2021-02-28, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Ingen hade frågat dig. Du saknar allt det som behövs för att ge råd.
Bar så du vet - affären var hundra procent juridiskt korrekt genomförd.
Vad är det för andra råd du skulle gett - att inte genomföra den korrekt?

Om affären hade varit korrekt genomförd hade Ebba haft lagfart.

Nu har hon ingen lagfart utan att kriga mot en åldring i domstol för att eventuellt uppnå en pyrrhusseger.

Till priset att hon är utskämd och skämt ut KD och det borgerliga blocket. Beröringsskräck ska inte underskattas om hon babblar på om att bli socialminister, eller något liknande där hennes maktutövande drabbar äldre och svaga.
2021-02-28, 11:49
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Det är inte så enkelt att bara kliva av en så pass stor affär. Om du tänker dig att det var du som köpt ett hus och planerar att flytta in i det, sedan när kontraktet väl är skrivet kommer den tidigare ägaren och ångrar sig. Skulle du utan tvekan då avstå från affären?

Sett ur Esbjörns intresse är Ebba en avsevärt bättre köpare än hans värdinna. Hade Esbjörn haft nedsatt kognitiv förmåga och stått under förvaltares tillsyn hade denne helt säkert ansett att Ebbas bud på 3,9 miljoner varit bättre än värdinnans på 2,5 miljoner.
Jag hade klivit tillbaka eftersom det skulle ha känts olustigt att flytta in i en fastighet mot säljarens vilja. Jag skulle verkligen inte ha trivts i den situationen.
2021-02-28, 11:49
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skittapicka

Dock har någon moderator som tog illa upp censurerat maniskt framåt morgontimmarna i morse..

Aj då, det var ju synd att man missade det.

Intressant att Monika Lullmaa Pernrot fått sin egen tråd också, det förtjänar hon.

Arbetat med barn som lärare, driver barnhem och försvarar pedofiler i RO. Läskig kombo.
2021-02-28, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absolut.rumsren
m.fl

Det är mycket tydligt att Esb och Binninges lilla följeskara har det målet, annars vet jag inte varför man återkommande uppger Esb åldersstatus.

Ska alla potentiella husköpare i framtiden fråga om säljarens ålder för att vid inspektionen behöva dra med sig en psykolog?

Ska vi ha en övre åldersgräns för myndighet?

Kanske kan vara något...när du beställer en besiktning av huset Köper du ett tillägg för besiktning av säljaren.
Sen är alla över 75 helt uträknade och skall ha en god man.
2021-02-28, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Om affären hade varit korrekt genomförd hade Ebba haft lagfart.

Nu har hon ingen lagfart utan att kriga mot en åldring i domstol för att eventuellt uppnå en pyrrhusseger.

Till priset att hon är utskämd och skämt ut KD och det borgerliga blocket. Beröringsskräck ska inte underskattas om hon babblar på om att bli socialminister, eller något liknande där hennes maktutövande drabbar äldre och svaga.
Nu har du glömt ta din sobril
Gå tillbaks till frukostbordet och ta ett djupt andetag och återkom till verkligheten sedan
2021-02-28, 11:53
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hmm, den var ju lika bra som när tungan slant för Maggan och sanningen kom fram att E*björn behövde en "förmyndare" och inte bara en "god man", hur definierade de att pingstvänner inte var kristna?

Fan, det här blir ju bara bättre och bättre!

Han skrev rakt ut att KD är sprungna ur pingströrelsen och är därför inte kristna.

Helt galet.
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolut.rumsren
m.fl

Det är mycket tydligt att Esb och Binninges lilla följeskara har det målet, annars vet jag inte varför man återkommande uppger Esb åldersstatus.

Ska alla potentiella husköpare i framtiden fråga om säljarens ålder för att vid inspektionen behöva dra med sig en psykolog?

Ska vi ha en övre åldersgräns för myndighet?
Det är ju häpnadsväckande hur ni har kunnat missa att kognitionen blir sämre hos äldre människor.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Kanske en tjänst på socialkontoret i Uppsala. Hon bränner sin politiska karriär och sitt parti samtidigt. Hoppar av skutan och låter kollegorna sjunka.

