2021-02-28, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
"Jag har kontaktat ägaren via bekanta med min initiala förfrågan om att köpa tomten."
Från hennes facebook. Det är verkligen direkt från källan.

Hon hade chansen att där och skriva, att många velat köpa, det var känt att ägaren ville sälja osv.
Nejda. BARA "Jag har kontaktat ägaren via bekanta med min initiala förfrågan om att köpa tomten."
https://www.facebook.com/buschebba/posts/3646433112042744/

Så allt nu i efterhand är 100% fejk. Hon kan spela via media :-)

Det har framkommit flertalet gånger, och länkats till olika källor att huset har varit till försäljning. Du får söka själv. Sen att du bara väljer att fokusera på en mening som styrker din tes får stå för dig och din partiska uppfattning.
2021-02-28, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Nu går du in i Ebba Buschs honungsfälla. Med ett primitivt tänk. Man behöver inte göra enkla saker komplicerade.

Om Ebba Busch hade frågat mig om råd hade jag talat om för henne att det viktigaste är att genomföra affären korrekt genom att se till att en större oberoende mäklare på orten anlitades av säljaren. Jag hade sagt till henne att använda sin övertalningsförmåga till att övertyga Esbjörn om att det är det enda rätta, och att hon sockrar erbjudandet med att hon står för den utgiften om han är så snål som hon påstår.

Som politiker hade jag påmint henne om vikten av transparens, och gett en en läxa i konsekvenstänk.

Politiker, jurister, mäklare och andra personer inom yrket med vett ser alltid till att köpa på öppna marknaden. Ett alternativ är att ta skydd bakom en advokat med det ansvar denne har om god advokatsed.

Om fastighetsaffären rör en grannfastighet, eller där man bor, är det grundläggande att man skiter inte där man äter. Enkla råd som skulle gjort Ebba Busch till lycklig ägare av Esbjörns fastighet i det fal han verkligen ville sälja. Med risk att köpeskillingen hade blivit avsevärt högre.
Ingen hade frågat dig. Du saknar allt det som behövs för att ge råd.
Bar så du vet - affären var hundra procent juridiskt korrekt genomförd.
Vad är det för andra råd du skulle gett - att inte genomföra den korrekt?
2021-02-28, 11:15
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Troligen ser hon en framtid som chef på nåt vårdbolag. Det vi ser här är en jobbansökan där hon visar arbetsgivare att hon inte låter empati och moral komma ivägen när det handlar om att klå pengar av en åldring.
Det är mycket meriterande i den branschen, det gäller att vara hård när man ska hantera anklagelser om vanvård.
Kanske en tjänst på socialkontoret i Uppsala. Hon bränner sin politiska karriär och sitt parti samtidigt. Hoppar av skutan och låter kollegorna sjunka.
2021-02-28, 11:16
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Ok, så kristna människor tycker att man ska dra gamla människor som ägnar sig inför rätta när man vill åt deras fastighet. Jag fattar. Tur att vi har humanism i världen också.
Varför skulle kristna ha problem med att avtalsrätten och andra lagar följs, oavsett vem som ingått dom? Är du kristen?
2021-02-28, 11:17
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Som kristen vore det både rätt och fel med hämnd, men Ebba har verkligen snurrat till det tillräckligt på egen hand.

Låt saken ha sin gång i domstolen först. Huset ska Esbjörn förstås få behålla, och partiledarjobbet blir en fråga för kongressen.

Är det inte Esbjörn som snurrat till så djävulusiskt mycket, så han till sist måste stå framför skranket?
Det är Esbjörn som är stämd inför tingsrätt för sitt ”brott”, ja avtalsbrott är ett brott.
Hur ska Esbjörn få behålla ett hus han inte äger, det är Ebbas hus sen ett halvår.
Han har redan sålt huset och det juridiska ägarskapet har redan övergått till henne.
Ja det pågår en tvist men den gäller inte själva ägandet av fastigheten, det gäller avtalsbrottet att inte slutföra sina åtaganden i ett ingånget avtal.
Han ska lösa sin belåning av pantbrevet där huset står som säkerhet och bestå köparen med ett undertecknat köpebrev, innan den deponerade köpeskillingen utbetalas till honom.
Förstår du nu att stämningen inte gäller själva fastigheten?

Vad kongressen beslutar är väl eran ensak och det får man väl se vad den säger.

Då är vi minst två ateister i tråden Tjelovek, som lyckats se affären för vad den är och skilja agnarna från vetet i sakfrågan.
2021-02-28, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
De gör de visst...
Men när jag fyller 75 ska börja råna banker och sedan hänvisa till dig att man minsann inte får dra gamla inför domstol.

