2021-02-28, 10:14
Medlem
Ja, vem är det Fauzzi ser.
Lägg märke till att på presskonferensen den 10 juni 2020 sa man ingenting om Fauzzis vittnesmål så man verkar inte ha kopplat Fauzzis vittnesmål till SE.

" 5-10 m efter paret Palme gick en man
På gången fick Fauzzi intrycket att det var en äldre man
han hade på sig en blå jacka, i färg som ryggen på Stockholms delens telefonkatalog A-M
Jackan liknade Tensonjackor
Något märke såg dock inte Fauzzi.
Jackan räckte till lårets mitt på mannen
I övrigt reflekterade inte Fauzzi över hur mannen såg ut.
Fauzzis första tanke var att mannen var deras säkerhetsvakt
När Fauzzi passerat mannen, tänkte Fauzzi att mannen var för gammal för att vara säkerhetsvakt"

https://magasinetfilter.se/wp-content/uploads/2018/05/VITTNESF%C3%96RH%C3%96R-Nicola-Fauzzi.pdf
Citera
2021-02-28, 10:16
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Helt klart är ju att det har saknats vettiga alternativhypoteser här, men jag tror att du behöver vara mer utförlig om du skall ha någon chans att kunna konkurrera med SE-spåret. Har du t.ex. någon idé om hur man bäst skall beskriva gm:s utseende, och har du kanske också någon bra teori om vart han tog vägen efter att han hade skjutit Palme?

Jag tror LL landar i något slags "mediansignalement". Att mördaren sprang in i gränden är väl ganska utrett. Det finns en vittneskedja som dök upp tidigt i utredningen där GM kliver in i en flyktbil på snickarbacken och försvinner söderut på Birgerjarlsgatan.

När CP skulle sättas dit försvann denna kedja av vittnen.

SE-spåret har ju ingen mätbar substans enligt mig. Jag försöker hålla mig till fakta och överlåta fantiserandet till SEkten.
Citera
2021-02-28, 10:41
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Vet vi vem fotografen är? Det är ändå en ganska tydlig illustration att det inte räcker att jämka ihop ett signalement för att identifiera en person. SEkten blandar tyvärr ofta ihop detta.

Ja, sannolikt Torsten Kviberg.
Ska se om jag hittar igen det, men det finns ett foto på honom med kamera runt halsen.
Citera
2021-02-28, 10:45
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Att TP har manipulerat Gahn att ändra tiden 30 år senare ger jag inte mycket för. I sitt första förhör kopplar hon sin ankomst till SEs ankomst till Skandia. Hon vet när hon börjar och vet också att SE kom i anslutning till det.

Till och med TP visste att 21.05 skulle kritiseras i hans tidslinje så det klickslaget "förärades" med "Ca". Det bör noteras att detta är det enda klockslaget i hela listan som är "Ca". TP vet att han är lite ute på hal is här.

Edit: Gick inte väktarna ut på rond 21.00? Då blir ju TPs tid "Ca 21.05" ännu konstigare då båda väktarna inte ens befann sig i receptionen samtidigt då.
Edit 2: Tog bort en mening då jag tror det var fel väktare.

Ja, dessa uppgifter är klart osäkra, men de har ju använts flitigt av TP tillsammans med påstående "ute och druckit middag" samt en möjlighet att ha fått syn på paret Palme vid Grand.
Citera
2021-02-28, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobrow
Jag är innerligt trött på alla fladdrande rockar, halsdukar, bögslungor mm. Att diskutera mordplatsen/händelsen idag känns lönlöst. Vi hittar på. Fabulerar. Vi tolkar vittnesmål till fördel/nackdel. Att SE var på plats är väl dock klart. Jag tror att SE kan vara gärningsmannen. Det är en rimlig slutsats. Men att skjuta en människa impulsivt och kallblodigt efter en kort konversation? Även om några av oss blir stötta och förbannade. Att ta fram en revolver och skjuta två människor i ryggen? Inte knuffa, inte skrika och svära, utan mörda! Här råder tvivel. Jag tror ändå på SE. Men vilken fascinerande gåta detta är! Jag vill veta mer om kopplingen till vapenhandlaren. Tror att lösningen finns där.
NU har både jag och en del andra som varit skeptiska mot " dygnet runt hackandet " mot den gode SE fått ett kvitto på vad vi anade;

Ondsinnade personer har maniskt sökt backa upp Krister Peetersons, dvs statens, UTSAGOR betr. SE.s möjliga gärningsmannaskap. Precis allt blev fel. När meningen var locket På, så blir nu inriktningen; Fortsätt att utreda, de olika spår som aldrig seriöst följts upp.

