2021-02-28, 10:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Men var inte detta deras boende där de bodde tillsammans tidigare?
NU menar Niklas att det ska vara fritidshus?

Niklas bor till vardags inne i Uppsala, men tillbringar givetvis även viss tid i huset, men han har införskaffat ett annat boende där han lever och bor med sina barn till vardags och borde rimligen vara folkbokförd där.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Men var inte detta deras boende där de bodde tillsammans tidigare?
NU menar Niklas att det ska vara fritidshus?
Det är en av trådens största hittepåare som menar det.
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Med stor sannolikhet hade esbjörn krokar ute, och har nog haft under en tid. Det var nog känt på byggden. Jag gissar att Ebba fått höra detta via en bekant varvid hon bad samma bekant att kontakta esbjörn.
Det är ju rätt osannolikt att hon ringer upp en slumpmässig person som inte visat intresse av att sälja och erbjuder sig att köpa ett hus som således inte är till salu.

Marielubd är ett litet ställe det bor ca 300 pers där och alla känner alla nästan eller vet om vem personen är.
Spöktomten, ja det har ryktats om att det spökar där kanske för att barnen inte ska gå dit.
Oavsett så har många sett detta förfalla i många år.
2021-02-28, 10:08
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dinjo
Jag har inte orkat läsa allt. Någon har säkert svar på ett par frågor.
Hur har Ebba fått reda på att huset var till salu? Det kanske var så att hon "hittade" huset och tog reda på ägaren och frågade om hon fick köpa. Såg ett klipp på TV4 när Esbjörn sa att "hon tjatade", på frågan om varför han sålde. Om jag har förstått rätt så har fastigheten har aldrig varit ute på marknaden till försäljning. Dock har mäklare hjälpt till med att utforma kontraktet.
Hoppas att någon i tråden har svaren

Fastigheten har varit till salu i många år redan, men inte på öppen marknad.
Esbjörn har velat sälja och kontaktat även Matz, Esbjörn har haft visningar och fått bud men inte nog höga.
Så det var känt i bygden och Ebba fick den vägen veta att det var till salu.
En bekant fick besöka kursgården och höra om han ville visa Ebba huset och få det sålt.
Det ville han.
2021-02-28, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyK
Hur uppför man sig då om man tror på en saga där en snubbe delade havet?

Jag har i ett tidigare inlägg redovisat en av de versioner som finns av de budord som hänvisas till av och till i tråden av kristna fanatiker.

Den version som finns under spoilern säger väl allt om de vanföreställningar som man måste bekänna sig till.

(FB) Ebba Busch i fastighetsbråk med Esbjörn, 81

2021-02-28, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Nu är det som det är, Ebba är en olämplig partiledare numera anser vi inom partiet.

Men juridiskt är det fortfarande öppet. Här tror jag att Ebba faller på att pappren inte var bevittnade.

En teknikalitet kan då tyckas. Men det är juridik. Känslomässigt så tycker man att Ebba borde lämna husköpet så fort 81-åringen ångrade sig. Men det förstår man att så funkar det inte.

Det finns handpenning och någon form av underskrift. Så det blir väldigt intressant juridiskt.

Jag ser att du har inlett din hämnd, ni har alltså funderat klart hur.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Vi måste hämnas på Ebba. Det måste gå att lura henne tillbaks på något sätt. Låt oss fundera
2021-02-28, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Härinne kallar Ebbas vänner hela soppan för ett köpeavtal. Att rätten skulle fästa nåt som helst avseende vid några kråkor på ett papper, nedkraffsade i desperation av Ebba, kraffs som var menade att binda Esbjörn vid ett orättfärdigt köpeavtal. Det tror nog ingen. Rätten måste ha bättre på fötterna än så för att gå till beslut.
Juridiskt är det ett vattentätt fall. Esbjörn kommer inte få behålla huset.
Svensk lag säger att just kråkor på papper är det som räknas. Inte barnsliga fantasier och önsketänkande.
2021-02-28, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Marielubd är ett litet ställe det bor ca 300 pers där och alla känner alla nästan eller vet om vem personen är.
Spöktomten, ja det har ryktats om att det spökar där kanske för att barnen inte ska gå dit.
Oavsett så har många sett detta förfalla i många år.
Barn ska nog inte gå dit för då riskerar dom att skada sig på Esbjörns tredubbla taggtråd. Både barn och djur kan göra sig riktigt illa.
2021-02-28, 10:21
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Att diskutera socialpolitik och äldres utsatthet lär ju inte gå för sig längre. Jag kan riktigt höra replikskiftet när vänstern hugger in på det dukade bordet.