För att få jobb på socialkontor måste man ha examen, socionom kallas det. Utan examen och yrke, inget jobb av det slaget på den öppna marknaden. Hon får förlita sig på nepotism inom näringslivet eller de kontakter hon skaffat sig inom politiken.

Innan Ebba blev politiker jobbade hon som fasadmålare. Hon kan kanske städa på hotel och bädda sängar likt Måna?
2021-02-28, 11:55
Medlem
johnthedickholmess avatar
Ok, nu har jag läst på om den här kvinnan som sätter i system att "få" ärva sina senila män som bor på hennes gård. Hon har alltså rekryterat den här skumma Binninge. Har Polisen granskat Margaretha Majkgård affärer? Hon verkar ju vara rätt lik den där Arboga kvinnan, Johanna Möller. Då stämmer det med mina aningar. Hela det här upplägget från början till slut kändes väldigt feminint. Jag älskar kvinnor så uppfatta mig inte fel. Men kvinnor har oftast ett annat angreppsätt än män. De gaddar ihop sig i grupper och skapar någon slags planerad smutskastning som ett led i sina planer på att få som de vill. Män går oftare i direkt konfrontation, pang bom. Så hela det här upplägget med gruppen på Facebook och hotet mot Ebba kändes som en kvinna låg bakom. Om ni förstår mig rätt. Män är ju i regel rätt dålig på försvar av skitsnack, så tur i oturen det blev Ebba hon hoppade på som förstår hur en kvinna kan angripa men också hur man försvarar sig mot den typen av påhopp.
2021-02-28, 11:57
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hmm, den var ju lika bra som när tungan slant för Maggan och sanningen kom fram att E*björn behövde en "förmyndare" och inte bara en "god man", hur definierade de att pingstvänner inte var kristna?

Fan, det här blir ju bara bättre och bättre!

Exakt så här skrev han.

Citat:
KD är ju ingen representant för kristna i Sverige. Det är ett parti fött ur pingströrelsen som väldigt få kristna i Sverige tillhör.

Anders Lindberg
2021-02-28, 11:57
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Nja han var tidigare inom KD och hoppades klättra inom partiet.
Bom stopp & utkastad då han begått grovt sexbrott mot minderårig i beroendeställning.
Ja han ser ner på relativt unga tjejer, även misshandlat och stalkat sitt ex.
Fanns tidigare en artikel i KDs egen tidning om just detta, numera borttagen från nätet.
Kanske liiite hatisk och avundsjuka mot KD ledaren, det var ju dit upp inom KD han suktade efter och han anser sig dessutom oskyldigt dömd i HD.

Detta var en nyhet för mig! Johann Binninge är/var alltså kristdemokrat med politiska ambitioner. Då kanske han och Ebba känner varandra sedan KD-tiden? Det kan kanske vara en förklaring till att Ebba förtalar honom på sin facebooksida? Eller en del av förklaringen? Vad tror du?
2021-02-28, 11:58
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Hon måste mena Förvaltare. Förmyndare som juridiskt begrepp existerar inte i detta sammanhanget. Och vad grundar sig hennes åsikt på att han behöver en förvaltare? Han är inte dement eller lider av någon allvarligt kognitiv svikt. Vilka intressen har hon om att han ska ha förvaltare, och vem hade hon tänkt skulle ta rollen som förvaltare? Binninge kanske?

Nej, jag tror att hon faktiskt menade vad hon sa, E*björn behöver en "förmyndare", Maggan är lika gammal som E*björn och vet mycket väl vad en "förmyndare" fick göra enligt gammalt, vad det kallas nuförtiden bryr hon sig inte i, lilla Maggan vill mycket gärna se till att inte E*björn förskingrar hennes arv i förtid, därför ska han ha en "förmyndare".

Och det mörkar vår kära massmedia, fy satan vilka äckel de är.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in