2021-02-27, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
N.Armstark refererar till den dom som kommer på måndag den 1/3-2021, E*björn får veta vad hans trafikolycka är värd rent rättsligt.

Sedan på tisdagen den 2/3-2021 så ska han som du skriver pallra sig iväg för sin MUF och träffa Ebba Busch öga mot öga, kan ju inte kännas så där värst kul med tanke på vad han sagt i media på sistone.
Det blir en jobbig vecka, men han skulle ju leka tysta leken på MUF så det kanske inte blir så jobbigt. Det gör förmodligen Binniges jobb lite lättare om Esbjörn lyckas hålla tyst. Jag tror dock inte han klarar det. Jag skulle kunna betala en slant för att få vara på plats och lyssna.

Men jag har en misstanke att det inte blir någon MUF. Det finns ju en måndag att lyfta luren på och lösa tvisten. Om Binninge sätter sin huvudmans bästa i fokus så ringer han. Med huvudman menar jag då Esbjörn Bolin och inte Monica Pernroth Lüllmaa eller Margareta Majkgård.
2021-02-27, 19:48
Medlem
JayDee78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Han är uppenbarligen fullt tillräknelig och vet vad han vill. Varför skulle jag inte låta honom styra och ställa över sin egen framtid? Tycker du att han ska spärrar in eller? Omyndigförklaras? Jag skönjer ett hat mot den här gamla mannen i tråden som är chockerande.

Ser mer "hat" mot personerna runt Esbjörn än mot honom. Att han hamnar i skottlinjen är den humanistiska släktnings fel, han med Esbjörns bästa för ögonen du vet.
2021-02-27, 19:48
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ja, de ligger steget efter hela tiden, sölkorvarna 😊

Hmm, skulle nog hellre tolka det som om att vi på Flashback driver dom framåt vare sig dom vill det eller inte, skamgränsen blir nådd till slut och då kan de inte fuska undan skiten med sin usla journalistik.

Nu gäller det bara att inte Ebba Busch viker ner sig utan står upp för det som är rätt, avtal ska hållas och billig utpressning ska inte löna sig.
2021-02-27, 19:50
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayDee78
Då är det tur att vi har lagar som styr och inte humanisters känslor. Berätta var är det hedervärda i det Esbjörn med hukande släktning gör när du ändå är i farten. Kalla dig satanist eller humanist, du kan inte bortse från att myntet har två sidor hur mycket du än vill att det ska vara en-dimensionellt.
Det är väl bara gudstroende som kan vara satanister. Och det är inte självklart att Ebba kommer att vinna i rätten. Just saying.
2021-02-27, 19:51
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det där med domen som kommer på måndag borde vi nog tipsa Cantwell, Svensson och Oscarsson med flera om 😉
Är alldeles övertygad om att de har chefskoll på allt som rör vidret Brun så du behöver nog inte göra dig besväret.
2021-02-27, 19:52
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det blir en jobbig vecka, men han skulle ju leka tysta leken på MUF så det kanske inte blir så jobbigt. Det gör förmodligen Binniges jobb lite lättare om Esbjörn lyckas hålla tyst. Jag tror dock inte han klarar det. Jag skulle kunna betala en slant för att få vara på plats och lyssna.

Men jag har en misstanke att det inte blir någon MUF. Det finns ju en måndag att lyfta luren på och lösa tvisten. Om Binninge sätter sin huvudmans bästa i fokus så ringer han. Med huvudman menar jag då Esbjörn Bolin och inte Monica Pernroth Lüllmaa eller Margareta Majkgård.

Det vore ju det enda vettiga för Binninge att göra men jag tror att han kör skiten ända in i kaklet bara för att han kan, E*björns väl och ve är ju inget han bryr sig om.

Jag hoppas att media fortsätter att gräva nu med de kopplingar som finns runt E*björn, det vore väl själva fan om de giriga små kräken skulle få plocka honom helt ren på allt han äger.
2021-02-27, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Jag skrev ombud att man gör affär via ombud

Som en offentlig person så går man via ombud eller sitt bolag, aldrig privat utan att det ska vara snårigt fram till pudelns kärna, då äger man juridiskt sett en fördel mot en privat säljare.

Felet som Ebba har gjort det är att i egen person gå in och dansa tango med gubben och nu får hon dansa. Den gubben står nämligen inte som tappad bakom en vagn.