Nej, jag är inte vänster, och jag tycker att det är tråkigt om KD sänker hela högerblocket.

Tänk om Ebba hade varit random invandrare som lurat Esbjörn? Skulle brösttonerna om att "Ali" faktiskt har rätt att lura av senila åldringar deras egendom i domstolen varit lika höga i tråden?

Blir Ebba extra varsamt behandlad bara för att hon har en maktposition?

Empatilöst och girig drar hon sig Ebba ens för att använda sina egna barn som slagträ i media.
2021-02-28, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Tack för bra genomgång av förutsättningarna för ett förtalsmål mot Ebba. Kan bara instämma i ett "Lycka till Johann Binninge!" 😁

Jag trodde du var bättre än så. Lagstiftningen ska gälla alla. Vad vi än tycker om folk, har de samma skydd i lagar. Om Ebba Busch kommer undan med detta grova förtal är hon ett gris mer värd än alla andra grisar. NÖFF.NÖFF.

Just I detta fall är förtalet allvarligare än de flesta fall, med tanke på den enorma spridningen.

Men det västa är att Ebba Busch inledde rättsliga åtgärder, mot Esbjörn då han var olydig. Ebba Busch hade en advokat beredd, som ingav en talan om bättre rätt i domstol. Trots pågående domstolstvist, använder nu Ebba Busch Facebook för att påverka opinionen inför en sak som ska avhandlas i domstol.

Ingen har hört talas om att en partiledare som har en rättslig tvist mot en åldrig, en privatperson om egendom, och som med berått mod kör ett parallellt race på sociala medier för att påverka opinionen. Extra allvarligt då hon anlitat ombud, som nu begränsas i sin yrkesutövning av Ebbas skitsnack och olika utsagor om de sanna sakomständigheterna. Det är en processförning utanför rättsväsendet, och utomrättsliga åtgärder en offentlig maktfilur inte ska ägna sig åt i en rättsstat. Ebbas retorik, med vårdslöshet i val av ord, och begrepp utanför sitt sammanhang är ett hot mot demokratin och ett undergrävande av rättsväsendet, eftersom hon efterfrågar mer makt än den hon har.

Ebba Busch har med framgång planterat sakomständigheter i Aftonbladet om ett ruckel, och om Esbjörns nära och kära som nu påverkar honom att inte sälja fastigheten till henne. Detta gör Ebba Busch för att undkomma en annan utfästelse på Facebook om att Esbjörn inte behöver sälja om han verkligen inte vill.

Ebbas följare på Facebook, är lättledda idioter som accepterar vad som helst för ett regimskifte. Arma Sverige och oss medborgare som ska bli gamla och beroende av detta pack.
Senast redigerad av Vresrosen 2021-02-28 kl. 10:26.
2021-02-28, 10:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag ser att du har inlett din hämnd, ni har alltså funderat klart hur.

Som kristen vore det både rätt och fel med hämnd, men Ebba har verkligen snurrat till det tillräckligt på egen hand.

Låt saken ha sin gång i domstolen först. Huset ska Esbjörn förstås få behålla, och partiledarjobbet blir en fråga för kongressen.
2021-02-28, 10:26
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ebba Busch har kopplat in advokat för att driva igenom affären.

– Hon tjatade och tjatade om att få köpa och jag kände mig pressad, berättar Esbjörn.
https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebba-buschs-hot-dra-esbjorn-83-till-domstol-hjartat-haller-pa-att-brista/

Att pressa gamla människor på det där viset måste väl ändå vara ett okristligt beteende och en styggelse.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in