2021-02-27, 18:10
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jepp!

Länk till läsbar bild: https://pbs.twimg.com/media/EvOkf0GWYAMYoZp?format=jpg&name=4096x4096

Alla ska läsa!
Det är en mycket bra sammanfattning av det skumma nätverk som knuffar Esbjörn framför sig.
2021-02-27, 18:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Tack, min fars demens var dokumenterad på alla upptänkliga möjliga vis. Jag har en advokat i familjen. Om säljaren underrättas om demensen så är det inga problem med att häva köpet.
Just det, med en dokumenterad demens är det en sak. Att bara hävda att nån är dement är en annan sak. Esbjörns "demens" är inte bekräftad. Han får alltså göra vilka affärer han vill.
Senast redigerad av Zurfarn08 2021-02-27 kl. 18:15.
2021-02-27, 18:13
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Behövdes ingen aktiv bearbetning - han ville ju sälja.
Hade han inte velat hade han inte sålt.
Han kände sig pressad av hennes tjat.
2021-02-27, 18:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av aroblin
När jag sålde en lägenhet så blev den eventuelle köparen först godkänd av brf sen betalde köparen en handpenning. Så gick det också till när jag köpte min första lägenhet med mäklare inblandad.

Jag skulle inte betalt handpenning/slutsumma utan att veta att all formalia är klar. Sen kan ju allt hända såklart.

Jag har inte köpt hus men jag förstår att all formalia måste vara klar innan någon betalning kan ske.

Ingen betalar väl för något, för att sedan hålla tummarna. Och hoppas på att man får det man betalt för?

Absolut kan man ju göra det om man köper något på Blocket för 500 kr.
Ebba betalade handpenning för att det inte fanns några villkor som skulle uppfyllas förknippade med köpet. Helt normalt.
2021-02-27, 18:14
Medlem
Stina-Linas avatar
En annan tanke.Med tanke på corona var det inte omöjligt att Esb var isolerad.Kan det ha påverkat honom och gjorde att han gick med på köpet av seghet och trötthet och att insikten om vad som hänt "väckte upp honom" ur den seghet som isoleringen skapar (jag vet är själv isolerad sen över 1 år) ihop med att han kände sej pressad?
Senast redigerad av Stina-Lina 2021-02-27 kl. 18:18. Anledning: Tillägg
2021-02-27, 18:16
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Sorry, handlar om min pappa och jag har korrigerat mitt inlägg!

Okej, inga påtagliga minnesproblem hos Esbjörn då. Men han ångrade försäljningen redan dagen efter handpenningen, så det hade varit hedervärt av Ebba om hon låtit affären gå tillbaka direkt.

Det har sagts att han ångrade sig dagen efter, men det finns inga tecken på att det gick till så, det berömda rekommenderade brevet tex, skrevs först långt senare...
2021-02-27, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Jag har uppfattat det som att Ebba flyttar runt mellan olika boenden med barnen, då hon gjort sig av med sin lägenhet (därför hon kallar sig hemlös). Det är väl rätt jobbigt att flytta då och då i väntan på tillträdet och sedan renoveringen efter det, nu har det ju blivit ett halvår fördröjt än så länge, och längre blir det väl...

Tror du på riktigt att Ebba hade tänkt flytta till fastigheten som hon vill köpa av Esb? Hon vill ha det som ett sommarhus så att barnen kan träffa sin pappa ibland på somrarna när han råkar vara där, på sitt sommarhus. Varför skulle Ebba ha sagt upp sin lägenhet efter köpet av ett förfallet hus där det inte går att bo i? Det är inte som att huset ska renoveras utan snarare att Ebba tänkt riva huset och bygga ett nytt hus på tomten. Det är ett projekt som tar tid. Så Ebba har inte flyttat runt mellan olika boenden med sina barn i väntan för att få flytta in i Esb:s hus. Ebba är en välbärgad kvinna som kan köpa lägenheter var hon vill. Därtill är hon skriven på samma adress som sitt ex (som dock inte bor där) och sina föräldrar, i Marielund. Det finns flera hus på den tomten. Så om Ebba verkligen vill bo där med barnen så kan man fråga varför hon skulle flytta runt i väntan på att få komma till Marielund.
2021-02-27, 18:17
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag är imponerad av din envishet och att du aldrig ger upp. Du är sorten som skulle äta upp soppan med gaffel om alla skedarna var i diskmaskinen. Kämpa!

