2021-02-27, 09:56
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Ja exakt så och det befarade Ebba. Det var därför hon lömskt nog föreslog Esbjörn att han borde tänka på att stoppa mäklararvodet i egen ficka. Tja det var ju en förträfflig idé nu när "han" ändå bestämt sig för å sälja - så sagt å gjort.Så här kan det absolut vara men det behöver heller inte förhålla sig så ty det finns ju helt klart sk godhetsknarkare. Brorsonen är väl ende arvtagare så säkert är det han som är intressenten då mark i dagens läge egentligen är det enda riktigt säkra värdet pga pandemin som vi absolut inte sett den fulla konsekvensen av.Kritiserade kan nog alla bli som agerar tvivelaktigt men konsekvenserna är ju vitt skilda. Blickar man framåt, om hon förmår sitta kvar som KD-topp, så vad blir nästa större fadäs? Det duggar ju som bekant ganska tätt av sådana kring Ebba.

Vem som nu inte ville betala för mäklare, men bara dom två som Ebba redan betalade.....
Godhetsknarkare finns ju efteråt för Esbjörn, se ansökan om god man och vad som där uppges.
Mja eller fanns då är nog mer korrekt, nu vill dom av godhet ordna in honom på hemmet istället.
Men klagar nu på fb att kommunen inte vill ge någon hemtjänst eller särskilt boende, då det inte finns någon demens och ingen läkare skriver ett intyg om behov utan medicinskt underlag.
Brorsbarn i plural som närmaste och arvsberättigade om inte Esbjörn säljer, slösar upp eller testamenterar bort sina tillgångar istället och det är han helt fri att göra.
Eller vänta nu han skrev ju en generalfullmakt, så det är nu någon annan fri att göra.
Dom är dock fler än Matz det finns 3 st brorsbarn och den 4e finns det 4 brorsbarnbarn efter, så släktingar finns det ändå många av dock inga bröstarvingar.
Det här är ingen Ebba fadäs och även Lena Melin på Aftonbladet konstaterar till och med, att Ebba gjort rätt i allt och mer därtill i denna affär.
Den som agerat tvivelaktigt och svikligt är Esbjörn, Majkgård, Matz, Monika Lüllmaa, Binninge och Expressen, sen kan fler lura i vassen men det kommer fram det kommer alltid fram......
2021-02-27, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Om nu han aldrig ville sälja varför gick han till henne första gången då han blev tillfrågad av en bekant att hon ville köpa hans hus.
Han hade med lätthet kunnat låta bli om han ej velat sälja.
Han satte priset själv då hennes bud var på 3800000 men hon godtog hans pris.
Han ville ej att hans brorsöner skulle få ärva.
Även M gård verkar ha bjudit på huset tidigare, men fått nej, ryktet säger att hon var den som bjöd 2,5 miljoner.
Detta talar fär att han var villig att sälja.

Varifrån kommer det här lögnaktiga påstående som upprepats tiotals gånger?

Borde inte Ebba själv veta bättre? Från hennes FB-inlägg:

Citat:
Med det sagt. Jag förstår att det finns frågor och känner mig nödgad att berätta mer, om än inte allt, om situationen kring huset.

I somras kontaktade jag ägaren till ett övergivet förfallet hus för att fråga honom om han är intresserad av att sälja huset till mig. Vilket han var. Huset som är obeboeligt besiktigades av Anticimex och hantverkare gjorde kostnadsberäkningar på att rädda huset. Uppsalamäklare kom ut och värderade huset. Ännu en mäklare upprättade standardkontrakt (...)

Det vore intressant om någon kunde bringa klarhet i det. Är det bara en trådsanning som fått eget liv? (Eller är det Ebba själv som ändrat version?)

(Ebbas påstående om att hon inte tänker berätta allt kan man ju vända och vrida som man vill, vilket inte jag tänker nedlåta mig att göra. Om någon på "den andra sidan" hade uttryckt motsvarande är jag övertygad om att ett sanslöst spekulerande med motsvarande smutskastning redan hade varit i gång.

Men är en skrämmande tendens i den här långa tråden. De som försvarar Ebba är generellt aggressiva och ägnar sig åt halmgubbar i form av misstolkningar och liknande. Fula tillmälen. Ett av de senaste är att alla som har mage att inte hylla Ebbas agerande okritiskt avfärdas som "ishäxor". På den nivån är de.)
2021-02-27, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Så affären hade varit klar iom det?
Nej verkligen inte, avtalet kan fortfarande vara ogiltigt pga hur det gick till när avtalet skrevs, det är det som skall upp till domstol, men som säljare hade man inte kunna häva köpet pga avtalsbrott för att köpeskillingen inte är betald.
2021-02-27, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Precis köpet har gjorts villkorat med att köpeskilling skall erläggas när man föreskrivit att köpebrev skall upprättas! Vilket det absolut vanligast man gör i ett köpekontrakt. Så ser standardkontraktet ut i branschen.

Men det där tillhör ju lagutrymmet, och tvekar på att man kan skriva bort, eller undvika ta med det i något villkor. Det gäller ändå, väl?

