2021-02-27, 17:21
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek
Jag är också en av dessa "äldre" som har full koll och använder alla digitala hjälpmedel som jag behöver. Särskilt nu under pandemin är det en välsignelse att vara uppkopplad för möten och korrespondens.

I likhet med dig har jag inte sett några tecken på att Esb skulle vara en datorvan person. Men han borde väl ha viss erfarenhet av att jobba med datorer från sitt jobb som ingenjör på ASEA (tror jag det var). Dock är ju hans vakterskor och ombud i alla fall aktiva på nätet. De serverar nog honom den hjälp de tycker han behöver.

Nån skrev ju att Esb i nån intervju hade utskrifter från stoppa pressarna framför sig på bordet, och de har nog serverats av Majkgård och mpl, och kollade lite vad de skriver och det var typ Ebbahat för hela slanten, ungefär som de värsta här i tråden, så inte så konstigt att Esb pratar så illa om Ebba som han gör i intervjuerna...
2021-02-27, 17:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Jag tycker att Ebba framstår som alltmer gränslös...hur har hon det?

Släpp det och gå vidare liksom...

Är hon beredd att ta till våld?

Fastighetsaffärer fungerar inte på det sättet. Man kan inte lättvindigt "släppa det" när papperen är signerade och kontantinsatsen överförd.
2021-02-27, 17:25
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Jag tror att han mår alldeles för dåligt för att klara av en jordenruntresa. Ebba är just i färd med att förkorta hans liv med några månader.
Det intressanta är ju att Ebba gick in i politiken (2006 om jag förstått rätt), pga att hon hade en negativ syn på hur hennes mormor behandlades av hemtjänsten men också pga att hennes mor fick en dålig behandling av F-kassan då sökte sjukbidrag för stress (och förmodligen fick avslag).
Då kan man ju undra hur hon själv kan utsätta en gammal människa, nu 82 år, för denna stress med allt vad det kan innebära. Gäller hennes vrede bara när det handlar om hennes egen familj?
2021-02-27, 17:27
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Jag tycker att Ebba framstår som alltmer gränslös...hur har hon det?

Släpp det och gå vidare liksom...

Är hon beredd att ta till våld?

Så EBT är rättslös, avtal som hon ingår behöver bara godtyckligt följas av den andra parten, och om hon är fräck nog att försöka stå för sin rätt är hon "gränslös". Är det pga att hon är kvinna du tycker det?
2021-02-27, 17:29
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Att backa och låta gamarna hugga efter Esbjörn är inte OK.
Så Ebba bör köra upp gubben på huset så han inte blir uppkörd på huset
2021-02-27, 17:30
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Jag ber om ursäkt men jag har uppfattat (och fler med mej tror jag) att det fanns ett akut behov av boende för barnen-som iofs har sin pappa och EBs föräldrar i närheten-Om det är akut köper man kanske inte ett renoverngsobjekt?

Sen är frågan om bevittnadet något jag undrar över det finns ingen som bevittnat och skrivit sina namn på kontraktet i förhållande till säljaren. Det är ju en av orsakerna till att hon inte fått lagfart? OM jag tänker rätt men jag kan ha fel

Jag har uppfattat det som att Ebba flyttar runt mellan olika boenden med barnen, då hon gjort sig av med sin lägenhet (därför hon kallar sig hemlös). Det är väl rätt jobbigt att flytta då och då i väntan på tillträdet och sedan renoveringen efter det, nu har det ju blivit ett halvår fördröjt än så länge, och längre blir det väl...

En väninna var med Ebba vid kontraktskrivandet, så hon skulle ju kunna skriva på en bevittning, men det skulle inte hjälpa så mycket då det krävs två vittnen.
2021-02-27, 17:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
This! Det är exakt därför han inte kommer på möten och ber om uppskov i rätten. Han skäms. Det är en sak att sitta och ösa galla över Ebba på avstånd, men att sitta i samma rum och ljuga om hur hon "tjatade" och "pressade" honom - det tar emot. Esbjörn är förmodligen lite eljest men har antagligen varit ärlig hela sitt liv. Det märks i intervjuerna att han är ovan att ljuga. Det är därför hans förklaringar blir så krystade. Att sitta och ljuga rättens ordförande upp i ansiktet med Ebba på första parkett - tror INTE han ser fram emot det. Jag tror inte han fixar det, det blir nog sanningen som kommer i en ev rättegång, till vampyrgängets förskräckelse. Dock tror jag att Esbjörn kastat in handduken i förväg, och låter köpet gå igenom.

Esbjörn vet att han agerar moraliskt förkastligt mot Ebba, även om det sannolikt beror mycket på påtryckningar från släktingar, pensionatsägaren och det juridiska ombudet.

