba har väl några psykologkompisar som har ställt fjärrdiagnos på honom också - men andra ord: tro kan man tydligen göra utanför kyrkan också.
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Esbjörn säger att han kände sig pressad av Ebba att skriva på och att han ångrade sig direkt. Esbjörn var närvarade, vilket inte din psykolog var. Då lyssnar jag hellre på Esbjörn.

Varför försvarar du Ebba som försöker lura till sig en fastighet på grovt omoraliska grunder? Du måste väl hålla med om att Ebba är klandervärd?

Det där säger du, det är dina ord, inte Esbjörns. I en intervju för TV4 ger Esbjörn sin syn på saken med sina egna ord. Han version sammanfaller i stort sett med Ebbas. Anledningen till att han ångrar köpet säger han handlar om att Ebba vill fälla sly som finns i mängder på tomten. Detta är väl ändå inte en saklig grund för att bryta en överenskommelse eller?
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:

Fint att du håller med om att Ebba inte har någon etik och moral!
Jag litar mer på Esbjörn än tredjehandskällor.
(Nu kan du använda copy paste igen.)
2021-02-28, 23:09
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Lite märkligt att du inte förstår att en person som är dement inte fungerar som den ska. Det ligger I diagnosens natur att den kognitiva funktionsnivån är nedsatt.

Nu finns det i och för sig papper, inlämnat av Binninge själv, som styrker att Esbjörn inte är dement. Men visst, fäkta på du.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in