När du blir 75 - är du senil - då kan vi istället ge ut ditt nummer till nån trevlig sälj-firma.
Så kan du bli dagligt pådyvlad diverse abonnemang och skit.
2021-02-28, 11:20
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Det här ombudet Binninge? Vd är det för kille? Någon som har lust att repetera, kom nyss in i tråden. Och den här andra kvinnan som verkar ha haft något med arvet av tomten att göra?

Det finns säkert de som har mer information om dem än jag. Men vad jag tagit del av så har denna värdinna ett slags konferensanläggning där hon låter äldre herrar hyra rum och få mat. Hon har kommit över stor förmögenhet genom att avlidne gäster ha testamenterat sina tillgångar till henne, något som hon först har förnekat.

Binninge är Esbjörns juridiska ombud i tvisten. Jag tror han har en juristexamen, men han är inte advokat, jag har inte sett någon i tråden ta fram uppgifter på att han har någon som helst erfarenhet av att delta i denna typ av civilrättslig mål. Den enda erfarenhet som framkommit mig veterligen är att han har stått åtalad i ett brottsmål och dessutom fälld.
2021-02-28, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
När du blir 75 - är du senil - då kan vi istället ge ut ditt nummer till nån trevlig sälj-firma.
Så kan du bli dagligt pådyvlad diverse abonnemang och skit.
Det är ju därför jag ska råna banker - för att ha råd med alla abonnemang...
Fattar du väl. Men jag kommer i alla fall slippa åtal - för jag är gammal och senil då.
2021-02-28, 11:22
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Niklas bor till vardags inne i Uppsala, men tillbringar givetvis även viss tid i huset, men han har införskaffat ett annat boende där han lever och bor med sina barn till vardags och borde rimligen vara folkbokförd där.

Källa på det!?
2021-02-28, 11:23
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Det finns säkert de som har mer information om dem än jag. Men vad jag tagit del av så har denna värdinna ett slags konferensanläggning där hon låter äldre herrar hyra rum och få mat. Hon har kommit över stor förmögenhet genom att avlidne gäster ha testamenterat sina tillgångar till henne, något som hon först har förnekat.

Binninge är Esbjörns juridiska ombud i tvisten. Jag tror han har en juristexamen, men han är inte advokat, jag har inte sett någon i tråden ta fram uppgifter på att han har någon som helst erfarenhet av att delta i denna typ av civilrättslig mål. Den enda erfarenhet som framkommit mig veterligen är att han har stått åtalad i ett brottsmål och dessutom fälld.

Ok, vad heter konferensanläggningen eller kör hon det svart? Vad heter hon?
2021-02-28, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaspuh
Det har framkommit flertalet gånger, och länkats till olika källor att huset har varit till försäljning. Du får söka själv. Sen att du bara väljer att fokusera på en mening som styrker din tes får stå för dig och din partiska uppfattning.

Du är bra bränd som inte inser att alla sådana rykten NU är uppförstorade xx antal gånger.
I efterhand passar det självklart bra att sprida sådana påståenden - att det var ju inte alls Ebba som initierade detta.... Det passar Ebba bättre att Esbjörn ville sälja, så självklart säger hon det NU.

DÅ... när det inte hade exploderat så pass mycket sa hon inte ett ord det - för det var inte med hennes tankar alls.
Det hon skrev då var nog betydligt mer nära sanningen.
HON kontaktade Esbjörn.

Sedan "varit till försäljning" är också luddigt.
För vad - att han nån gång över kopp sagt, "jomenvisst sörru, nog kan jag sälja om priset är det rätta".

Verkar isf inget som Ebba tänkte på, visste om ens - isf skulle hon nog skrivit det.
2021-02-28, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Som Binninge gjort. 🤔
Låter sin sjuka mor stå för firman, då han konkat sina egna firmor 6-7 gånger.

"Försvara sin sjuka mor" får en helt ny klang och betydelsen av uttrycket förvrids något.

Du får förlåta mig, men inte alla av svensk origin har förståelsen av alla gamla talesätt.
Ibland ändras även betydelserna av dessa.
Tror du på riktigt att du är smart nu?

I de flesta fåmansbolag har man familjemedlemmar i styrelsen, eftersom det kostar inget. Man följer reglerna om att ha en styrelse men som företagare finns de inte utrymme att betala styrelsearvoden till utomstående när det inte är nödvändigt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in