Han vill egentligen inte tillbringa de sista åren av sitt liv så här, att dra sitt eget rykte i smutsen, enbart för att andra ska få ärva honom.
2021-02-27, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Fastighetsaffärer fungerar inte på det sättet. Man kan inte lättvindigt "släppa det" när papperen är signerade och kontantinsatsen överförd.

Bisarr tråd detta har blivit. Team ESB vill nog att Ebba eldar upp kontraktet live på Facebook. Glöm insatsen, alla vaskar ju 500k... inget att bry sig om.
2021-02-27, 17:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av aroblin
Intressant, om nu Esbjörns beteende har omöjliggjort för EB att få en lagfart? Varför har hon då överhuvudtaget betalat en handpenning? Det borde väl ändå den mäklare hon anlitat ha avrått henne ifrån att göra?

När jag sålde en lägenhet så måste ju bostadsrättsföreningen godkänna köparen men det brukar ju gå rätt snabbt. Efter att bostadsrättsföreningen godkänt köparen, det är formalia. Likt en lagfart förstås. Så betalade köparen en handpenning.

Förstod inte EB att all formalia måste vara klar innan ett bostadsköp kan slutföras? Hade hon en dålig mäklare?

Vad händer om man säljer en lägenhet till någon och sedan godkänner inte bostadsrättsföreningen inte köparen?

Som toppolitiker borde hon väl gjort klart all formalia först? Sedan betalat hela summan?
När man säljer en bostadsrätt så skriver man in att köpet är avhängigt att BRFen accepterar köparen som medlem. Det gör man eftersom BRFen är en tredjepart som inte sitter med vid kontraktsskrivandet och godkänner, utan det görs separat. Blir inte köparen godkänd blir alltså kontraktet ogiltigt.

När man säljer en fastighet kan man också skriva in villkor för att köpet ska fullföljas. T ex kan köparen begära att det görs vissa undersökningar av fastigheten där man inte får hitta större fel för att köpet ska fullföljas.

I det här fallet finns inga villkor som ska uppfyllas. Köpet ska därmed fullföljas. Att den ena parten börjar jävlas fördröjer bara sakernas gång.
2021-02-27, 17:34
Medlem
JayDee78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Det intressanta är ju att Ebba gick in i politiken (2006 om jag förstått rätt), pga att hon hade en negativ syn på hur hennes mormor behandlades av hemtjänsten men också pga att hennes mor fick en dålig behandling av F-kassan då sökte sjukbidrag för stress (och förmodligen fick avslag).
Då kan man ju undra hur hon själv kan utsätta en gammal människa, nu 82 år, för denna stress med allt vad det kan innebära. Gäller hennes vrede bara när det handlar om hennes egen familj?

Var ligger den röda tråden i det du skriver? Du pratar om tre helt olika saker där bara två har någon som helst koppling till varandra.

Inför lagen är alla lika, oavsett vad du vill. Man kan inte godtyckligt tumma på juridik, den finns av en anledning!

Att EB gick in politiskt för det fanns SOCIALA orättvisor är väl bara bra, var är felet i det eller var det ett dåligt sätta att försöka få saker som inte hänger ihop att göra det?
2021-02-27, 17:37
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Jag har uppfattat det som att Ebba flyttar runt mellan olika boenden med barnen, då hon gjort sig av med sin lägenhet (därför hon kallar sig hemlös). Det är väl rätt jobbigt att flytta då och då i väntan på tillträdet och sedan renoveringen efter det, nu har det ju blivit ett halvår fördröjt än så länge, och längre blir det väl...

En väninna var med Ebba vid kontraktskrivandet, så hon skulle ju kunna skriva på en bevittning, men det skulle inte hjälpa så mycket då det krävs två vittnen.

Köpeavtalet behöver ju inte ens bevittnats, bevittningen av köpekotraktet skulle ske den 16/9-2020, de skulle gemensamt möta upp hos banken men E*björn dök ju som bekant inte upp och därför har den här tråden blivit så här stor.

Sorglig historia och medias hantering av den är fan skrämmande, den här omvändelsen under galgen som har hänt nu ger mig en stark känsla av avsmak, de visste lika väl som vi i tråden hur fan det låg till egentligen.

Nu hoppas jag att Ebba Busch visar ballar av stål och fullföljer köpet, huset är värt ett bättre öde än det som E*björns giriga bekanta har gett det.
2021-02-27, 17:39
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Det finns ingenting som alls talar för att Ebba någonsin betett sig olämpligt mot Esbjörn. Om du menar det, så får du vara så god att framföra sakliga argument för det baserade på objektiva fakta.

Esbjörn uteblev plötsligt från ett personligt möte där köpet skulle avslutas. Där inleddes – utan Ebbas påverkan – den här soppan, som skrupellösa medier utnyttjat för att smutskasta Ebba och lura läsare – som dig.

Att du nu övergått till insinuanta anklagelser formulerade med frågesatser, för att misstänkliggöra Ebba, visar att du är renons på sakargument.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in