2021-02-27, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag påstår att det där är en förkortad version av hur det gick till. I ett Facebook-inlägg från 9 oktober 2020 skriver Ebba: Jag har kontaktat ägaren via bekanta med min initiala förfrågan om att köpa tomten.
Jag påstår Ebba Busch är en utmärkt källa för att beskriva hur det gick till när hon fick kontakt med Esbjörn.
ja två versioner finns, vem vet vad som är riktigt, att Ebba ljugit i denna härva har vi ju flera bevis på bland annat att hon vill köpa huset för att bo närmare sina barns pappa, bara att han bor inte i Marielund, han bor inne i en lägenhet i Uppsala har det ju kommit fram
2021-02-27, 23:38
Medlem
trngws avatar
Citat:
Jag påstår att det där är en förkortad version av hur det gick till. I ett Facebook-inlägg från 9 oktober 2020 skriver Ebba: Jag har kontaktat ägaren via bekanta med min initiala förfrågan om att köpa tomten.
Jag påstår Ebba Busch är en utmärkt källa för att beskriva hur det gick till när hon fick kontakt med Esbjörn.

Ja visst, så är det, och det vet sandraso som bara ljuger hela tiden.

sandraso är den stora lögnaren som hela tiden försöker få sina lögner att bli trådsanningar, det är flera avskum som håller på så i tråden.

Det du nämner är väl känt sedan länge och det vet sandraso också. Men lögnerna därifrån slutar aldrig.
2021-02-27, 23:40
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
300 000 var MED avdrag för renoveringar (!)
Inte bara en sk "sanering".

Källa på det!?
2021-02-27, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
ja två versioner finns, vem vet vad som är riktigt, att Ebba ljugit i denna härva har vi ju flera bevis på bland annat att hon vill köpa huset för att bo närmare sina barns pappa, bara att han bor inte i Marielund, han bor inne i en lägenhet i Uppsala har det ju kommit fram
Vad har ebba ljugit om...?
2021-02-27, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ja så är det väl.

Ebba har ju fått väldigt mycket vatten på sin kvarn efter uttalandet om Binninge. Det visade sig vara ett genidrag och har vänt skutan fullständigt. Så ja vi får hoppas att det ingjutit mer än tillräckligt självförtroende för att stå pall i detta.

Samtidigt har kanske alla frågor fått Esbjörn att börja tvivla och Binninge vill ju inte ens ha MUFen så rädd är han. Man kan undra vad han tänkte när han skrev det. Hur skulle det någonsin kunna vara till hans fördel, det vet han nog inte ens själv. Men det var väl på fyllan det med.

När du och Oscarsson gottar er och tror det är bra det som skrivs, är det helt tvärtom i de kretsar som jobbar i rättsväsendet eller har något att säga till om. Jag lovar dig att hennes förtal skadar henne mer än Binninge. Att som Ebba ge sig på motpartens vänner, nära och kära är inte förenligt med svensk processrätt.

Det jag noterar är att du förstår inte informationsflödet i media, likt Ebba. Tror man att någon journalist på Aftonbladet som i några artiklar skrivit sånt som ser bra ut för Ebba, att de är hennes vänner, då är man helt bakom flötet.

Vad som skrivs och vad folk tycker spelar ingen roll. Det är mängden av det som skrivs oavsett vad som skrivs, som skadar Ebba Busch.
2021-02-27, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Just saying. Detta är början till slutet för fru Busch.
Hur i helvete orkar du ?
2021-02-27, 23:43
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Åh vad du ljuger!
https://www.google.se/maps/dir/59.8401337,17.8804717/Marielund+67,+755+97+Uppsala/@59.8394491,17.874088,16z/data=!4m9!4m8!1m0!1m5!1m1!1s0x465fc5da5498d501:0x2 2420f4f508d29f0!2m2!1d17.8726482!2d59.8397721!3e2
14 minuter till fots, 4 med cykel.
2021-02-27, 23:49
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
I polisförhör med E*björn Bol*n angående den anmälan som gjordes av röjningen av trädgården och kring huset uppger E*björn att han kom till huset 1954, eftersom E*björn är född 1939 så var han alltså enligt egen utsago 15 år när han började vara där.

Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Tack, Reimer.

Orden "Började vara där" tål att tänkas på.