Och isf - är ju detta om tillträdesdag inte relevant, köpet är inte fullbordat.
2021-02-27, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladmums
Det som är sorgligt i den här historien är ju att Esbjörn mycket riktigt blir blåst. Men inte av EB, utan av "teamet" runt honom som får Jönssonligan att framstå som ett gäng schweiziska banktjänstemän.

Om man läser tråden så verkar alla med insyn i juridik totalsåga Esbjörns chanser i en rättegång(inte ett ord om det i media).

Det juridiska ombudet är i själva verket inte jurist. Troligen hade en riktig advokat rått Esbjörn att inte driva en mycket kostsam rättsprocess som kan kosta honom åtskilliga hundratusentals kronor. Media verkar dock inte så intresserad av att företräda "den lille medborgaren" just i det här avseendet....

Sedan har vi kvinnan som ordnar testamentunderskrift på folks dödsbädd. Hon bara "råkar" bli bästis med ännu en äldre herre utan givna arvingar. Varför är hon intresserad? Ett ekonomisk motiv verkar inte så långsökt...

Som jag ser det så får Esbjörn bokstavligt talat betala för att kvällspressen skall få skriva artiklar. Mycket möjligt att han läser pressen och tänker "men jag har ju rätt". Något som den juridikkunniga delen av Flashback verkar rörande överens om inte är fallet.

I mina ögon så hjälper media aktivt till att blåsa Esbjörn genom att inte granska det faktiska juridiska läget och framförallt genom att inte granska det juridiska ombudet och diverse andra intressenter.

Enda undantaget är följande artikel: https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/Ky3dxM/hela-sanningen-om-ebba-buschs-huskop-ar-inte-berattad

Stämmer det eller är det bara en trådsanning? Ebba har åtminstone kallat honom för jurist.
2021-02-27, 10:02
Medlem
Det här är drivet av folk med politiskt intresse, hela entouraget runt Espbjörn borde granskas. Skulle gissa att det är väldigt många politiskt aktiva vänsterpersoner bland dom.

Även efter att Ebba vunnit juridiskt så kommer media skriva hur synd det är om Espbjörn som blev lurad av Ebba.
2021-02-27, 10:03
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag blev tvärtom förvånad efter att TV4 visat inslaget i veckan med intervjun av Esbjörn. Hade faktiskt väntat mig att Marcus skulle slå ner på Ebba.

Marcus är vår nye taltratt för brunråttor. Inslaget har inte ens lagts ut på Youtube. Så stor genomslagskraft har det inte. För resten: vem lyssnar på honom?

En person som gång efter gång uppvisar en total brist på omdöme. Han snarare stjälper för Ebba genom att lägga sej i.
2021-02-27, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Varifrån kommer det här lögnaktiga påstående som upprepats tiotals gånger?

Borde inte Ebba själv veta bättre? Från hennes FB-inlägg:

Det vore intressant om någon kunde bringa klarhet i det. Är det bara en trådsanning som fått eget liv? (Eller är det Ebba själv som ändrat version?)

(Ebbas påstående om att hon inte tänker berätta allt kan man ju vända och vrida som man vill, vilket inte jag tänker nedlåta mig att göra. Om någon på "den andra sidan" hade uttryckt motsvarande är jag övertygad om att ett sanslöst spekulerande med motsvarande smutskastning redan hade varit i gång.

Men är en skrämmande tendens i den här långa tråden. De som försvarar Ebba är generellt aggressiva och ägnar sig åt halmgubbar i form av misstolkningar och liknande. Fula tillmälen. Ett av de senaste är att alla som har mage att inte hylla Ebbas agerande okritiskt avfärdas som "ishäxor". På den nivån är de.)

Hörde/läste att Ebba och Esbjörn hade gemensam bekanting och att det var denne som frågade Esbjörn om han ville träffa Ebba och prata hus. Ebba har ju i övrigt bott i det här området bara några hundra meter bort så det är ju inte konstigt att hon försöker köpa huset då hon vill bo nära sitt ex för barnens skull.
Såg en granne uttala sig om att de längtade efter at någon skulle flytta in och städa upp i deras område.
2021-02-27, 10:07
Medlem
JuniorDahlens avatar
https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon/13324015
2021-02-27, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Marcus är vår nye taltratt för brunråttor. Inslaget har inte ens lagts ut på Youtube. Så stor genomslagskraft har det inte. För resten: vem lyssnar på honom?

En person som gång efter gång uppvisar en total brist på omdöme. Han snarare stjälper för Ebba genom att lägga sej i.

Läst lite inlägg från dig i tråden nu, antingen är du helt politiskt styrd, släkting till Esbjörn eller bara allmänt dum i huvudet?
2021-02-27, 10:09
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Stämmer det eller är det bara en trådsanning? Ebba har åtminstone kallat honom för jurist.

Det stämmer. Vi har letat, det finns inga spår av någon juristutbildning i hans historia.
2021-02-27, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Nej verkligen inte, avtalet kan fortfarande vara ogiltigt pga hur det gick till när avtalet skrevs, det är det som skall upp till domstol, men som säljare hade man inte kunna häva köpet pga avtalsbrott för att köpeskillingen inte är betald.
Som säljare kan man knappast hävda avtalsbrott om man själv har brutit avtalet på det sätt som Esbjörn gjort.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in