2021-02-27, 17:30
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Bra. Precis som när SE säger att Palme låg på rygg. Tecken på att han inte var GM eftersom GM såg Palme ligga på framsida. Och tecken på att han kom ut på gatan senare än han sagt.

SE vet också i vilken ordning polisbilarna på MP anländer. Inte hur de är parkerade utan i vilken ordning de kom dit. Tre minuter efter mordet borde det vara svårt för en GM på andra sidan Brunkebergsåsen att se detta.

För SE som ett vittne som stannade kvar på MP tills polisen kom dit är det dock inte så svårt att återge.
Citera
2021-02-27, 17:34
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
SE vet också i vilken ordning polisbilarna på MP anländer. Inte hur de är parkerade utan i vilken ordning de kom dit. Tre minuter efter mordet borde det vara svårt för en GM på andra sidan Brunkebergsåsen att se detta.

För SE som ett vittne som stannade kvar på MP tills polisen kom dit är det dock inte så svårt att återge.

Tack. Bra att du gräver istället för att fokusera på de gamla friande indicierna för SE som är öppna för tolkning.
Citera
2021-02-27, 17:34
Medlem
csvenss avatar
Citat:
Trots att YN inte såg en keps? Vilket logiskt steg...

Vi SEktare förstår att du gillar att småretas med oss. Vet du vad - det bjuder vi så gärna på, vi ser det som en god gärning att roa dig. Dina inlägg roar ju oss också onekligen. Att du redan förstått att SE förmodligen är skyldig till det mordet går ju att läsa mellan raderna i vad du skriver. Han har mörk knälång rock, keps och liten väska har du ju påpekat varför sig i olika inlägg, dock ej i samma någon gång. Jag tror stenhårt på att SE är den skyldig och du har varit en av dom som stärkt mig i den tron, det tackar jag dig för. Målsättningen med de inlägg vi gör är ju att komma till insikt vad som troligen hände för 35 år sedan och dit har jag nu äntligen nått i alla fall. Trevlig helg.
Citera
2021-02-27, 17:38
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Lägg till att GM tittar på Palme när han fallit och låg på framsida. Trots detta säger SE att Palme låg på rygg... Solklart tecken på att SE kom fram till mordplatsen efter att de andra vänt på honom. Och så klart ett tydligt tecken på att SE inte är GM.

Jag har aldrig hört någon hävda att SE som GM hann tillbaka till MP innan ambulansen hade kört iväg med LOP.

SE kan ändå beskriva hur LP beter sig på MP. Han vet att hon pratar om ambulans. Det är i mina ögon helt avgörande för att jag helt ska avfärda barnsagorna om SE som GM i TP manipulativa men oärliga bok.

Om SE kom sent fram till MP som vittne och stannade 15-20 minuter skulle han däremot sett just detta.
Citera
2021-02-27, 17:43
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av csvens
Vi SEktare förstår att du gillar att småretas med oss. Vet du vad - det bjuder vi så gärna på, vi ser det som en god gärning att roa dig. Dina inlägg roar ju oss också onekligen. Att du redan förstått att SE förmodligen är skyldig till det mordet går ju att läsa mellan raderna i vad du skriver. Han har mörk knälång rock, keps och liten väska har du ju påpekat varför sig i olika inlägg, dock ej i samma någon gång. Jag tror stenhårt på att SE är den skyldig och du har varit en av dom som stärkt mig i den tron, det tackar jag dig för. Målsättningen med de inlägg vi gör är ju att komma till insikt vad som troligen hände för 35 år sedan och dit har jag nu äntligen nått i alla fall. Trevlig helg.

Återigen, om du tolkar det mellan raderna som att jag tror att SE är skyldig, så ska du inte tolka vad folk säger. För du är uppenbarligen helt värdelös på det.

Du verkar ha svårt att skilja på vad jag tror och på det jag påstår ni tror. Jag har ALDRIG sagt att GM har keps. Om du tror det så behöver du träna lite på din läsförståelse.