Denna soppa är faen värre, än den beryktade Quickskandalen, där en inlåst psykpatient fick ta på sig åtta, aldrig utförda mord.
Citera
2021-02-28, 11:12
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Ja, dessa uppgifter är klart osäkra, men de har ju använts flitigt av TP tillsammans med påstående "ute och druckit middag" samt en möjlighet att ha fått syn på paret Palme vid Grand.

Det är som du säger inget stabilt bygge SE-spåret vilar på. Tydligen har polisen strax efter mordet fått ett anonymt tips från Mariehamn på Åland att SE var där på ett högerextremt tryckeri i sällskap med en handikappad flicka när han själv sa att han var i fjällen. Det ska komma att visa sig att detta tips helt saknar substans.

Polisen kontaktade då en före detta polis på Skandia som sammansatte ett väldigt märkligt PM om SE och skickade tillbaka der till polisen. När inget händer tipsas Proletären om detta PM och går lydigt in i PHs något paranoida föreställningsvärld. Det hela landar i några artiklar som utpekar SE som mördare.

Även detta intresse bleknar dock med tiden.

När TP börjar gräva i det hela så uppfattar han att Polisens intresse för SE och PHs PM från Skandia är två separata källor. Att PMet är ett beställningsjobb från polisen flyger över TPs huvud.

Utrustad med dessa två "separata" källor hittar TP artiklarna i Proletären som bygger på uppgifter som läckt ur PU. PHs PM spelar även här en stor roll för artiklarna. Nu har TP tre "oberoende" källor som pekar ut SE som lämplig GM.

På något obegripligt sätt dras KP med i dessa foliehattsteorier om SE som GM och börjar bete sig som en privatspanare på betald arbetstid.

När PU förhör personer i Mariehamn och stugägaren i Idre ~2017 står det fullständigt klart att SE var i Idre och inte i Mariehamn veckan efter mordet. Det finns inte heller några kopplingar till varken Stay behind eller EAP när det gäller SE.

Inget vittne pekar ut SE som gärningsman. Ingen koppling till mordvapen hittas. Motivbilden är obefintlig. Det längsta man kommer är att mördaren kan ha haft mörk rock, keps och någon hård liten väska som liknar en handledsväska, även om ingen sett någon rem.

Så både tipset som blev till tre separata källor i TP värld och de tre "separata" källorna tipset gav upphov till, var bara ett luftslott.

Trots detta sätts en påkostad Powerpointpresentation ihop och presenteras av KP mumlande hårt tittande i bordet, när han inte blundar och pratar samtidigt, SE som gärningsmannen 10 juni 2020.

Det är svårt att greppa hur det kunde gå så här snett?
Senast redigerad av ursprungligen 2021-02-28 kl. 11:47.
Citera
2021-02-28, 11:18
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det är många som beklagar sig över att man inte kan se att SE skulle ha haft någon särskild anledning att skjuta Palme, och samma med det här att ingen vet säkert hur han skall ha fått tag i ett vapen. Det kanske var för stort fokus de första trettio åren på just vapen och motiv, och det kan ha varit just det här som gjorde att det blev så svårt att klara upp brottet. Utgår man ifrån motiv så hamnar man ju på GW, en av de få jag känner till som skulle kunna ha ett starkt personligt motiv att lägga Palme "i framstupa läge" (efter Palmes agerande i Geijeraffären). Att GW tydligen har en .357 som inte verkar ha provskjutits gör inte saken sämre. Men problemet här är ju samma som med CP, CA, Sydafrika, VG och alla de andra. Det går helt enkelt inte att få honom till brottsplatsen.

Eftersom GM inte är identifierad, och enligt flera vittnesmål så stämmer klädsel dåligt med SE, så kan det alltså vara i princip vilken ca 30-45 årig normalbyggd man som helst med någon typ av motiv att skjuta LOP. De flesta normalbegåvade inser nog att GWP ligger ganska långt ner på misstänktalistan, trots motiv.
Citera
2021-02-28, 11:20
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Ja, vem är det Fauzzi ser.
Lägg märke till att på presskonferensen den 10 juni 2020 sa man ingenting om Fauzzis vittnesmål så man verkar inte ha kopplat Fauzzis vittnesmål till SE.