Tack. Sätter värnet om dom svaga före mitt eget välbefinnande.

Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är inte hans barndomshem, det är en sommarstuga dit han var första gången när han var 15 år.

För att inte någon ska få för sig att du far med osanning (vilket är till men för tråden ) så tror jag du glömde svara på frågan om källa på det du skrivit (vid flera tillfällen) att Esbjörn besökte hans föräldrars sommarställe första gången när han var 15 år?
Det låter i sanning underligt.
Det är väl inte ljug i avsikt att framställa EBs onaturliga begär efter hans hus som mindre fult och rättmätigt -då hans sagda barndomsminnen därmed är lögn?

Marken på Esbjörns fastighet har med åren blivit lite vildvuxen och det rödmålade huset intill sjön har sett bättre dagar. Hans föräldrar hade det som sommarställe och många av Esbjörns bästa barndomsminnen finns från somrarna i området.

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebba-buschs-hot-dra-esbjorn-83-till-domstol-hjartat-haller-pa-att-brista/
2021-02-27, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Tror du på riktigt att Ebba hade tänkt flytta till fastigheten som hon vill köpa av Esb? Hon vill ha det som ett sommarhus så att barnen kan träffa sin pappa ibland på somrarna när han råkar vara där, på sitt sommarhus. Varför skulle Ebba ha sagt upp sin lägenhet efter köpet av ett förfallet hus där det inte går att bo i? Det är inte som att huset ska renoveras utan snarare att Ebba tänkt riva huset och bygga ett nytt hus på tomten. Det är ett projekt som tar tid. Så Ebba har inte flyttat runt mellan olika boenden med sina barn i väntan för att få flytta in i Esb:s hus. Ebba är en välbärgad kvinna som kan köpa lägenheter var hon vill. Därtill är hon skriven på samma adress som sitt ex (som dock inte bor där) och sina föräldrar, i Marielund. Det finns flera hus på den tomten. Så om Ebba verkligen vill bo där med barnen så kan man fråga varför hon skulle flytta runt i väntan på att få komma till Marielund.
Självklart tänkte hon bo där.
Bara en sann barnmisshandlare som du skulle köpa ett hus 30 mil bort så barnen fick byta skola varannan vecka eller slippa se den ena föräldern. Du verkar ha svårt att begripa det extremt logiska i att bo geografiskt nära även som skild.
2021-02-27, 18:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Så du tror att hon ensam köper ett hus för nästan 4 mkr, som dessutom ska renoveras, utan tanken på att bo där? Bra tänkt...
2021-02-27, 18:27
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Tack. Sätter värnet om dom svaga före mitt eget välbefinnande.

För att inte någon ska få för sig att du far med osanning (vilket är till men för tråden ) så tror jag du glömde svara på frågan om källa på det du skrivit (vid flera tillfällen) att Esbjörn besökte hans föräldrars sommarställe första gången när han var 15 år?
Det låter i sanning underligt.
Det är väl inte ljug i avsikt att framställa EBs onaturliga begär efter hans hus som mindre fult och rättmätigt -då hans sagda barndomsminnen därmed är lögn?

Marken på Esbjörns fastighet har med åren blivit lite vildvuxen och det rödmålade huset intill sjön har sett bättre dagar. Hans föräldrar hade det som sommarställe och många av Esbjörns bästa barndomsminnen finns från somrarna i området.

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebba-buschs-hot-dra-esbjorn-83-till-domstol-hjartat-haller-pa-att-brista/

I polisförhör med E*björn Bol*n angående den anmälan som gjordes av röjningen av trädgården och kring huset uppger E*björn att han kom till huset 1954, eftersom E*björn är född 1939 så var han alltså enligt egen utsago 15 år när han började vara där.
2021-02-27, 18:28
Medlem
JayDee78s avatar
Citat:
Han kände sig pressad av hennes tjat.

Är det vad du tror?

Är bedrövligt att plöja igenom inlägg efter inlägg med PÅSTÅENDEN från Esb påhejare som aldrig lägger fram obestridlig fakta för det dom säger.

Håll isär fakta och personlig åsikt för helvete!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in