Jag vet inte om GM hade mörk rock eller blå jacka. Jag vet inte om GM var barhuvad eller hade huvudbonad.

Och på vilket sätt är en mjuk handledsväska på pricken ett väskliknande föremål i hårt skal och man inte ser någon rem?
Sedd av en person som vi inte ens vet om hon såg mördaren.

Vet du skillnaden mellan dig och mig? Jag har försvarat SE-anhängarnas argument ibland, men du har inte tillstått en enda gång att SE-förnekarna har rätt i nåt specifikt.
Senast redigerad av enough-is-enough 2021-02-27 kl. 17:50.
Citera
2021-02-27, 17:44
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:

En bild på SE vid mordplatsen tagen inom 5 min efter ambulanserna lämnat:

https://www.youtube.com/watch?v=OrQ7mM8bybg

Lägg märke till att mannen på bilden har identiskt signalement med SE och därför måste vara SE!
Citera
2021-02-27, 17:47
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Felpost
Senast redigerad av enough-is-enough 2021-02-27 kl. 17:53.
Citera
2021-02-27, 17:49
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
En bild på SE vid mordplatsen tagen inom 5 min efter ambulanserna lämnat:

https://www.youtube.com/watch?v=OrQ7mM8bybg

Lägg märke till att mannen på bilden har identiskt signalement med SE och därför måste vara SE!

Rock och keps. Case closed.

Annars finns det ju en dubbelgångare inom 20m. Omöjligt...

Har vi hört den förut? Haha.
Senast redigerad av enough-is-enough 2021-02-27 kl. 17:52.
Citera
2021-02-27, 17:50
Medlem
csvenss avatar
Citat:

Vill rätta mig lite, jag talar för mig själv inte för oss SEktare som jag skrev. Ber om ursäkt till Er övriga
SEktare för det.
Citera
2021-02-27, 17:53
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Rock och keps. Case closed.

Det syns på de andra bilderna i serien att polisen håller på att spärra av mordplatsen så bilden är tagen strax efter att ambulansen har lämnat platsen. Fotografen åkte sedan efter några minuter vidare till Sabbatsbergs akut.

Synd bara att väskan har hamnat precis bakom polisbandet. Dessutom kom väktarna ihåg rätt att kepsen var beige/brun.

SE var nog lite skärrad ändå på mordnatten och misstog sig senare på vilken keps han hade haft på sig.
Citera
2021-02-27, 17:59
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Ja. Det är min övertygelse att hennes beskrivning av liten väska och mörk knälång rock är korrekt som jag beskrev orsaken till i inlägg (FB) Skandiamannen. Det slår ut att ingen annan av de övriga vittnena sett en liten väska, om hon nu sett GM vill säga, vilket jag är övertygad om. På samma sätt resonerar jag kring keps sedd av LJ.

Då avfärdar du vittnen från mordplatsen.

De flesta anger en jacka eller rock som slutar mitt på låret.
Ingen keps.
Ingen väska.

Barhuvad, tjockt mörkt hår eller stickad mössa med en bred uppvikt kant.

YN var inte ens på mordplatsen.

Enligt förhör E-15 1 ser inte YN någon huvudbonad.
Anger ålder till 35-45 år samt längd till 175-178 cm, normal kroppsbyggnad.

Var får du keps ifrån?
Citera
2021-02-27, 18:06
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herakleios
Vad var inte välplanerat?

GM inväntade LOP.
Tog sig från platsen och försvann till fots, ur sikte inom någon minut.
Visste att LOP har på väg och utan livvakt.

Att det också finns lite observationer om WT bortförklaras i TPs sagobok med ett citat från HH!

Något med andemeningen om att det alltid finns en massa "brus" och "sammanträffanden" som man måste bortse ifrån för att lösa det hela.

För övrigt är litteraturlistan till SEktbibeln minst sagt svajig: Sven Anér, Gunnar Wall, Anders Jallai, Börje Wingren, Lars Borgnäs, Hans Holmer osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in