2021-02-27, 19:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Nej det stämmer inte, varför ljuger du? Läs om vad som faktiskt hänt istället och sluta med sånt här jävla tramsande. Har du inget vettigt att tillföra så håll käft istället. Såssesanningar är helt irrelevanta numera.

Jo det var så det gik till. Inte låg huset på hemnet?
2021-02-27, 19:21
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81

Vad yrar du om? Köpet har gått rätt till, Ebba har gett bud som avisades därefter höjde hon och Esb accepterade. Det har gjorts värderingar som ligger i linje med vad Ebba och Esb kom överens om, det är så fastighetsköp funkar.
2021-02-27, 19:22
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81

Nej, det var inte alls så det gick till. Det har Esbjörn själv berättat.
2021-02-27, 19:23
Medlem
JayDee78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Jag skiter i Esbjörns släktingar med vänner. Jag vill det som Esbjörn vill.

Ja, för Ebba & co handlar det enbart om juridik. Det står smärtsamt tydligt.

Och hur vet du vad Esbjörn vill när allt ändrades när dom kom i bilden?

Du TROR att du vet. Självklart kan det vara så att Esbjörn ångrat sig efter kontraktsskrivning, Men det är också därför man skriver kontrakt, för att veta att en sak ska bli genomförd på utsatt tid.

Ålder spelar i ett sådant fall ingen roll, Esb har inget som tyder på någon nedsättning som skulle göra honom oförmögen att ta ett beslut om att sälja och det var vad han ville tills släktingen kom in.

Tack gode gud för kontrakt, skulle inte sälja en död råtta till dig utan ett. Personliga åsikt är ok att ha, men blanda inte ihop den med att ha rätt i sak.
2021-02-27, 19:24
Medlem
trngws avatar
Citat:

Du har alltså gett en generalfullmakt till en bedräglig 70+ kärring och ska flytta in på äldrevård!?

Det är i alla fall vad du vill, om du vill vad Esbjörn vill.
2021-02-27, 19:26
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:

Hur kommer det sig?

Edit: Frågan är ställd till det fetade i ditt inlägg.
2021-02-27, 19:27
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Exakt, Ebba går utan vidare över lik för att få sin vilja igenom, antar att hon inte ens hade blinkat om hon indirekt dödat Esbjörn med Corona.
För hennes 8-10 besök/träffar med Esbjörn innan hon lyckades blåsa honom hade i dessa tider kunnat bli gubbens död!

Hahaha sitter du fortfarande fast i det tramset.
Är det det enda du har att komma med nu när Binninge outat sig själv som sexualbrottsling med sin pressrelease, och Esbjörn i TV klart och tydligt berättat att allt som Ebba sagt är sant. Ja det finns inte mycket kvar för en idiot som dig att gnälla över längre. Media har ju träffat Esbjörn oftare än Ebba vid detta laget, men det har du visst inget problem med.
2021-02-27, 19:33
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Den enda som har kört över någon är Esbjörn. Han får domen nästa vecka. Min gissning är att det blir grov vårdslöshet i trafik. Kvinnan var väldigt nära att omkomma.

Ja i trafikmålet kommer domen på måndag.

I hustvisten är det en muntlig förberedelse på tisdag.

En eventuell huvudförhandling kommer senare och det är först efter en sådan det kan komma en dom i den.

Givet situationen är det tyvärr troligt att det blir status quo efter tisdagens möte.

Möjligen kommer Esbjörn inte att dyka upp, och då kan det bli en tredskodom emot Esbjörn. Jag skulle faktiskt inte bli förvånad om det händer. Men i detta läget kan jag inte se hur det skulle vara till fördel för Esbjörn eller Binninge. Men de har ju mest hela tiden i detta agerar emot sig själva, så det skulle som sagt inte förvåna om de bekräftar att de inte är intresserade av någon förlikning genom att inte dyka upp.
Senast redigerad av trngw 2021-02-27 kl. 19:42.
2021-02-27, 19:36
Medlem
trngws avatar
Om det bara är träden Esbjörn är orolig över, så kunde han tagit upp det med Ebba och bett om ett tilläggsavtal för att skydda träden. Det hade i så fall varit en naturlig förlikning. Ebba lovar att låta vissa träd stå kvar så länge Esbjörn lever, och i gengäld sänker Esbjörn priset med en halv miljon. Båda nöjda och glada, precis som en bra förlikning skall vara.
2021-02-27, 19:36
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayDee78
Och hur vet du vad Esbjörn vill när allt ändrades när dom kom i bilden?

Du TROR att du vet. Självklart kan det vara så att Esbjörn ångrat sig efter kontraktsskrivning, Men det är också därför man skriver kontrakt, för att veta att en sak ska bli genomförd på utsatt tid.

Ålder spelar i ett sådant fall ingen roll, Esb har inget som tyder på någon nedsättning som skulle göra honom oförmögen att ta ett beslut om att sälja och det var vad han ville tills släktingen kom in.

Tack gode gud för kontrakt, skulle inte sälja en död råtta till dig utan ett. Personliga åsikt är ok att ha, men blanda inte ihop den med att ha rätt i sak.
Det är skitsamma om Ebba har rätt. Hon skulle ha visat sig storsint och låtit köpet gå tillbaka. Vi, humanister, begriper att det är det mest hedervärda att göra i en sån situation.
2021-02-27, 19:37
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Nej, det blir ingen som nästa vecka.

Det är enbart en muntlig förberedelse.

En eventuell huvudförhandling kommer senare och det är först efter en sådan det kan komma en dom.

Givet situationen är det tyvärr troligt att det blir strid status quo efter tisdagens möte.

Möjligen kommer Esbjörn inte att dyka upp, och då kan det bli en tredskodom emot Esbjörn. Jag skulle faktiskt inte bli förvånad om det händer. Men i detta läget kan jag inte se hur det skulle vara till fördel för Esbjörn eller Binninge. Men de har ju mest hela tiden i detta agerar emot sig själva, så det skulle som sagt inte förvåna om de bekräftar att de inte är intresserade av någon förlikning genom att inte dyka upp.

N.Armstark refererar till den dom som kommer på måndag den 1/3-2021, E*björn får veta vad hans trafikolycka är värd rent rättsligt.

Sedan på tisdagen den 2/3-2021 så ska han som du skriver pallra sig iväg för sin MUF och träffa Ebba Busch öga mot öga, kan ju inte kännas så där värst kul med tanke på vad han sagt i media på sistone.
2021-02-27, 19:38
Medlem
trngws avatar
Citat:
Det är skitsamma om Ebba har rätt. Hon skulle ha visat sig storsint och låtit köpet gå tillbaka. Vi, humanister, begriper att det är det mest hedervärda att göra i en sån situation.

Eller så kunde Esbjörn visat sig storsint och accepterat att en ny ägare ville rensa upp på den vildvuxna tomten.

Men Esbjörn är kanske ingen hedervärd humanist...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in