Citat:
Ursprungligen postat av
Skittapicka
Det där arvodet kommer inte Johann Binninge se röken av. Det var 91 före mig i kö till Kronofogdemyndigheten i Örebro så gissar att en hel del delger kronkalle info om peddots gourmékost

Det är väl ordnat så att arvodet som Binninge drar in går till företaget Juridikkonsulterna, där Binninge varken är delägare eller anställd ...
Det har ju aldrig funnits någon egentlig omsättning i det bolag Binninges mamma förestår som han säger sig jobba igenom, trots att det inte har några anställda. Det blir väl lite stökigt hur de ska få ut pengarna de fakturerar Binninge. Men gissningsvis ser Monika till att de inte betalas till företagets konto, utan direkt till något konto som Binninges mamma står på, men som Binninge disponerar.
Jag kan inte låta bli att undra vilka möjligheter fogden har att undersöka den saken. Det är onekligen Binninge själv som är Esbjörns ombud, och han får så klart betalt för sitt uppdrag, och de pengarna skall fogden ha del av. De bör kunna börja spåra pengarna hos Esbjörn. Frågan är om de får. Men det borde de få, tycker jag. Nästan så jag måste ringa och fråga dem

De lär vara trevliga att ha att göra med.
Skulle det visa sig att pengarna Monika betalat ut från Esbjörns konto inte har gått till Juridikkonsulterna, ja då är det nog brottsligt redan där, ur flera perspektiv. Återigen sitter Monika riktigt löst för att få skaka galler.