2021-02-27, 09:50
Medlem
48ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Du har väl sett denna antar jag. Om den organiserade vargjakten?" Vargkriget " på youtube.
Man tror ju inte det är sant hur omfattande och organiserat detta är.
Inte undra på halva jägarkåren har panik när någon ibland råkar bli åtalad.
Men det finns väl inte en endaste själ utan en gigantisk foliehatt som tror på "Vargkriget"
Citera
2021-02-27, 10:39
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 48an
Men det finns väl inte en endaste själ utan en gigantisk foliehatt som tror på "Vargkriget"
En av de roligaste scenerna i den pinsamma komedin var när de råbarkade varghatarna som skröt om att bukskott var idealiskt eftersom vargen då kunde förflytta sig långt från skottplatsen innan den dog och därmed försvåra ev utredning i filmen väl fick läge på en varg avstod skott pga risk för skadeskjutning 😁

Leif GW Perssons sågning av åklagarens sk utredning av Hedinfallet är ju tragikomiskt att läsa, Hedin skulle alltså ha jagat varg i kostym och lågskor med hagelbössa utan ammunition!
När åklagare och polis som som i det här fallet saknar sakkunskap så borde de väl anlita någon som har kunskap om natur och jakt tycker man.
Citera
2021-02-27, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Ok det är alltså bara en gissning ifrån din sida, utifrån vad du läst i media, och kanske även här på flashback.

Nej min vän. Jag baserar mina uppgifter på vad som framkommit i FUP och livesändningarna under rättegången. Men väntar med spänning på om du kan berätta lite om källorna för dina inlägg?
Citera
2021-02-27, 11:06
Medlem
Citat:
Det finns underlag för sådana foliehattar. Även i den här tråden har det uttryckts att man är helt säker på att det varje år skadeskjuts "tusentals" älgar som sedan lämnas åt sitt öde efter slarvigt eller obefintligt eftersök. Det krävs nog många många lager med tjock folie för att tro på en sådan extremt utbredd konspiration.
Citera
2021-02-27, 13:27
Medlem
Citat:

Hade det väl funnits ett "vargkrig" istället för enstaka individer som inte vill ha vargar i sin närhet så hade vargen varit borta från Sverige för länge sedan.
Citera
2021-02-27, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flintastek12
Nej min vän. Jag baserar mina uppgifter på vad som framkommit i FUP och livesändningarna under rättegången. Men väntar med spänning på om du kan berätta lite om källorna för dina inlägg?

Ok det står i FUP:en att hon är en kriminell lögnare?

Källor till vad?
Citera
2021-02-27, 15:19
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:

Vilka är det som inte tror på den dokumentären?
Citera
2021-02-27, 15:21
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Det finns underlag för sådana foliehattar. Även i den här tråden har det uttryckts att man är helt säker på att det varje år skadeskjuts "tusentals" älgar som sedan lämnas åt sitt öde efter slarvigt eller obefintligt eftersök. Det krävs nog många många lager med tjock folie för att tro på en sådan extremt utbredd konspiration.

Ha ha, ni är inte om och kring er hör jag. Eller så är ni inte betrodda att ingå i gruppen och är bittra.
Men om ni tjatar och stretar länge nog kanske ni blir aktuella.
Citera
2021-02-27, 16:24
Medlem
Citat:
Ha ha, ni är inte om och kring er hör jag. Eller så är ni inte betrodda att ingå i gruppen och är bittra.
Men om ni tjatar och stretar länge nog kanske ni blir aktuella.
Nej, vi som inte finner det för troligt att det pågår en sådan total mörkläggning är nog inte så om och kring oss. Vi saknar nog också till stor del förmågan att ta till oss hur alla hederliga jägare, markägare, bärplockare, skidåkare, skogsarbetare, scouter, orienterare, och inte minst sådant löske som faktiskt bor(!) mitt ute i spenaten kan förmås att hålla tyst om kvarlevorna efter tusentals -TUSENTALS - skadeskjutna älgar som årligen lämnas i skog och mark. Bara att få alla berörda myndighetspersoner att spela med kräver insatser som övergår all fantasi jag kan uppbringa. Speciellt med tanke på den kapitalförstöring i sig som det skulle innebära att inte ta tillvara på viltet! Grymheten hos dessa hillbillies behöver vi inte beröra mer men hur övervinner de sin egen gränslösa girighet när de låter det pågå?

Jag är inte det minsta bitter över att inte tillhöra den gruppen även om den måste utgöra en enorm del av befolkningen och besitta otroligt mycket makt. Dels för att jag inte delar någon av de knäppa värderingar som måste vara fundamentala för den. Men mest för att jag inte tror på att den existerar.
Citera
2021-02-27, 21:05
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Jag törs sätta en större summa pengar på att Hedin blir frikänd (ev efter överklagande). Det är helt galet hur en åklagare och någon enstaka polis kan driva den här absurda processen så här långt, som i en jävla bananrepublik.
Människor från den samhällsklassen brukar frikännas, precis som Teliachefer frikänns från mutåtal. Man har de ekonomiska resurserna att betala för ett bra försvar, men vet hur man ska agera för att slippa undan, och man har de rätta kontakterna och vet vilka trådar man ska dra i.
Jaktbrott är svåra att bevisa och har lågt straffvärde. Hur ska man in efterhand bevisa vem som sköt och under vilka omständigheter? Det är modigt men lite fåfängt av åklagaren att driva detta ärende, eftersom det är nästan omöjligt att få någon dömd.
Man ser ju på bara uppsynen hos den här Karl Hedin, det här är en man som är van att göra som han vill och få som han vill utan att möta motstånd. Hoppas han åker dit, även om det är osannolikt.

Hur kan man vara varghatare? Vargen hör mer hemma i naturen än Karl Hedin själv. Klarar han inte av rovdjur bör han hålla sig hemma.
Citera
2021-02-27, 21:39
Medlem
Om jag själv hade vittnat mot varghatare och industriledare skulle jag vara rädd för min egen säkerhet. Som enskild person håller man sig borta från sånt här. Är det konstigt att vittnet ändrat sig. Nä. Blir jag förvånad om varghatarna vinner caset. Nä.
Citera
2021-02-27, 21:57
Medlem
48ans avatar
Citat:
Vilka är det som inte tror på den dokumentären?
99% av svenska befolkningen. Om det vore så djävla hemlig sammanhållning inom en grupp kriminella jägare så betvivlar 99% av befolkningen att man bjuder in en journalist.
Tänk själv människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in