" 5-10 m efter paret Palme gick en man
På gången fick Fauzzi intrycket att det var en äldre man
han hade på sig en blå jacka, i färg som ryggen på Stockholms delens telefonkatalog A-M
Jackan liknade Tensonjackor
Något märke såg dock inte Fauzzi.
Jackan räckte till lårets mitt på mannen
I övrigt reflekterade inte Fauzzi över hur mannen såg ut.
Fauzzis första tanke var att mannen var deras säkerhetsvakt
När Fauzzi passerat mannen, tänkte Fauzzi att mannen var för gammal för att vara säkerhetsvakt"

https://magasinetfilter.se/wp-content/uploads/2018/05/VITTNESF%C3%96RH%C3%96R-Nicola-Fauzzi.pdf

Den här mannen som inte är SE försvinner ur berättelsen eller löser upp sig i tomma luften om han inte är GM. Då skjuter han OP och springer in i gränden.

Ingen har hört av sig till polisen och hävdat att han är den här mannen. Han borde varit ca 10 meter bakom LOP +-10 meter när skottet föll.
Citera
2021-02-28, 11:34
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Några saker stämmer onekligen bra på SE nämligen kompakt kropp kort hals ca 180 cm.
Smala tunna läppar kan nog sägas stämma hyfsat.
Notera också att hon efter fantombildens publicering påpekar att den man hon såg hade ett rundare ansikte än på bilden,
Också det stämmer väl rätt bra med SE?
Vit överläpp?Ja kanske.
Mörkhårig men inte på ett sydländskt sätt nej det stämmer bättre med CP liksom stirrande blick.
Sedan finns ju teorin om att han inte såg mördarens ansikte utan istället vittnet AB.
Jag vet inte vad man ska tro om det faktiskt,

En del av beskrivningen är så pass allmängiltig att den kan stämma in på väldigt många. T.ex stämmer kompakt kropp, kort hals ca 180cm lång, ganska bra även på ex.vis CP, liksom tunna smala läppar. ( mer tveksam till SE där).
https://images.app.goo.gl/AuvcUX9GoXzMvec2A

Vit överläpp är en märklig iakttagelse, kan möjligen beropå en nyligt bortrakad mustasch. Det där med mörk men inte på ett sydlänskt sätt känns verkligen inte som SE.

Att hon misstog AB för GM tror jag knappast, fet mörk mustasch (o skägg), och kastar sig in I Denorimas portprång. LP beskriver GM lunkandes bort på Tunnelgatan.
Citera
2021-02-28, 13:09
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren

Ja, uppgifterna är osäkra.

Det finns ingen som sett SE gå ut och dricka middag. Det finns ingen som sett SE vid Grand. Det finns ingen koppling till vapen.
Rykten och hittepå om vapen, Åland, EAP, Contras, Stay Behind, springtur till Riddargatan, vredes utbrott och avsnäst, försök till att komprimettera utredningen.

Allt är knutet till fantasier.
Det tycker jag är sorgligt.
Citera
2021-02-28, 14:25
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herakleios
Ja, uppgifterna är osäkra.

Det finns ingen som sett SE gå ut och dricka middag. Det finns ingen som sett SE vid Grand. Det finns ingen koppling till vapen.
Rykten och hittepå om vapen, Åland, EAP, Contras, Stay Behind, springtur till Riddargatan, vredes utbrott och avsnäst, försök till att komprimettera utredningen.

Allt är knutet till fantasier.
Det tycker jag är sorgligt.

Det är synd om SE och man skäms över hur han har blivit behandlad.

Du glömde dock att även det faktum att SEs fru är nära släkt med chefer på Bofors gör SE till den mest misstänkta Palmemördaren i hela utredningen enligt SEktbibeln!

Man slår sig för pannan.

Edit: Enligt SEktbibeln blir man också extra mordisk om man som SE är född i Indien tydligen.
Senast redigerad av ursprungligen 2021-02-28 kl. 14:28.
Citera
2021-02-28, 14:58
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herakleios
Kan du ange när någon fällts för mord på svagare grund än vad KP angav på PK?

Seriöst nyfiken.

När?

Det finns vittnesmål om en mörkklädd person på Bohemia strax efter mordet och springande man på Döbelnsgatan som lätt nås skymt från vittnet YN efter trappkrönet. En annan tänkbar flyktväg är längs Malmskillnadsgatan och trappan ned till Kungsgatan.

Inte ens polisen har vågat gått all in på att YN sett mördaren. Det finns någon som gjort en analys av det hela och kommit fram till att mannen YN mötte på gatan är 2 min för sen.

Det hela är mycket svagt. Jag har svårt att tro att någon tidigare ostraffad har dömts på lösare boliner för mord i Sverige. SE är tidigare ostraffad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in