2021-02-27, 22:01
Medlem
48ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Om jag själv hade vittnat mot varghatare och industriledare skulle jag vara rädd för min egen säkerhet. Som enskild person håller man sig borta från sånt här. Är det konstigt att vittnet ändrat sig. Nä. Blir jag förvånad om varghatarna vinner caset. Nä.
Men snäll lilla nån. Det är en pensionär från Dalarna du pratar om, inte Hells Angels.
Citera
2021-02-27, 22:27
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perguitar
All heder till Karl Hedin, då han är en av dem som kämpar mest för landsbygdens och naturens överlenad. De artrikaste biotoperna finner man i av boskap mulbetade skogs och ängsbeten, och det vet, och påpekar, Karl Hedin.

Vargen däremot skapar bara monobiotoper i sitt utbredningsområde, och mängden av svårt lidande i världen ökar med tiopotenser p g a vargen, då den är en oehört klantig jägare som först tillfogar sina byten svåra sårskador, för att sedan avvakta något dygn tills bytet dukat under av infektion och sårfeber.

Björnen är i det fallet mycket trevligare, då den (till skillnad från vargen) dödar snabbt och effektivt.

Fantastiskt! KH borde använda sina rön som Jägarförbundets rovdjursexpert och missionera i Tibet om hur man förgiftar snöleoparder och i Sibirien om hur man gör dito med tigrar. Och alla som protesterar är snöleopardkramare och tigerkramare.... Fatta hur extremt sjukt dålig KH är som "ambassadör" för jägarkåren!
Citera
2021-02-27, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 48an
Men snäll lilla nån. Det är en pensionär från Dalarna du pratar om, inte Hells Angels.
Ja fast Karl Hedins varghat verkar vara glödande. Jag har inget emot jakt som är etisk. Men djurplågeri när man hetsar och kör på rovdjur eller plågar dom till döds är något annat. Då är det något som är sjukt.
Citera
2021-02-27, 22:48
Medlem
48ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Ja fast Karl Hedins varghat verkar vara glödande. Jag har inget emot jakt som är etisk. Men djurplågeri när man hetsar och kör på rovdjur eller plågar dom till döds är något annat. Då är det något som är sjukt.
Håller med till hundra% om att plåga djur. Men detta handlar inte om det. Men att vara rädd för en pensionär eller "varghatande" jägare, det fan inget att vara rädd för. det är precis vanligt folk som helst. inga "mördarmaskiner" som vi beskriv som. Ja jag skriver VI eftersom jag räknas som varghatare eftersom jag inte vill ha varg. Och varför skulle en arbetande familjefar hot/dräpa ett vittne som är med i en rättegång. Finns inte på värdskartan.
Citera
2021-02-28, 03:49
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
99% av svenska befolkningen. Om det vore så djävla hemlig sammanhållning inom en grupp kriminella jägare så betvivlar 99% av befolkningen att man bjuder in en journalist.
Tänk själv människa.

Självklart bjuder man in media. Det perfekta för att hålla vittnen tysta och visa hur organiserade de är. Bilda opinion. Sluta trolla nu.
Citera
2021-02-28, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Hade inte kvinnan fått total blackout och helt plötsligt tagit tillbaka allt, spelat sjuk hade detta vart över för länge sedan. Och vi sparat en hel del skattepengar.
Hon har nsturligtvis inte ljugit från början, utan har varit antingen tvungen att ändra sitt vittnesmål eller blivit rikligt belönad. Det förstår 90 % av sveriges befolkning. Rättsammhället är i fara om vittnen tar tillbaka sina vittnesmål i alla typer av mål, eller från början inte vågar vittna från början vilket är väldigt vanligt när det kommer till tjuvjakt.

Det äventyrar absolut rättssäkerheten när vittnen av olika anledningar tar tillbaka eller ändrar sitt vittnesmål. I det här fallet, efter att ha plågat mig igenom fup så är jag tveksam till ”huvudvittnets” trovärdighet.

Oavsett hur vi värderar huvudvittnets trovärdighet och huruvida hon har blivit påverkad av hot eller ersättning så kan man inte bortse från att de faktiska bevisen inte är tillräckliga för ett åtal.

Som medborgare måste man känna förtroende rättsystemet och en objektiv och rättvis process., att det gång efter annan kantstötts pågrund av att polis och åklagare anser att de godtyckligt kan töja eller helt kliva utanför satta ramverk påverkar hela samhället och öppnar upp för mycket större problematik.
Citera
2021-02-28, 13:38
Medlem
Jag är 100% övertygad om att KH inte hatar varg. Han, liksom många tusentals andra människor på landsbygden, hatar rådande rovdjurspolitik. Att behöva rätta sig efter Mp i Stockholm som pekar med hela handen är fn frustrerande.
Citera
2021-02-28, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AidanHunt
Jag är 100% övertygad om att KH inte hatar varg. Han, liksom många tusentals andra människor på landsbygden, hatar rådande rovdjurspolitik. Att behöva rätta sig efter Mp i Stockholm som pekar med hela handen är fn frustrerande.

Många tusental människor på landsbygden hatar rådande rovdjurspolitik?
Citera
2021-02-28, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Självklart bjuder man in media. Det perfekta för att hålla vittnen tysta och visa hur organiserade de är. Bilda opinion. Sluta trolla nu.

Största trollet är du själv. Märks att du inte har/haft kontakt med jägare. Fortsätt att titta på filmer och låt andra debattera verkligheten.
Citera
2021-02-28, 16:26
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nisse26
Största trollet är du själv. Märks att du inte har/haft kontakt med jägare. Fortsätt att titta på filmer och låt andra debattera verkligheten.

Varje dag. De jägare jag umgås med är däremot långt borta från varghat och tjuvjakt, förgiftning . Alla jägare hatar inte varg, ni förstör för oss riktiga jägare din kladdkaka. Vargkriget är en dokumentär om hur organiserat tjuvjakt på varg är. Hoppa inte in i nåt du inte kan hantera nu din fjant.
Citera
2021-02-28, 16:36
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nisse26

Du gnäller om svenska juridikutbildningar, smetar med utan egna riktiga åsikter, lägger en rad här en rad där allt i linje med hur oskyldiga varghatare är, det förekommer ingen tjuvjakt. Du är på sin höjd som masar dig ut 100 meter från bilvägen och sitter på ett älgpass någon vecka per år. Sitter och grillar korv med jaktlaget och spyr med i varghatet för att känna tillhörighet. Du sitter och överdriver på kafferasten på sågverket hur bedrövligt lite älg det finns, du sköt minsann en älg på 80 talet.
Du är med all säkerhet en ynklig , outbildad person som endast är en död fisk som flyter med i varghatar strömmen. Skärp dig nu.
Citera
2021-02-28, 16:55
Medlem
Citat:
Håller med till hundra% om att plåga djur. Men detta handlar inte om det. Men att vara rädd för en pensionär eller "varghatande" jägare, det fan inget att vara rädd för. det är precis vanligt folk som helst. inga "mördarmaskiner" som vi beskriv som. Ja jag skriver VI eftersom jag räknas som varghatare eftersom jag inte vill ha varg. Och varför skulle en arbetande familjefar hot/dräpa ett vittne som är med i en rättegång. Finns inte på värdskartan.

När vittnet totalvänder i rätten blir åtminstone jag misstänksam. Antingen hotad eller köpt.
Det händer för ofta i Sverige idag. Därför borde man kunna använda anonyma vittnen eller uppgifter i förhör. Vargen borde kunna flyttas till Norrlands inland. Renskötseln är ändå dödsdömd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in