Enbart handpenningen är en vinst i sig!
Eftersom det är Ebba som skrivit på kontraktet så blir det ju svårt att hävda att någon annan gjort det...
Du menar att hon skulle gjort affären genom en bulvan - skulle hon startat ett fastighetsbolag? Är inte partiledare berättigade att köpa bostad?
Hon har ju ett juridiskt ombud som för henens talan gentemot tinget. Vad är det för ombud du svamlar om?
2021-02-27, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Det kan man inte veta. Men med mäklare emellan hade man inte hamnat här. Förstår du skillnaden?

Som politiker kan man inte leva som andra människor. Det är ett pris man får betala för sina övriga förmåner. Du tror väl inte Dan Eliasson var den enda svensken som åkte till Spanien under pandemin? Att Mona Sahlin är den enda som köpt toblerone på ett företagskort? Att Åsa Romsen är den enda som målat sin båt med giftig färg?

Hon skulle begärt att få köpa via mäklare, om inte det gick skulle hon avstått affären.

Varför det? Allt var ju OK till dagen till köpebrevet skulle skrivas och slutbetalning ske.
Ebba och E-björn pratades vid på telefon dagen innan.
Vad skulle mäklaren gjort, tvingat Esbjörn komma under vapenhot?
2021-02-27, 19:55
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Så du tänker att i tingsrätten på tisdag kommer man att diskutera känslor och inte juridik? Det är bra att ärendet går till tingsrätten som kan reda ut det juridiska. Om det är så att Esbjörn är dement och Ebba lurat till sig fastigheten till ett kraftigt underpris så kommer tingsrätten att ogiltigförklara avtalet. Det känns väl rättvist, eller hur?
Ja, det ska bli intressant o se hur det slutar. Jag hejar på Esbjörn.
2021-02-27, 19:57
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Du såg kanske inte programmet "30 minuter" där Ebba nämnde sin och sina barns hemlöshet men undvek frågan om sina uttalanden i media och sina skriverier på sociala om sin motpart i tvisten. Hon är inte så smart, denna Ebba. Om hon var det så skulle inte ge sig in i diskussioner om sin fastighetsaffär i medier och inte heller på sin politiska Facebook.

Kan inte låta bli att tänka på hur helt fantastiskt komiskt det är att Ebbas uttalande fick klantskallen Binninge att outa sig själv fullständigt genom att skicka ut en pressrelease om att anmäla Busch för att ha pekat ut honom som den barnsexbrottsling han är.

Jag skrev redan i tisdags innan pressreleasen att det vore rena vansinnet att göra det då det skulle outa honom helt och hållet och fullständigt vända skutan. Det är precis vad vi sett hända nu.

Man kan undra om han var rejält packad när han gjorde det. Skulle inte förvåna mig.

Supersmart drag av Ebba att se till att Binninge-klanten sköt sig själv rätt i pannan på detta viset
2021-02-27, 19:58
Medlem
JayDee78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Det är väl bara gudstroende som kan vara satanister. Och det är inte självklart att Ebba kommer att vinna i rätten. Just saying.

Självklart inte, men göm dig inte bakom ett uttryck du inte lever upp till.

Antingen har du Esbjörns bästa i sinne och tar in den fakta som framkommit om gruppen runt honom och ser att dom kanske gör som dom gör för att främja egna intressen. Då får man ge dom skit på samma sätt som man ger EB, för att säga en sak (stödja Esb) och göra något annat (skita i vad gruppen runt han gör) inger inte förtroende i hur du tänker eller agerar.

Just saying 😉
2021-02-27, 19:58
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
N.Armstark refererar till den dom som kommer på måndag den 1/3-2021, E*björn får veta vad hans trafikolycka är värd rent rättsligt.

Sedan på tisdagen den 2/3-2021 så ska han som du skriver pallra sig iväg för sin MUF och träffa Ebba Busch öga mot öga, kan ju inte kännas så där värst kul med tanke på vad han sagt i media på sistone.

Fundering.
Binninge "kunde inte deltaga" i tidigare mötet, bara vara med via tfn, med resultat att Esb vände i dörren.
Frågan blir om Binninge inte heller kan delta i tisdagens möte den 2/3, och vill försöka köra tfn igen.
Jag tror att Binninges problem kan stavas delgivningsmän, om vi ser till antal konkurser, hans skatteskulder och att han inte pröjsat in någon större summa sen domen 2005 till brottsofferfonden.
Garanterat lär trottoaren utanför TR vara belamrad med "journalister"....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in