Ter sig mer än osannolikt att Esbjörn inte besökt sina föräldrars sommarställe dom första 15 åren såtillvida dom lämnade bort honom redan som baby av någon lika outgrundlig anledning helt i paritet med att Ebba är så jäkla förstockad att hon inte släpper detta.

Hans pappa som var läkare hemma i Bollnäs började vikariera på somrarna kring Uppsala och köpte då sommarhuset 1954, så ja han kom till huset 1954 precis som Reimer skriver.
2021-02-27, 23:49
Avslutad
Citat:
Det är inte två versioner. Att säga: "jag har via bekanta har kontaktat en person" och "jag har kontaktat en person" betyder samma sak, dvs kontakten kom till på mitt initiativ. Du försöker klyva hår i din desperation att angripa Ebba. Sorry, det funkar inte.

Den längre beskrivningen av hur det gick till visar bara att Ebba var varsam i den första kontakten med Esbjörn. Uppenbarligen ville hon inte tränga sig på om han inte var intresserad av en försäljning. Det är svårt att få den Ebba att gå ihop med bilden av Ebba som en åldringstorterare.
2021-02-27, 23:54
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skittapicka
Det där arvodet kommer inte Johann Binninge se röken av. Det var 91 före mig i kö till Kronofogdemyndigheten i Örebro så gissar att en hel del delger kronkalle info om peddots gourmékost

Det är väl ordnat så att arvodet som Binninge drar in går till företaget Juridikkonsulterna, där Binninge varken är delägare eller anställd ...

Det har ju aldrig funnits någon egentlig omsättning i det bolag Binninges mamma förestår som han säger sig jobba igenom, trots att det inte har några anställda. Det blir väl lite stökigt hur de ska få ut pengarna de fakturerar Binninge. Men gissningsvis ser Monika till att de inte betalas till företagets konto, utan direkt till något konto som Binninges mamma står på, men som Binninge disponerar.

Jag kan inte låta bli att undra vilka möjligheter fogden har att undersöka den saken. Det är onekligen Binninge själv som är Esbjörns ombud, och han får så klart betalt för sitt uppdrag, och de pengarna skall fogden ha del av. De bör kunna börja spåra pengarna hos Esbjörn. Frågan är om de får. Men det borde de få, tycker jag. Nästan så jag måste ringa och fråga dem De lär vara trevliga att ha att göra med.

Skulle det visa sig att pengarna Monika betalat ut från Esbjörns konto inte har gått till Juridikkonsulterna, ja då är det nog brottsligt redan där, ur flera perspektiv. Återigen sitter Monika riktigt löst för att få skaka galler.
2021-02-27, 23:55
Medlem
LarsPeterForsmans avatar
Jag förstår inte riktigt varför överåklagaren vänt sig till Justitiekanslern för att få besked om vem som ska handlägga förtalsanmälan. Förtalet är publicerat av Ebba själv på Facebook och då är allmän åklagare behörig och inte Justitekanslern. En förklaring skulle möjligen kunna vara att tryckfrihetsbrott (som förtal är) mot riksdagsledamöter är det Justitiekanslern som beslutar i.

Jag har dock svårt att se att allmän åklagare eller Justitekanslern kommer driva det här ärendet. Att det är brottsligt förtal är solklart men frågan är om den förtalade mannen själv kommer driva ärendet i domstol efter det att åklagaren lagt ner utredningen.
2021-02-28, 00:00
Medlem
Citat:
Du har fortfarande inte visat någon källa på ditt påstående. i hennes berömda inlägg på facebook skriver hon: "I somras kontaktade jag ägaren till ett övergivet förfallet hus för att fråga honom om han är intresserad av att sälja huset till mig"
Så vilken källa är bättre än henne själv, eller påstår du att hon ljuger om det?

Citat:

Intressant diskussion om vad Ebba påstår. Hade hon hållit sig sakligt till sanningen är det inget problem att redogöra för kontakterna med Esbjörn. Det är alla lögner och halvsanningar, avvägningar av det som låter bra m.m. som gör det trassligt för fru Busch. Hon är pressad nu, och det märktes under intervjun med Svt.

Hon skriver om ett obebott förfallet hus, men till Esbjörn var det smicker om hans fina hus. I media och till tingsrätten, skulle hon flytta in före jul med sina bostadslösa baaarn. I en annan artikel är huset ett ruckel som ska försvara ett underpris. Var finns sakligheten?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in