Citat:
Ursprungligen postat av
Pilla74
Ha ha, ni är inte om och kring er hör jag. Eller så är ni inte betrodda att ingå i gruppen och är bittra.
Men om ni tjatar och stretar länge nog kanske ni blir aktuella.

Nej, vi som inte finner det för troligt att det pågår en sådan total mörkläggning är nog inte så om och kring oss. Vi saknar nog också till stor del förmågan att ta till oss hur alla hederliga jägare, markägare, bärplockare, skidåkare, skogsarbetare, scouter, orienterare, och inte minst sådant löske som faktiskt
bor(!) mitt ute i spenaten kan förmås att hålla tyst om kvarlevorna efter tusentals -TUSENTALS - skadeskjutna älgar som årligen lämnas i skog och mark. Bara att få alla berörda myndighetspersoner att spela med kräver insatser som övergår all fantasi jag kan uppbringa. Speciellt med tanke på den kapitalförstöring i sig som det skulle innebära att inte ta tillvara på viltet! Grymheten hos dessa hillbillies behöver vi inte beröra mer men hur övervinner de sin egen gränslösa girighet när de låter det pågå?
Jag är inte det minsta bitter över att inte tillhöra den gruppen även om den måste utgöra en enorm del av befolkningen och besitta otroligt mycket makt. Dels för att jag inte delar någon av de knäppa värderingar som måste vara fundamentala för den. Men mest för att jag inte tror på att den existerar.